Lundin89 Postad 18 December , 2024 Rapport Postad 18 December , 2024 54 minuter sedan, säger Lobo : Jag vet inte om flamberadraket blev uppsagd direkt, synd i så fall. Det blev han inte. Hans första konto stängdes av efter han brutit mot reglerna upprepade gånger trots tillsägelser. Sen skapade han ett nytt och jag meddelade att han kan skicka mig ett PM där han förklarar att han förstått och tänker bättra sig, så sa jag att jag kan tänka mig låta nåd gå före hammaren. Tyvärr valde han då radiotystnad. 3 Citera
henjon Postad 3 Januari Författare Rapport Postad 3 Januari (redigerade) Det är dags för en liten nyårskrönika och utvärdering av årets pokerspelande. PT4 säger 1300 turrar spelade, men den verkar åtminstone ibland missa re-entrys. Så det är ett antal till, även om in spelstil inte är att chansa hårt i början, så jag gör aldrig mer än en per turnering. Av dessa var drygt 400 var SNG:er och 140 satelliter, så gissningsvis har jag gjort någonstans runt kanske 800+ inköp till MTT:er Jag har spelat drygt 110 K händer, varav jag frivilligt stoppade in chips i 18,3% Lite lågt tror jag, eller så är det ganska korrekt. Resultatet är inte särskilt imponerande måste man erkänna. I bb/100 är det 1,5 i Net expected. Förhoppningsvis betyder det dock något att de senaste 50 K händerna är det på 4,0, det sammanfaller i princip med att jag skaffade ett basabonnemang på GTOW. Där har jag drygt 4 K drillade händer, fördelade på hittills drygt 20 olika drills. Här finns mycket att jobba vidare med. Funderar på att unna mig en premium i alla fall några månader nästa år för fler funktioner och deras interna coachningsvideor. I termer av inköp/ROI har jag föga överraskande backat. Inser så här i efterhand att jag hade överdrivna förhoppningar om motsatsen. Den svåra frågan är hur dålig jag är egentligen och var de största svagheterna ligger. Mitt spel har utvecklats mycket under året. Jag har tagit till mig nya koncept och fördjupat förståelsen kring vissa koncept jag redan begrep lite av. Jag märker en ökad förmåga att tillämpa dem vid borden också. Det känns nästan pinsamt hur dålig jag var när jag började, ett mått så gott som något på hur mycket pokern utvecklats under min decenniumlånga frånvaro. Självklart är den groteska variansen i MTT:er, inte minst de jättestora med tusentals spelare som jag ofta köper in i, en faktor som gör det svårt att bedöma hur dålig eller hyfsad jag är "egentligen". På de +800 inköpen har jag lyckats ta mig till 9 finalbord som slutat på platserna 1,3,4,4,4,8,8,8,9. Det sjuka - apropå varians - är att 6 av dessa bord kom de fem första månaderna av året, varav två i februari då jag fortfarande trevade mig fram och ofta spelade med scared chips på olika sätt. Jag var definitivt inte mer aggro, utan passivare och vågade inte alltid ta spots jag nu vet är i princip givna i nästan alla lägen. Nästan alla pokerspelare utom dom bästa tycker väl att dom har mer otur än snittet (jag slutar några hundra bb under expected ev för året, så inte mycket att säga om där), men jag tror ändå jag vågar påstå att jag haft mycket oflyt i viktiga lägen under sommaren och hösten när jag gått djupt eller åtminstone semi-djupt i turneringar. Jag har åkt ut eller blivit extremt short-stackad ett antal gånger med händer som haft +70% chans att vinna. Så jag tycker nog att jag samlat ihop till en rejäl stolpe in nu istället. Men slumpen har ju inget minne tyvärr... Kring MTT-delen av pokervärlden har jag en del reflektioner. Även av oss som seriöst försöker bli bra i detta spel lever de flesta mer eller mindre i en illusion. Det utlovas "crush" hit och "crush" dit om man betalar för olika kurser och de stora stjärnorna anses "krossa" sitt motstånd också. Men sanningen är att i takt med att den stora populationen blivit bättre så har ett spel som redan från början handlade mycket om att "pushing small edges" blivit ännu svårare att vinna i och volymerna som måste in för att kompensera för slumpen allt högre. Med det också den tid och koncentration som måste lägga både på studier och spel. Isaac Haxton sa i en intervju att han som en av världens absolut bästa