Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet

Recommended Posts

Postad

okej! kul med lite info om andra spelare i SnG-träsket

Söndagen fortsätter att gå åt helvete med fanfarer och pukor. Har snappat av några turnbluffar bla som var så uppenbara bluffar att det skrek om det. Båda hade färgdrag + ett överkort, båda satt rivern (20 resp 25% chans). Sen tar fiskar dåliga syner mot mig och går lyckliga ur bataljen. Life is wonderful :-)

Postad

Lirar en $54 deepstack, det var där jag åkte på ena badbeaten mot nån jävla tysk som spelade sån dålig LAG-poker att man bara kunde sucka åt det. Var nere på 600 men med lite aggrospel har jag lyckats få upp stacken till 3K iaf och ligger 172/189 vid första paus.

Tappar en stor pott med set mot straight nu också. Hej riggen! 8-)

----

Dagens första flytpott i deepstacken: Spekulationssynar med 52s från BB och träffar färg+gutshot på flopp. Reraisar därför allin på esshöga floppen. Raisaren blixtsynar av den enkla anledningen att han sitter med raketerna, men jag spikar en fyra på turn och slår ut honom och dubblar min egen stack. 80/174 med dryga 50bb i stacken och lite fastare mark nu.

---

Fortsatt uppåner i deepstacken. Tillbaka på startstack nu efter att två stöldförsök båda blivit kontrahöjda och jag fann det för gott att folda då båda spelarna hade tighta stats. 125/154

Postad

Hola Henjon, lirar du på heltid? Har precis börjat skola om mig till mer av SnG och Mtt lirare då jag kände jag behövde en nytändning (hobbyspelare med skaplig volym). Tänkte bara höra du som verkar spela SnG, hur många är det normalt att klämma in på en dag? lirar SH 5-11$. Brukar du spela starta upp i x antal timmar och sedan spela klart dessa och ta paus eller vad känns som det mest optimala? Hoppas du kan svara på mina enkla frågor ;-)

GL PP

Postad

Har hittat en enda cash till: 2a i en $33a för $90. Iom det är dagsresultatet "bara" -$230. Kvar i två MTT också. 83/100 i deepstacken efter att ha blött men sen dubblat med KQs mot A2o. 24bb i stacken ungefär. Kvar i en slaskrebuyturre som jag investerat $15 i också. Ligger ungefär i mitten av fältet där efter 1 tim 40 min.

Postad

Där kommer nästan en dubbling efter att ha fått in QQ mot 77 mot en mindre stack. En resteal på marginalen dessförinnan också med A7 från SB gör att jag är 38/63 och har aningen mer andrum.

----

uppe på nivå 14 nu med 400/800. Ett par synade stöldförsök drog ner stacken. På nya nivån hade jag typ 11bb och pushade in dem från SB med K9o. Dubbelt så stora BB synar med A5s men bordet producerar två nior och två åttor och jag dubblar upp till en 37e plats av de 57 som är kvar.

---

Nej... Borde kanske spelat mer på spelaren med mina 66. Han höjer från CO med 3x och jag langar in mina 20bb. Han täcker mig, men inte med mycket. Tveksamt om en mer disciplinerad spelare tar synen där med KQs som han gjorde. Tror jag behöver lite mer FE för att göra den där repushen profitabel och mot en 36/18-spelare har jag kanske inte det.

Vinner åtminstone en stor pott med KK mot A6s och 99 i slaskrebuyturren och hoppar upp från en undanskymd tillvaro i kön till 117 av dryga 400 kvarvarande av de 1350 som var från början.

Postad

101/302 i tramsturren. Annars bara en 30-manna kvar där jag ligger 19/21. Om inga underverk inträffar kommer det att bli största backet i min spelhistoria och jag är inte ett dugg förvånad att det kommer på en söndag.

