Gå till innehåll

NLT - Gör jag fel som foldar med TP?


Peder.A

Recommended Posts

Har ganska nyss satt mig vid bordet och har därför ingen större koll på spelarna.

 

 

 

 

Players:

LiNKan_ (EUR 16,75 in seat 1)

jossan007 (EUR 29,75 in seat 2)

JrAuk (EUR 31,75 in seat 3)

princo (EUR 12,00 in seat 4)

Jag (EUR 14,50 in seat 5)

brave (EUR 28,25 in seat 6)

 

Dealer: princo

Small Blind: Jag (0,25)

Big Blind: brave (0,50)

 

Jag was dealt: 8c - Jh

 

LiNKan_ Fold

jossan007 Fold

JrAuk Call (0,50)

princo Call (0,50)

Jag Call (0,25)

brave Check

 

Flop Js - Th - 2h

 

 

 

Jag Bet (1,00)

brave Fold

JrAuk Call (1,00)

princo Fold

 

Hittar TP och höjer därför. Ska jag höja mer?

 

Turn Js - Th - 2h - 9s

 

Jag Bet (1,00)

JrAuk Raise (3,50)

Jag Raise (5,00)

JrAuk Call (2,50)

 

Reagerar med en reflex och raisar. Dumt gjort? Eller raisa mer?

 

 

River Js - Th - 2h - 9s - 9c

 

Jag Check

 

Mycket tveksam till vad jag ska göra i den här situationen...

 

JrAuk Bet (8,75)

Jag Fold

 

 

 

Kommentarer tack! Var hårda...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan tänka mig att spela J8o i sen position billigt någon gång ibland för att kunna sätta en stege eller tvåpar. Men den duger inte att spela för att bara träffa topp-par, och i synnerhet inte i tidig position. Jag skulle alltså ha checkat på floppen och varit beredd att lägga ner handen.

 

Nu ser jag att du synar preflop från small blind (läste fel först). Tja, du får ju rabatt, men i allmänhet tycker jag inte att det är värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker att det är alltför många som synar in med skitkort från sb, det är ju bara dumt, för det första har du förmodligen den sämsta handen och behöver minst träffa 2 par eller bättre för att vara noggorlunda säker. För det andra så har du helt värdelös position och för att få ut ngt av ditt ev 2par eller dylikt så krävs det en hel del.

 

Inte för att det i de här läget var fel att syna in med J8 pratade mer generellt, tycker det bara är att folda den på turn annars..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med. SB är utmärkt läge att spela spekulativa händer i en ohöjd pott då man får bra pottodds. Men handen måste ju ha nån sorts potential! Två par duger liksom inte(4% att sätta det på floppen?) i sig själv, och J är ruggigt farligt som topp-par. Det tog lite tid för mig själv att jobba bort denna läcka...

 

J8 har dock hyfsad potential, och är i min mening helt ok att lira här. Med förhoppning om att sätta ett billigt stegdrag eller tvåpar med lite tur.

 

Så här skulle jag tänkt i den där handen:

Floppen - ett ärligt försök att plocka hem handen, skulle jag också gjort med förhoppningen att de missat. 2/3 av potten är ett schysst bet, hade själv kanske tagit 1/2, men det är en liten pott å andra sidan. När killen synar skulle jag definitivt dragit öronen åt mig däremot. Skulle tro att jag är uppe mot KJo, QJo, JT(två par alltså), kanske även nån som spelar J9s. Eventuellt set på 222 men det är ju skitsvårt att läsa. KQo är ju svårt att sätta nån på eftersom det inte var nån höjning pre-flop. En möjlighet är ju 98s också...

 

Turn - Här skulle jag checkat och se vad som kommer min väg. Allt är inte total katastrof än eftersom du har ett OESD, men tyvärr i fel ände. Här vill jag se river extremt billigt, och vid motstånd så lägger jag mig omgående. Bordet är helt enkelt för farligt för min smak, och handen alldeles för vek. Potten är dessutom väldigt liten fortfarande.

 

Din re-raise var extremt aggressiv, IMM. :shock: En tänkande spelare skulle inte köpa en steg-bluff i.o.m. det tidigare floppspelet heller. Han hade nog satt dig på en J eller T eller en total bluff. Han har något och förmodligen dig slagen. Get out now!

 

River - Ja, en syn skulle varit helt vansinnigt. Bra fold, även om jag skulle gjort den på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...