SouthEast Postad 27 Maj , 2009 Rapport Postad 27 Maj , 2009 Har läst dom och båda är ruggigt bra. Självbiografier och böcker med sanna berättelser är också intressanta , några tips där? Asså jag hoppas verkligen du skojar!Dvärgen.... Min första spontana tanke när du skrev att du inte gillar att läsa så var det att enda anledningen till att du läst den va kanske under en påtvingad svenska lektion. Men alla är vi olika du kanske ändå uppskattar den... men jag drabbades av Per Lagerkvists Dvärgen i skolan... trodde jag hade placerat boken långt bak i mitt undermedvetna man kan kalla det för att jag coopade. Men allt bubblar fram idag... Till alla PF läsare , boken är verkligen inte bra men den kanske är värd att läsas. ANNARS:-) Så har jag två kanon heta boktips! 1 ; GODA OMEN- Terry Pratchett & Niel Gaiman. En Riktigt rolig Humor bok! 2; Pojken som kallades Det- Dave Pelzer. Verkligen en bra bok Finns uppföljare till Pojken som kallades Det. Är en bra bok för dom flesta som tyckte dom hade en tuff uppväxt. Allt är ju relativt.... Jag hade inte nån speciellt tuff uppväxt men uppskattade bokserien. Citera
valterego Postad 27 Maj , 2009 Rapport Postad 27 Maj , 2009 Finns uppföljare till Pojken som kallades Det.Är en bra bok för dom flesta som tyckte dom hade en tuff uppväxt. Allt är ju relativt.... Jag hade inte nån speciellt tuff uppväxt men uppskattade bokserien. Allt är verkligen relativt, även smak och preferenser uppenbarligen . Pojken som kallades det är bland det sämsta jag läst. Visst, det är en gripande story, men jag tycker att det bedrövliga språket tar ner intrycket. Jag tycker att den var kackigt skriven. Vill man ändå ha en misärskildring så tilltalade Anderz Harnings "Stålbadet" och "Asfåglarna" mig mycket mer. Citera
chepplin Postad 6 Juni , 2009 Rapport Postad 6 Juni , 2009 Jag var skeptisk..oerhört skeptisk...men efter har läst Yann Martels "Berättelsen om Pi" så måste jag nog rekommendera den! En trevlig bok helt enkelt! over and out Citera
Skanke Postad 6 Juni , 2009 Rapport Postad 6 Juni , 2009 Allt är verkligen relativt, även smak och preferenser uppenbarligen . Pojken som kallades det är bland det sämsta jag läst. Visst, det är en gripande story, men jag tycker att det bedrövliga språket tar ner intrycket. Jag tycker att den var kackigt skriven. Vill man ändå ha en misärskildring så tilltalade Anderz Harnings "Stålbadet" och "Asfåglarna" mig mycket mer. Citera
darkone85 Postad 6 Juni , 2009 Rapport Postad 6 Juni , 2009 jag jobbar sen en tid tillbaka i en bokaffær. rætt flådigt har inte heller egentligen haft något genuint intresse men har blivit mer och mer, helt førståeligt. krimbøcker ska du aldrig læsa. gillar du sjælvbiografier/etc som du sa borde du læsa the dirt av neil strauss om møtley crue (sjukt bra førfattare har också skrivit the game som ær rolig att læsa - också sann historia om hur du raggar upp kvinnfolk) och el choco av markus lutterman borde nog passa dig som gillar stockholm noir-trilogin. den handlar om svensken som ska smuggla droger genom bolivia pga skulder till fel personer men fastnar i tullen och åker in i bolivias mest fruktade fængelse. sann historia, mkt gripande. i dont want to live this life av deborah spungen (mamma till nancy spungen som tog livet av sig och var ihop med sid vicious från sex pistols) ær en annan. før øvrigt ær måste-læsa-boken numero uno liftarens guide till galaxen av douglas adams. ett mæsterverk, bæsta boken någonsin borde læsas på engelska. filmen (som bara handlar om førsta delarna) ær ingenting. gillar du humorn i den kommer du gilla dumskallarnas sammansværjning (a confederancy of dunces eller liknande) o ananrs allt av paulo coelho, særskilt alkemisten. vi kan skaffa allt, sæg bara till Citera
Nidson Postad 6 Juni , 2009 Rapport Postad 6 Juni , 2009 Catcher in the rye! En kort och lättläst klassiker som dessutom är tokigt underhållande. Citera
chepplin Postad 6 Juni , 2009 Rapport Postad 6 Juni , 2009 jag jobbar sen en tid tillbaka i en bokaffær. rætt flådigt krimbøcker ska du aldrig læsa. gillar du .... ...o ananrs allt av paulo coelho, særskilt alkemisten. vi kan skaffa allt, sæg bara till 1..varför inga krimböcker? 2..du glömde INTE mellan særskilt och alkemisten. Citera
darkone85 Postad 6 Juni , 2009 Rapport Postad 6 Juni , 2009 äh, det var inte riktigt så. vi säljer överlägset mest krim (alla norskar e galna i dom) så det är väl klart att de säkert håller en viss klass, men det är verkligen inte my cup of tea. jadu, smaken är som baken ikke sant Citera
KungKroon Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 Harry Potter obv +1 Edit: Dan Brown. nöt. Citera
