MJ Postad 13 Maj , 2009 Rapport Postad 13 Maj , 2009 Mina senaste tre WSOP-äventyr de senaste åren har kostat totalt $55, $44 och $650 per år. Du skulle kunna vara spelare 3 i mitt exempel: Mycket duktig och rutinerad, men som inte har något emot att spela billiga subsatelliter för att så billigt som möjligt ta sig till WSOP. Citera
gibbsson Postad 13 Maj , 2009 Rapport Postad 13 Maj , 2009 Mina senaste tre WSOP-äventyr de senaste åren har kostat totalt $55, $44 och $650 per år. Mitt första kosta mig runt $8000 och grävde ett stort hål i rullen Citera
Limpaan Postad 13 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2009 Skam den som ger sig. Men tack før att ni har gjort det lite mer klart før mig att det är ett tufft projekt. Men jag har $44 kvar, och 2 biljetter till Step-2 satteliter nu, så vi kør på det sen får det bära eller brista! Håll tummarna! Som en liten hjälp på vägen ska jag køra Stars guaranteed turneringar med lowstakes buy-in (ev någon enstaka $10+1 vid bra värde). På så vis kan jag ju alltid ha flytet att klonka ett par dollars och på så vis ha råd med lite fler step-satteliter Citera
MJ Postad 13 Maj , 2009 Rapport Postad 13 Maj , 2009 Mitt första kosta mig runt $8000 och grävde ett stort hål i rullen Du kom ju dit iaf. En kompis till mig hade riktigt bra rulle förra våren. Han hade ett erbjudande att få stejk av sin pappa med halva inköpet, men la $3000 på satelliter. Inget WSOP för honom, men desto mer ågren. Citera
Limpaan Postad 13 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2009 Mitt första kosta mig runt $8000 och grävde ett stort hål i rullen Hade försatt mig i personlig konkurs Citera
ziddax Postad 13 Maj , 2009 Rapport Postad 13 Maj , 2009 NÄR har stars bra värde i sina låga garantier?? tror inte jag har sett övervärde i dem på 2 år.... Citera
emilioo Postad 13 Maj , 2009 Rapport Postad 13 Maj , 2009 spelade själv 11 $ inatt kl 01 med 30k garanterat. Tror vi var runt 2400 så en hel del övervärde där. Citera
schenker Postad 13 Maj , 2009 Rapport Postad 13 Maj , 2009 Skam den som ger sig. Men tack før att ni har gjort det lite mer klart før mig att det är ett tufft projekt. Men jag har $44 kvar, och 2 biljetter till Step-2 satteliter nu, så vi kør på det sen får det bära eller brista! Håll tummarna! Som en liten hjälp på vägen ska jag køra Stars guaranteed turneringar med lowstakes buy-in (ev någon enstaka $10+1 vid bra värde). På så vis kan jag ju alltid ha flytet att klonka ett par dollars och på så vis ha råd med lite fler step-satteliter Lycka till! Känner själv att WSOP-suget är stort nu, måste börja titta på satelliter lite mer seriöst. Ta dig nu förbi de tre första stegen, så slipper du turbon! Citera
ziddax Postad 13 Maj , 2009 Rapport Postad 13 Maj , 2009 Lycka till! Känner själv att WSOP-suget är stort nu, måste börja titta på satelliter lite mer seriöst.Ta dig nu förbi de tre första stegen, så slipper du turbon! finns "icke turbo" från step 3, numera. Citera
kraclob Postad 13 Maj , 2009 Rapport Postad 13 Maj , 2009 Bara jobba stepsen. Kom ihåg att köpa in dig i stepsen igen för dina fpps också. Kan nog gå om du orkar dock vore det juh bra och ha lite mer än $44. Citera
Limpaan Postad 14 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2009 Bara jobba stepsen. Kom ihåg att köpa in dig i stepsen igen för dina fpps också. Kan nog gå om du orkar dock vore det juh bra och ha lite mer än $44. Äntligen Step-3! Spelade 2 stycken step-2 igår och torskade i båda. Köpte in mig i 2 nya step-1 samtidigt som jag körde 2 st $5 PL Omaha (double or nothing). Tog hem den ena Step-1 satelliten och åkte i den andra. Köpte in i en till. Åkte i den. Kom top fem på PL Omaha borden. När jag väl hade klonkat dem, så kunde jag ju likaväl klonka Step-2 satteliten med. Sagt och gjort! Citera
Alexxzz Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 haha satan, är det någon som läst det där som pokerstars har skrivit om wsop? http://www.pokerstars.se/wsop/ Om man skulle klonka skiten skulle det ju vara underbart! supernova och 100 000 fpps är ju inte helt fel.. Om jag hade åldern inne (fyller 21 i december..) så skulle jag också lirat sattar, men tyvärr blire inge av me det Lycka till alla andra som tar sig till Main! Citera
