Gå till innehåll

$0,10 Limit Cash- gå upp en nivå?


Lalla150

Recommended Posts

Just börjat lira poker, kunde inte ens reglerna förrens i början av jan. Vill på sikt lira på $4-$6 bord...men....

 

Måste ju börja ngnstans. Satte in $75 o lirat 15h på $0,04 med ca 14BB/h som resultat. Sedan gått upp o lirat ca. 50h på $0,10 med 5,5BB/h som resultat.

 

Sedan tänkte jag att jag skulle upp en nivå till. Där har jag hittils -8BB/h under ca. 10h....:cry:

Är det så jäkla mkt svårare att lira på 0,2 mot 0,1. Är ju trots allt väldans löst spel o trots allt nästan så mkt micro det kan bli....?? Tilläggas är att jag lirar, studerar böcker, forum, tv, lirar mer, studerar osv. Försöker trots nivån vara så seriös jag kan.

 

Tips mottages.

Ska jag fortsätta pröva på 0,2 eller gå tillbaka, lira o plugga på mer en stund?

Vad har ni för uppfattning? När ska man byta nivå? Kör efter 300BB regeln just nu, men det betyder ju inte per automatik att man är mogen spelmässigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tyvärr alldeles för kort för att avgöra än men jag tycker inte du ska gå ner.Tycker du verkar visa bra tendenser till disciplin eftersom du ställer frågan men tänk på att det är Microlimit du spelar och spelet är som du själv sade väldigt löst på dessa nivåers Limitspel.Det är en JÄVLA skillnad på Limit Holdem microlimit och Low/Middle limit.Det kan vara en stor jävla crapshoot ofta med familjepotter på löpande band.Händer som har förmåga att floppa stort eller missa helt ökar i värde på denna nivå.Alltså par och ex 67s för än så länge har jag inte sett ett tight microlimit Limit Holdem bord och kommer nog aldrig få göra heller :)

Jag spelar själv microlimit fast No Limit och hör och häpna jag stöter på tighta bord dagligen redan på dessa låga nivåer.Det är svårare i dagens läge att gå upp i nivåerna helt klart.

Här har du en jävligt bra bok förövrigt som kanske är en av de bästa pokerböcker jag nånsin läst.

http://www.amazon.com/Small-Stakes-Hold-Winning-Expert/dp/1880685329

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för tipsen.

Det är som ni säger att jag borde kanske bara bita i försöka. Är ledig från jobbet hela nästa vecka o då blire mkt poker.

Lirar ca. 20h/mån så det är iof inte alls mkt heller...:-|

 

Syanid: Tack för boktipset, men jag har redan läst den 2ggr pärm-pärm o använder den dagligen som uppslagsbok. Har dessutom For Advanced Players av samma författare.

Det är som du säger, är kanske inte så stor skillnad på ,10/0,20 och 0,05/0,10 eller 0,25/0,5 men det är mer att man måste tåla downswings. Jag har går stadigt plus på 0,04 och 0,10 nivån, lite som en uttags automat känns det som, även om det är väldigt lite pengar.

Funderar på att gå över till NL men är lite rädd för min rulle, vill verkligen vara diciplinerad och inte gambla i onödan. Jag vill verkligen bli bra på poker o läser en hel del och tittar mkt på WPT, Poker After Dark o EPT på tv också. Även en del på Cardrunners.

 

Har börjat fundera i banor av att ta mina $75 som jag en gång satte in till $100.000. Men det kommer ta vääääldigt lång tid och kräver diciplin. Men skoj dröm-mål iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL holdem for advanced players är en direkt felaktig bok då den helt är koncentrerad på extremt tighta och extremt veka spelare på jättehöga live-bord.

 

Jag började min karriär med small stakes holdem för 4 år sen och läste även alla andra böcker.

 

Enda boken som är bra är small stakes holdem, sen finns det väldigt mycket bra om limit på http://www.stoxpoker.com där du borde bli medlem. Går att få ett gratis medlemskap om du signar upp på någon sida.

 

 

Sen spelar du också för lågt, jag började på $1/2.

 

Sätt dig iaf på 0.5/1 för du är garanterat vinnnade där om du inte har IQ 80.

 

Sista tipset är att inte vika så mycket mot aggressiva spelare även om du tror att de har dig slagen. Räcker ofta att vinna en gång på 10 i limit så är sällan ett stort misstag att ta en lite lös riversyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du är så här ny är det näst intill meningslöst att försöka få ut något av värde ur din statistik. Om du är seriös och försöker utveckla ditt spel och inte är direkt korkad kommer både ditt eget spel och även motståndet (genom att du går upp i nivå) förändras snabbare än vad det tar att få vettig "sample size" för att slumpen ska jämna ut sig.

 

Ett tips är ju att posta händer på HH forumet och även läsa bland de som redan finns där.

 

Exakt vilken nivå du skall spela beror väl mest på vad du känner dig bekväm med och var du kan få trevliga bonusar. (Bonusarna är en väldigt signifikant del av det du potentiellt kan tjäna på låglimit.)

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för tipsen, kanske är så att jag är lite för feg. Även om statsen som sagt bara är ur ca. 7K händer så lutar det åt rätt håll iaf. Fortsätter väl den inslagna vägen o lirar på 0,20 i en stund till i alla fall innan jag går upp mer....

 

Stoxpoker verkar vara en riktigt bra sida, kanske dax för ett medlemskap.:-)

 

Det jobbigaste med micro är alla skräphänder som folk spelar med, typ T3o i tidig position o får träff med en bräda på tex. 3TK-3-5 så sitter man själv på KK eller AKs på knappen o får inget bättre än top-par med bra kicker eller ett set...på vad som till synes verkar vara en tämligen ofarlig bräda.

Men det kanske säger mer om mig än om motståndarna om jag har svårt att vinna i de lägena.:-?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Övergav Limit o lirar nu 6max NL.

Har gått mkt över förväntan efter att ha läst på en del, dock bara lirat 700 händer ännu. Men ligger på ca. 37 BB/100 att jämföra med knappt 10BB/100 på Limit.

 

Men jag har ju ingen stats alls att tala om ännu, alltid en början iaf.

 

Vad ligger ni på för BB/100, BB/h osv? (ungefär) Vad kan man "räkna" med på micro/low stakes NL 6max om man är duktig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...