Bodinarn Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 Det mesta av Ulf Lundell, börja med Jack. Nick Hornby gillar jag, inled med Fever Pitch om du gillar fotboll Heroin Diaries självbiografiskt av Nikki Six från Mötley.. Tragisk/galen inblick i en rockstjärnas liv. Läsvärd vare sig du gillar bandet eller inte. Citera
Basen Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 Nick Hornby - About a boy Paul Auster - Slumpens musik Stig Claesson - Vem älskar Yngve Frej Claes Hylinger - Det hemliga sällskapet Dessutom, vad som helst med Sture Dahlström. Gökmannen är till exempel hysteriskt rolig och samtidigt, som alltid med Dahlström, en frustrerad knytnäve mot konventionerna. Citera
Bluwajt Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 +1 Edit: Dan Brown. nöt. +1 HP>>Dan Brown>>>>>>>Resten typ Citera
chepplin Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 +1 Edit: Dan Brown. nöt. Tolkar jag det rätt att du anser att Dan Brown slår det mesta??? Citera
rAilFISH Postad 9 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2009 Måste tacka för tipsen , tänkte kolla igenom det mesta nu och sedan skeppa hem en beställning. Vilken bokhandel på nätet ska man beställa ifrån? Citera
pata Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 Läs gärna American Psycho, helst på engelska.En liten varning för tristess om du inte gillar miljö och personbeskrivningar dock. Blir lite väl mycket av den varan emellanåt. Och alla andra böcker av Bret Easton Ellis. Flugornas herre måste naturligtvis också nämnas bland "måste-böcker" Citera
chepplin Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 Måste tacka för tipsen , tänkte kolla igenom det mesta nu och sedan skeppa hem en beställning. Vilken bokhandel på nätet ska man beställa ifrån? alltså...nä jag ska inte säga något... Gå in på t ex Bokus, Adlibris och CDON, lägg in böckerna du vill ha och kolla vad som blir billigaste. Dom kan även skilja i leverans-tid! På Bokfynd.se, Bokpris.se och Prisjakt.se kan du jämföra priser på böckerna På t ex Bokborsen.se och Boktorget.se kan du hitta begagnade böcker På Boksidan.net, Bockeronline.se, Bokrecension.se kan du läsa recensioner och få tips Alternativt skriver in "böcker" på google.. Citera
alund1 Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 den mest underhållande roman jag läst är: natt utan slut-alistair maclean. vilka vetenskapliga böcker som är intressanta är svårt att säga, är beroende på vad man är intresserad av, men det mesta av richard dawkins är vettigt Citera
IanCurtis Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 Do androids dream of electric sheep av Philip k Dick. ( Androidens drömmar heter den på svenska) Det är den bok som filmen Blade Runner baseras på, men filmen har utelämnat all humor som finns i boken. Rekommenderas! Citera
KungKroon Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 Tolkar jag det rätt att du anser att Dan Brown slår det mesta??? Yes sir! Om man klarar av att acceptera vissa fysiska omöjligheter och inte börja ifrågasätta allt in i minsta detalj. Citera
Supertequila Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 Liftarens guide till galaxen.... humor på hög nivå. Citera
Starfitter Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 Kom precis på vilken geek jag är så tänkte tillföra lite till fantasybiten av den litterära världen.. Sagan om drakens återkomst av Robert Jordan. Sagan om Belgarion samt Mallorea (säkert felstavat, tog de ur minnet) av Eddings. Sen finns det en liten extraserie till de sistnämnda av Eddings men minns inte namnet. semi-nöt dock lästa jag dom i intervallet årskurs 5-8 så kanske hade en annan syn på livet Citera
darkone85 Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 Liftarens guide till galaxen.... humor på hög nivå. ah äntligen. min absoluta favorit alla kategorier Citera
nordkvist Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 Isabel Allendes version av Zorro. Alla Dave Pelzers böcker. El Choco tycker jag också var rätt bra, en svensk som åker in i ett bolivianskt fängelse för att ha smugglat kola. Ingen bokslukare direkt men dessa tycker jag var schyssta. =) Borde läsa mer. Citera
jackbalsam Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 Fooled by Randomness och Dvärgen av de som nämnts. Sen favoritboken 1984 obv. Någon som vet någon mer bok i stil med Fooled by Randomness (redan läst Black Swan)? Citera
hubbahubba Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 Liftarens guide till galaxen.... humor på hög nivå. ah äntligen. min absoluta favorit alla kategorier Visst är de bra men är jag ensam om att gilla Dirk Gently bättre? Citera
Recommended Posts