Postad

vunnit en blindsbatalj med en lite mindre stack med A5 mot K6 och har nu ungefär 60% av averagestack med blindsen på väg. 68/89. Inga fantastiska options för en satsning mot finalbordet, men än har jag inte gett upp helt :roll:

Postad

ganska symptomatiskt för dagen så slutar det hela med att jag med A8s från CO med 10bb får syn av 33 från button som har kanske 1,5 gång min stack. Vet inte direkt om jag tycker att det är nån fantastisk syn, men det kanske är så man ska spela dessa turrar. Bordet producerar ett öppet stegdrag åt mig, men varken det eller överkorten går in och jag är ute.

Hittar inget sämre dagsresultat bakåt i rullorna, så det är väl bara att gratulera mig själv till en välinvesterad söndag. Men det verkar ju inte vara min melodi att spela under yttre förhållanden jag ser som optimala. Så fort jag tänker så infinner sig kn*llrigg och jag får på nosen av kortgeneratorn.

Bara att lägga skiten åt sidan och ladda på nytt imorgon...

Postad

Bergådalbanedag verkligen. Började med ett pass medan tvätten gick i torktumlaren. Det gick bra, framför allt på DoN-borden där jag dubblade på två och fick upp stacken bra på det tredje. Massor av fina handkort sköljde över mig som kontrast till gårdagen. Blev 3 cashar där också. Såg hyggligt ut på de andra tre borden också, men dessvärre började det sen vända och jag bustade på alla, men gick ändå ifrån passet (som innehöll lite CG också) med ett snitt-BI plus ungefär.

Efter att ha hämtat upp tvätt drog jag upp ett nytt set, men motriggen höll i sig. Fick bland annat in det på bb100-nivån med AA mot en galning som öppningsraisade och så småningom synade två allin för nästan hela sin stack från UTG med Queen of Diamonds8 of Diamonds och satte en ruterflush. Fick dock upp stacken bra i två $22-or med 2,5 resp drygt 3x startstack. Sen gick det dock ändå åt skogen på den ena och jag sjönk till 1,5 på den andra på semibubbla och 5e plats. Hade också en championchipsatellit igång där jag sprang kallt som vanligt. Det såg ut att bli ett nytt förlustpass... Men så fick jag in det med nån dominerande hand som fick stå i SnGen och vann sen nån pott till och kom in i pengarna. Efter lite hit och dit blev det headsup och ett antal märkliga händer där underdogen med minsta stacken konstant vann. Jag var uppe i ledning med 11-4K men tappade ner till under 3-12K. Sen vände jag dock igen och till slut fick jag in en flush i spader och vinsten gav BE för dagen.

Samtidigt hade jag åkt lite bergochdalbana i satten. Pushade lite löst efter att ha fått upp en stack med god FE, fick syn av en dominerande hand och förlorade ner till typ 1,5bb. Bara att trycka in från UTG med T2s, alias Doyle Brunson. Fick syn av en storstack med AT, men träffade tvåpar och tripplade inräknat mörkar och antar. Sen vann jag nån blindsbatalj och var uppe på 15K ungefär samtidigt som vi var inne på finalbord. 5 biljetter låg i potten. Fick 88 på hijack och pushade förstås (det var turbo och vi satt allihop mer eller mindre grunda, jag hade 7,5bb vid detta läge tror jag). BB som är obetydligt större än mig synar med 44. Mina åttor står och jag dubblar upp till en fjärdeplats. Sen fick jag JJ ett par händer senare från UTG och tog hem den med en push utan syn. Det blev den sista hand jag spelade i turren - de andra spelarna hade vänligheten att ramla ut i god ordning innan jag blev tvungen att göra något igen. Alltså en $190+10-ticket och jag är :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: -nöjd med att äntligen ha lyckats i en satellit om lite större inköpsbelopp. Ska bli kul oavsett resultat att lira championchipen. Blir kanske redan på söndag, men eftersom det är barnhelg så kanske det får anstå en vecka.

