Gå till innehåll

När bör man kliva ur en tiltsession?


TRD

Recommended Posts

Är lika lätt som att ha förspel utan sex. Vissa kvällar stämmer allt (dom flesta ;) )

 

Tips mottages på hur man ska bryta när man märker att det börjar gå åt H----v

 

Jag brukar byta bord och rädda tillbaka så mkt som möjligt kanske till +/- 0 men det är fan inte lätt.

 

tips tack!

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Dont play until you are even, you already are even!"

 

Mike Caro, om jag minns rätt. Tiltsessioner bör avbrytas direkt anser jag. Gör något annat i några timmar istället.

 

Alldeles riktigt PxT, det var Mike Caro som sagt det. Han ger detta råd för att undvika "The threshold of misery". Alltså den nivån där man känner att det kvittar om man förlorar lite till vilket är ett farligt område att hamna i.

 

Avbryt direkt när du tiltar. Att tilta är att inte prestera det bästa du kan. Det kan nästan jämföras med frågan "Hur full ska jag vara innan jag slutar köra bil?". Svaret är givetvis att du inte ska köra bil påverkad överhuvudtaget (är det ett eller tre ord?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

namen sa negativa alla ar. Har ar mina tips till hur man skall hantera tilt

 

1. Ga upp i limit. Du har forlorat x antal pengar pa x antal timmar pa ditt bord. Om du gar upp en limit sa kan du vinna tillbaka dubbla pa halften sa lang tid.

 

2. Borja ga ner i starthander. Vinner inte AA o KK preflop all ins langre, ja da kravs det desparata atgarder som t.ex. 85s UTG etc.

 

3. Borja betta oftare och mer. Du kan inte vinna en pott om du inte satsar.

 

Foljer ni dessa raden sa ar ni en bra bit pa vagen

 

Lycka till!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...