Gå till innehåll

Pokertävlingar = skicklighet!


Recommended Posts

Är det bara utslaget om turneringspoker som överklagas eller kan det bli så att även cashgames blir skicklghetsspel nu?? vad jag förstått så försökte väl de åtalade även med det?? eller..?

 

Mardrömmen vore ju att spelutredningens förslag går igenom först och sedan efter det blir all poker skattepliktig, då är pokern död i sverige, förutom ett livegäng som sitter och lirar mot varandra hela tiden .....och skattar 30% av varje vunnen pott i kontantspel...

 

fast å andra sidan lär väl lagen behöva ändras en hel del om domen står sig/utökas.

 

Borde inte en skillnad kunna göras mellan livespel och internet spel?? det är ändå två olika saker och slumpens inverkan känns spontant mycket större på internet, med snabbare blinds nivåer, kortare betänketid, mindre tells mm.

 

Haha det där var det värsta jag någonsin hört.

 

Min kontring: "Jag tycker att livespel borde förbjudas helt eftersom man inte får in tillräckligt med händer för att skicklighet ska ha någon inverkan"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haha det där var det värsta jag någonsin hört.

 

Min kontring: "Jag tycker att livespel borde förbjudas helt eftersom man inte får in tillräckligt med händer för att skicklighet ska ha någon inverkan"

 

 

Exakt vad var det värsta??

 

Stycke 1,2,3 eller 4...?

 

För övrigt är jag helt bortdribblad av din kontring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är lite OT detta, men slogs verkligen på käken av hur tydligt det är i vissa hänseenden att vi bor i ett land som under lång tid hade alldeles för stort inflytande av nazister.

 

Drar du inte på jävligt stora växlar nu?

 

Ultimat social darwinism som många anser att poker är så borde det va rödingar om några som opponerar sig emot poker, inte högerextremismer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drar du inte på jävligt stora växlar nu?

 

Ultimat social darwinism som många anser att poker är så borde det va rödingar om några som opponerar sig emot poker, inte högerextremismer.

 

Är det inte högerextremister som försöker hindra folk från att spela poker.....?:lol:

 

Förstår vad du menar, det verkar dock som att både höger och vänster vill hindra folk från att roa sig, vänstern vill stoppa den fria företagsamheten för den är skadlig och människor klarar inte av frihet medans högern har något slags renlevnads moralbild där spel inte passar in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte högerextremister som försöker hindra folk från att spela poker.....?:lol:

 

Förstår vad du menar, det verkar dock som att både höger och vänster vill hindra folk från att roa sig, vänstern vill stoppa den fria företagsamheten för den är skadlig och människor klarar inte av frihet medans högern har något slags renlevnads moralbild där spel inte passar in.

 

...I kombination med att det blir allt viktigare att ta populära och bekväma beslut istället för korrekta sådana inom all myndighetsutövning och att det tar en hovrätt år att förstå(och ändå inte fullt ut) något som en genomsnittlig fisk lär sig på en vecka, ger i alla fall mig bekräftelse på att MER än hälften av befolkningen är dummare än genomsnittet nuförtiden, oavsett politisk färg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lowstakes online spelare utgör själva grunden i pokerns näringskedja och naturligtvis är beskattning negativt för dem/oss. Majoriteten (99%)av dessa lär aldrig spela en liveturnering, aldrig få några pensionspoäng på detta och aldrig göra avdrag för resor/arbetsredskap, vilket brukar vara rgument för skatt. Däremot lär de få beskatta uttag, de få som fortsätter spela alltså.

 

Med bara svs tillåtet och skatt i sverige så.....vilka ska spela...? tillflödet till såväl livespel som online lär försvinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lowstakes online spelare utgör själva grunden i pokerns näringskedja och naturligtvis är beskattning negativt för dem/oss. Majoriteten (99%)av dessa lär aldrig spela en liveturnering, aldrig få några pensionspoäng på detta och aldrig göra avdrag för resor/arbetsredskap, vilket brukar vara rgument för skatt. Däremot lär de få beskatta uttag, de få som fortsätter spela alltså.

 

Med bara svs tillåtet och skatt i sverige så.....vilka ska spela...? tillflödet till såväl livespel som online lär försvinna.

 

 

fast att det både blir skatt och att man bara får spela på svs kan väl inte hända eller? för om poker är ett skicklighetsspel så kan ju inte staten se till så man bara får spela på svs?

har jag rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast att det både blir skatt och att man bara får spela på svs kan väl inte hända eller? för om poker är ett skicklighetsspel så kan ju inte staten se till så man bara får spela på svs?

har jag rätt?

 

Du kan ha rätt, jag kan inte riktigt turerna med det, risken är att spelutredningsförlsagen går igenom först så vi bara har svs och sedan efter en tid blir poker beskattat. Det lär då ta ett bra tag att ändra lagarna igen. Ett värsta scenario som jag fasar för.

 

sen kan säkert nån fiffig utredare/politiker fixa till argumenten så förbud går igenom ändå......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Ok, tigger lite om hjälp igen. Har ingen möjlighet att förrän imorgon kväll kolla om bilagor finns i domen jag hittade. Har tyvärr hyfsat bråttom. Är det någon som sitter inne med de artiklar och utlåtanden som gjordes av försvarandesidan när det gäller skicklighetsaspekten av poker? PM:a gärna mig i så fall så hör jag av mig så fort jag kan med min mailadress.

 

Mvh

 

affe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...