Postad

Har pokergudarna möjligen lyssnat på mitt gnöl om motrigg i satelliterna? Inte vet jag, men cashade iaf in en biljett till idag på 2 spelade. Denna gång "bara" en $54 iofs, men jävligt skönt ändå eftersom jag gjort ett antal försök på $7+1-satelliterna utan att lyckas tidigare. :mrgreen:

Känner mig ganska övertygad om att det finns ett övervärde för mig att spela dessa sattar på mellan $5 och $11, då det är så många så uppenbart dåliga spelare som är inne och fipplar runt i dem. Idag på bubblan hade vi t ex en kille som blev kontrahöjd allin av en ganska tight spelare som inte gjort några moves tidigare. Killen kan vika och fortfarande ligga typ 6/8 eller nåt sånt och ha typ 15bb kvar. Istället tar han synen mot en stack han knappt täcker med AJo... Motspelaren vek föga förvånande upp KK.

På SnG-spelet gick det trögt länge, men mot slutet lossnade det och hittade cashar på alla de 3 sista borden. Dagsplus på drygt ett snitt-BI och det + biljetten (som är värd ca 3 snitt-BI) är jag givetvis nöjd med.

Postad

Två ganska ordinära pokerdagar utan något anmärkningsvärt åt något håll. Plussade lite drygt 3 snitt-BI igår, idag tappade jag exakt lika mycket i SnG-spelet, men 10 sköna bucks :mrgreen: i CG:t gör att de två dagarna ligger plus lika mycket. För månaden är det 3 snitt-BI back. I rättvisans namn bör man dock räkna in värdet av de två vunna satellitbiljetterna som motsvarar ung 13-14 snitt-BI. Det är helt okej.

As usual är det inte mycket rim och reson i variansen heller. Får in det med AA på semibubbla för chiplead och mycket fint slagläge mot JJ. Han settar och jag bustar. På ett annat bord pushar jag likaledes på semibubbla Q8s rakt in i QQ som täcker mig, men rivrar en triss och dubblar. Bara ett tiotal händer senare står jag som segrare av hela SnG:n.

Postad

efter en ganska aktivitetsfylld lördag blev det till slut lite poker en bit efter midnatt. Sprang ganska dåligt och fick in det flera gånger med dominerande händer som fick på nosen ändå trots sitt 75%-iga favoritskap. Alldeles mot slutet gick det dock lite bättre på de två sista borden och kan därför boka av passet på minus ettochetthalvt snitt-BI ungefär.

Blir nog en del mer spel imorgon. Dock får min championchipbiljett vila till nästa söndag, har inte lust att sätta mig klockan sex och vända ryggen åt ungarna som snarare förtjänar en god söndagsmiddag då istället :-)

Postad

ja ja... ännu en dålig söndag ur pokersynpunkt. Som tur var inte i klass med förra, men ändå dryga 4 inköp ner efter att kortgeneratorn beslutsamt våldtagit mig hela kvällssessionen på diverse uppfinningsrika sätt med kungar i fokus. Förutom att jag vann en KK-hand till ingen nytta som det senare visade sig så fick jag spö så fort jag stack in nosen med AK, trots att jag träffade flera av dem. Motspelarna däremot kunde bara inte missa sina kungar, det fanns inte på kartan. Sista två allin händerna hade jag AQ mot K5 och JJ mot AK. Båda gångerna sket generatorn ut 2 kungar.

Är inne i en riktig svacka med 30-mannaspelen, mina mest lukrativa spel hittills. Inte så förvånande eftersom det är mer varians förstås än enbordarna. Men jobbigt ändå att få spö konstant oavsett vad man kommer in med. Flipparna går säkert 3-7, 70-30 och 80-20 går in max hälften av gångerna och att vinna ett underläge finns knappt på kartan.

Nu dags för ny jobb- och skolvecka. Lite poker ska man väl kunna klämma in på ett hörn också dock 8-)

Postad

Sprang inte bra idag heller och får vara tacksam att dagsbacket slutar på knappa 1,5 snitt-BI. Hade mycket liten hjälp av variansen där är väl det minsta man kan säga. Två cashar på DoN-bord där ett viktigt 75%-läge faktiskt får stå. Till slut också en 2a plats i en standard $33a där jag faktiskt ger mig själv mer credit efter att ha exploaterat 2 försiktiga spelare på bubblan med hjälp av lite bättre än averagehänder och fått upp en stor stack som hela tiden hotat deras existens samtidigt som de desperat försökte överleva längre än den andre. Perfekt läge, men hade tyvärr inte tur när jag och den tredje spelaren - en reg med ett ganska konstigt spel som jag inte riktigt begrep mig på - så småningom kom HU.