schenker Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 haha satan, är det någon som läst det där som pokerstars har skrivit om wsop? http://www.pokerstars.se/wsop/ Om man skulle klonka skiten skulle det ju vara underbart! supernova och 100 000 fpps är ju inte helt fel.. Om jag hade åldern inne (fyller 21 i december..) så skulle jag också lirat sattar, men tyvärr blire inge av me det Lycka till alla andra som tar sig till Main! Jodå, det där har varit uppe i annan tråd. Men det är 100 000 VPP's man får, inte FPP's. Du blir Supernova, men får inga poäng att köpa prylar för. Citera
Alexxzz Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 aha okej, vpps = möjligt inköp till turneringar? ändå nice ju ^^ Citera
JonixX Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Du kan fortfarande lira sattarna oavsett om du är 18 eller 21, om du kvalar in så får du in 11k dollar på ditt konto som du kan göra vad du vill me. Tackar du även nej till hotell tror jag du får 1k dollar tiill. Så även om du vinner behöver du inte åka. Citera
PokerStars_Karl Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 aha okej, vpps = möjligt inköp till turneringar? ändå nice ju ^^ Hej, Nä, VPPs räknar bara mot din VIP-status och kan inte användas till att köpa något. FPPs däremot går att använda i VIP store till inköp i turneringar och allt möjligt i VIP store. Mvh, Karl PokerStars Support Citera
errx Postad 23 Maj , 2009 Rapport Postad 23 Maj , 2009 Herregud:Hur har det gått? Blev det nån WSOP plats? Jag ska själv försöka kvala in via satteliter och ev. steps. Fråga till pokerstars: Om man vinner ett paket, kan man då välja att köra ett WSOP sidevent och få boende på palms gratis ändå? Å även Supernova statusen? Citera
PokerStars_Alex Postad 24 Maj , 2009 Rapport Postad 24 Maj , 2009 Herregud:Hur har det gått? Blev det nån WSOP plats? Jag ska själv försöka kvala in via satteliter och ev. steps. Fråga till pokerstars: Om man vinner ett paket, kan man då välja att köra ett WSOP sidevent och få boende på palms gratis ändå? Å även Supernova statusen? Hej errx, Ja, du kan välja att behålla hotellrummet men spela sidoevent i Vegas. Alternativt kan du välja att få värdet för boendet ($1000) i kontanter så att du kan boka ditt boende själv. Erbjudandet med 100 000 VPP (och därmed SuperNova-status) gäller dock endast för Main Event. Mvh, Alexander PokerStars Support Citera
errx Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Jag har en step4 biljett nu, med den kan man tydligen göra lite olika saker, tex: Step4A: vilket innebär att top 3 av 10 spelare vinner en plats i 650$ satteliten med 25 wsop paket. ~300 skulle jag tro. köra på vanlig step4 eller köpa in mig på en 215$ sattelit som double shootout där vinnaren får ett wsop. (max 81 spelare) Vad tycker ni jag bör köra? 650$ qualifiern låter ju bra, men då måste jag riskera att åka ut på step4A. Citera
Mikael1337 Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Fulltilts mega satelit med 500$ inköp 1,6M$ garanterat i Main Event paket i slutet av juni är ju det givna om man ska kvala in sig. Citera
MJ Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Beror på vad du föredrar. Om du gillar att spela en stor satellit med många priser och det mycket speciella spel som det innebär ska du försöka komma till 650 satten. Jag föredrar double shootout. Citera
klippan Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Fulltilts mega satelit med 500$ inköp 1,6M$ garanterat i Main Event paket i slutet av juni är ju det givna om man ska kvala in sig. Varför inte Stars $370 med $2,4M (200 paket) garanterat? Citera
Gustaf112 Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Varför inte Stars $370 med $2,4M (200 paket) garanterat? Vilket datum? Citera
errx Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 jag bestämde mig för att köpa in mig på sunday million med biljetten istället för nåt wsop kval. Citera
Recommended Posts