6 dagar av 10 spelade denna månad backpass och totalt nu närmare 10 snitt-BI back också. Men nöter vidare och hoppas på lite mer medrigg igen.

Postad

Våldtagen och mördad #1:

***** History for hand T5-82451923-32 (TOURNAMENT: "NL Hold'em", S-2136-10088, buy-in: $22) *****

Start hand: Tue Sep 14 21:00:24 GMT+0200 2010

Table: Table #1 [82451923] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 75/150, TC)

User: HERO

Button: seat 3

Players in round: 7

Seat 5: 2flops (1695)

Seat 6: bennievering (2715)

Seat 8: Kingrole (1355)

Seat 9: ASAINT (3025)

Seat 10: HERO (2870)

Seat 2: _Ganesha_ (375)

Seat 3: BobbyBalac (2965)

2flops posts small blind (75)

bennievering posts big blind (150)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [King of HeartsKing of Diamonds]

Kingrole folds

ASAINT raises 900 to 900

HERO raises 2870 to 2870 [all in]

_Ganesha_ calls 375 [all in]

BobbyBalac folds

2flops folds

bennievering folds

ASAINT calls 1970

---

--- Dealing flop [As, 8c, 6c]

--- Dealing turn [2h]

--- Dealing river [5c]

---

Summary:

Main pot: 1350 won by _Ganesha_ (675), ASAINT (675)

Side pot 1: 4990 won by ASAINT (4990)

Rake taken: $0

Seat 5: 2flops (1620), net: -75

Seat 6: bennievering (2565), net: -150

Seat 8: Kingrole (1355)

Seat 9: ASAINT (5820), net: +2795, [Ad, Jc] (PAIR ACE)

Seat 10: HERO (0), net: -2870, [Kh, Kd] (PAIR KING)

Seat 2: _Ganesha_ (675), net: +300, [Js, Ah] (PAIR ACE)

Seat 3: BobbyBalac (2965)

***** End of hand T5-82451923-32 *****

Höjningen är illa nog men hur i helvete kan fitthuvudet få för sig att syna här? Och så en jävla fitttvåoutare som ska sitta...

Postad

Våldtagen och mördad #2:

(den här är bland de värre jag sett vid pokerborden. Jag gjorde ingen rebuy efter detta needless to say. Hade nån däremot erbjudit sig att skjuta apjäveln för $10 så hade jag slagit till direkt

***** History for hand T5-82187537-39 (TOURNAMENT: "$12,000 Night Rehab", R-233-408, buy-in: $11) *****

Start hand: Tue Sep 14 21:03:17 GMT+0200 2010

Table: Table #19 [82187537] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 60/120, TC)

User: HERO

Button: seat 6

Players in round: 10

Seat 7: Fland75 (2555)

Seat 8: theknowled60 (7400)

Seat 9: funbiker67x (1920)

Seat 10: Pondus1til1 (4530)

Seat 1: HERO (3665)

Seat 2: Choccy_Face (8340)

Seat 3: Redglow12 (2055)

Seat 4: Metager (3065)

Seat 5: x_linda52 (2055)

Seat 6: _rimsuKKAA_ (3765)

Fland75 posts small blind (60)

theknowled60 posts big blind (120)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [King of ClubsKing of Spades ]

funbiker67x folds

Pondus1til1 folds

HERO raises 300 to 300

4 folds

_rimsuKKAA_ raises 3765 to 3765 [all in]

Fland75 folds

theknowled60 folds

HERO calls 3365 [all in]

_rimsukKKAA shows [7 of Spades8 of Diamonds]

---

--- Dealing flop [Jd, 2c, 6d]

--- Dealing turn [9h]

--- Dealing river [5s]

---

Summary:

Main pot: 7510 won by _rimsuKKAA_ (7510)

Rake taken: $0

Seat 7: Fland75 (2495), net: -60

Seat 8: theknowled60 (7280), net: -120

Seat 9: funbiker67x (1920)

Seat 10: Pondus1til1 (4530)

Seat 1: HERO (0), net: -3665, [Kc, Ks] (PAIR KING)

Seat 2: Choccy_Face (8340)

Seat 3: Redglow12 (2055)

Seat 4: Metager (3065)

Seat 5: x_linda52 (2055)

Seat 6: _rimsuKKAA_ (7610), net: +3845, [7s, 8d] (STRAIGHT NINE)

***** End of hand T5-82187537-39 *****

Postad

Dessutom åkte jag ut snabbt i $33 shorthanded när jag synar en höjare med 55 och setar flopp, men höjaren drar in en färg i första handen. I andra handen lite senare höjer jag på esshög flopp med A6 och får syn av A4. Turn 4... Det som skulle bli en åtminstone hyfsad trevlig turneringskväll tog slut innan det knappt börjat

... och där åkte jag ut på näst sista bordet. Push med K6 från button. SB har AK. Kul, även om hela förloppet naturligtvis är standard rakt ut (hade 8bb kvar)

Ett bord kvar? Den ständiga frågan i dessa lägen uppkommer. Har alltså sprungit som ett lass hästskit några dar nu och börjar bli trött på skiten. Ska jag försöka grinda ut det eller ska jag vara defaistisk och ge fan i att spela mer ikväll? Det kan ju finnas rent spelkvalitetsmässiga skäl till att sluta - jag är förbannad och trött just nu. Men volym minskar varians. Å andra sidan vet vi ju alla hur ofta det på något mystiskt vis biter sig fast en motrigg när det väl har börjat. Jag klarar fortfarande inte riktigt av att hantera de här streaksen. Blir rädd och förbannad i lika delar när man åker dit i vansinniga slumpsekvenser som är nere på promillars sannolikhet och lik förbannat stjäl ens pengar med beslutsam envishet.

Det är inte lätt...

Postad

Har plockat några mindre cashar så dagsresultatet är nu bara skitdåligt istället för katastrof. Åkte dock ut på bubbla nu med AA mot Q7o. Det har verkligen varit lolbad hela kvällen, även om jag hittat ett par utdrag själv också. Är väl snarare rent allmänt en sån där kväll då man börjar tro på riggteorier. När jag skriver detta ser jag precis ännu en KK torska mot AK allin på ett av de två borden jag har kvar.

Postad

3 ITM på 30-mannaborden idag, men bara 6:e-platser dessvärre. Åkte ut på sista nu med 52 mot 53. Där har man ju hyfsade chanser att få dela potten åtminstone med överkort men nejdå - Fjollgame ger storstacken en flush på rivern och jag missar chansen att eventuellt plocka nån spelare till. Som sexa får man bara 1,5x insatsen och det hjälper dessvärre inte att undvika tresiffrigt back idag. Har ett bord kvar, men ligger 6/6 där och har varit kortkall länge, så ser inte bra ut

Postad

sådär - där åkte ett par hörlurar för dryga 200 spänn åt helvete. Det gick inte på annat vis - var helt enkelt tvungen att avreagera mig efter att det sista i raden av kvällens sjuka bad beats - JJ torskar mot 72 och jag bubblar ut med 10 chips marginal på DoN-bubblan med 3 spelare i potten. Det sjuka var att jag var uppe i över 2000 i stack på alla 3 DoN-borden. Ska normalt inte gå att missa pengarna i alla då. Men är kn*llriggen på så är den... :-(

Bland kvällens andra godingar finns den nu tredje raka förlorade KK-handen i sträck allin. Denna gång mot A4 som rivrar färg. ITM på ett bord bara, där torskar jag naturligtvis HU med K2s mot Q9o med en jävla skitdam på rivern.

Ett bord kvar. Dubblade faktiskt höråhäpna från SB med min hathand nr 1 Q3 som jag inte såg mycket annat val än att pusha. Syn av A6 och ess på flopp men träffar tvåpar.