turneringsspelare har ett ROI på kanske 7% i highroller-turneringarna. I vilken annan sport skulle det anses som att man "krossar" motståndet? Till den kollektivt upprätthållna illusionen hör också att det bara talas om vad folk har vunnit i liveturneringar. Vilket naturligtvis i det stora hela kan betraktas som ett tramsmått. Man måste ju ställa det i relation till vad de investerat i inköp totalt. Hur många av de uppmärksammade livespelarna tror ni ligger minus på sina framträdanden i WSOP t ex? Hur många har i praktiken sin basinkomst från sponsring från olika pokersidor, nötande online på betydligt lägre inköpsnivåer eller cash, eller kanske från coaching? Alla coacher är som vilken försäljare som helst. De säljer sina tjänster för att "ge tillbaka till communityt" eller för att du ska få en chans att bli bättre på poker. Men sanningen är att huvudsyftet är att få en stadigare och säkrare inkomst än vad det egna lirandet ger. Det ligger förstås i deras intresse att visa upp en om inte lögnaktig så åtminstone överdrivet positiv bild av hur deras kurser och direktcoachning ska leda till att eleverna "krossar" sina motståndare. Men även om det finns en viss kontraproduktiv del i allt detta (ett antal av eleverna kommer ju att ha talangen och disciplinen att komma upp på nivåer där de blir farliga konkurrenter till tränarna själva) så ligger det naturligtvis i ekvationen att man utgår från att den största delen av eleverna aldrig når dit. De blir som bäst marginellt vinnande på lägre nivåer och kommer att donera pengar uppåt i pyramidspelet genom sina skott på midstakes eller mödosamt satellitade/hopsparade liveturrar. I många fall kommer de bara att bli en del av den utbytbara massan: De som spelar ett tag, förlorar till de bättre eller mer tursamma spelarna och sen tröttnar. Satelliterna är förresten en ytterligare del av den kollektiva skönmålningen av pokervärlden. "Han vann sin biljett till main eventet med $5K inköp i en satellit med bara $109 i inköp". Visst, men hur många bullets sköt han innan han klarade det? "För så lite som $1 kan du kvalificera dig till Sunday Million via satelliter". Sant i en teoretisk mening. Men vi vet ju alla egentligen att även för en framgångsrik satellitspelare är det som bäst och i långa loppet ett sätt att få en rabatt på kanske 20-25% på inköpen i de turrar man spelar satelliter till. Och vi - även jag - vet att det är mycket tveksamt investerad tid och kraft att spela alla dessa turneringar med 5-10K deltagare. Men vi gör det ändå. För tänk vad vi skulle kunna vinna om våra QQ äntligen fick stå nån gång mot AK? Sen är det ju tyvärr också ofrånkomligt att en verksamhet där det finns pengar att vinna/tjäna kommer att dra till sig både oseriösa, lögnaktiga och direkt brottsliga personer. Men det där vet ni alla tillräckligt om... Gnetar vidare gör jag ändå, även om det inte kan uteslutas att jag som så många andra tröttnar och ger upp hela projektet. Ska leta fram min gamla bok om pokerpsykologi också tror jag - där finns fortfarande en hel del att jobba på när det gäller meningslös frustration kring förlorade händer och turrar. Lycka till 2025 alla! Redigerad 3 Januari av henjon Citera
fritjof Postad 3 Januari Rapport Postad 3 Januari Jag hade provat att lägga om schemat till mindre fält. Dels är variansen otroligt mycket mindre och dessutom kommer du nå ft oftare och därav kunna träna på att spela ft där alla pengar ligger. Värdefullt om du går djupt i en stor en. Lycka till 2025. 2 Citera
henjon Postad 8 Januari Författare Rapport Postad 8 Januari (redigerade) Kronan på verket, eller egentligen snarare storkabeln överst i skithustunnan i ett hemskt grindpass där jag tappade kollen på hur många ggr jag tappade händer på rivern där jag var 85-95% att ta hem den på turn. Man får försöka se det komiska i det hela och tänka att det verkligen inte är var dag man blir en-outad. Den var inte så betydelselös heller som det kan se ut med min låga stack: Det var typ 15 spelare till pengarna som var runt 120 platser och en förväntad dubbling här av mina 7bb hade med stor sannolikhet räckt till en mincash. PokerStars - 400/800 Ante 100 NL (8 max) - Holdem - 8 players Hand converted by PokerTracker 4 UTG+1: 15.93 BB (VPIP: 18.60, PFR: 17.07, 3Bet Preflop: 10.00, Hands: 43) MP: 26.21 BB (VPIP: 27.91, PFR: 20.93, 3Bet Preflop: 9.52, Hands: 43) MP+1: 14.25 BB (VPIP: 17.76, PFR: 13.73, 3Bet Preflop: 8.70, Hands: 108) CO: 44.65 BB (VPIP: 36.67, PFR: 27.12, 3Bet Preflop: 16.67, Hands: 60) BTN: 16.65 BB (VPIP: 20.59, PFR: 14.43, 3Bet Preflop: 2.70, Hands: 102) SB: 20.25 BB (VPIP: 24.66, PFR: 18.06, 3Bet Preflop: 10.81, Hands: 74) Hero (BB): 6.91 BB UTG: 18.37 BB (VPIP: 32.65, PFR: 23.40, 3Bet Preflop: 11.11, Hands: 50) 8 players post ante of 0.13 BB, SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB Pre Flop: (pot: 2.5 BB) Hero has fold, UTG+1 raises to 15 BB, fold, fold, fold, fold, fold, Hero calls 5.78 BB and is all-in Flop: (15.06 BB, 2 players) Turn: (15.06 BB, 2 players) River: (15.06 BB, 2 players) T:heart: Hero shows (Pre 81%, Flop 93%, Turn 88%) UTG+1 shows (Pre 19%, Flop 7%, Turn 13%) UTG+1 wins 15.06 BB Av mer intresse egentligen är den här handen som förvisso är en 2-outare, men som jag ändå måste vara självkritisk och känna att jag tror att jag spelade dåligt och inte utnyttjade min position på turn. Pokerstars, Big $11. Inte mer än ett 20-tal händer på Villain, 36/31. - Villain har alltså efter att ha 3-betat mot UTG synat min 4-bet pre. Min tankegång på denna flopp är att den förstås träffar både hans och min range rejält, vilket naturligtvis uppenbarligen är väldigt dåligt för mig, även om jag blockar hälften av AK-kombona. Men både kallsyner med AA, QQ och JJ är naturligtvis fullt möjliga från hans sida, liksom - kanske - TT och AQs åtminstone. I efterhand tänker jag också att även en löst synad AJ eller AT troligen kan tänka sig att stacka av p.g.a. låg SPR. Därför checkar jag mer än gärna bakom för att utvärdera vad han gör på turn. En gata måste jag nog i alla fall syna ett bet som är max 1/2 pott. Det är när han checkar igen på turn som jag blir osäker. Men jag blev feg och rädd för en re-raise och checkade därför bakom igen. Jag tänker att ett litet bet på säg 8-9 bb hade varit det rätta att göra. Om han re-raisar det kan jag folda i trygg förvissning om att vara slagen. Synar han och sen betar ut på rivern är en fold förmodligen också korrekt, oavsett betets storlek. Synar han och sen checkar river igen är det förmodligen korrekt att checka bakom. Foldar han finns en viss risk att jag missar en avbetalning på en brick river med TT eller JJ som jag annars kanske fått. Så mycket talar för ett litet turn bet tycker jag. Som spelat så tänkte jag när knekten kom och han betar knappt 1/3 att han faktiskt träffat sitt set. Eventuellt spelat en AQ väldigt försiktigt och nu vill försöka klämma ut något av den AK eller KK-hand som jag mycket väl kan sitta med (Från hans synvinkel inser jag också att han betydligt mer än mig har anledning att överväga en bluff från min sida pre). Färg snuddade jag vid, men redan vid bordet insåg jag att som spelat var det inte särskilt troligt. Jag räknade med att vara slagen, men kände ändå att jag på något vis behövde syna för möjligheten att det trots allt var en bluff. Feltänkt? PokerStars - 40/80 Ante 10 NL (8 max) - Holdem - 8 players Hand converted by PokerTracker 4 CO: 111.36 BB (VPIP: 50.00, PFR: 25.00, 3Bet Preflop: 33.33, Hands: 4) BTN: 63.52 BB (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 4) SB: 91.57 BB (VPIP: 21.30, PFR: 15.09, 3Bet Preflop: 2.13, Hands: 109) BB: 68.99 BB (VPIP: 25.00, PFR: 25.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 4) UTG: 70.39 BB (VPIP: 21.65, PFR: 13.54, 3Bet Preflop: 8.00, Hands: 98) UTG+1: 65.45 BB (VPIP: 20.41, PFR: 16.67, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 49) MP: 66.25 BB (VPIP: 14.34, PFR: 13.97, 3Bet Preflop: 1.41, Hands: 252) Hero (MP+1): 60.97 BB 8 players post ante of 0.13 BB, SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB Pre Flop: (pot: 2.5 BB) Hero has fold, fold, fold, Hero raises to 2 BB, fold, fold, fold, BB raises to 8 BB, Hero raises to 17 BB, BB calls 9 BB Flop: (35.5 BB, 2 players) BB checks, Hero checks Turn: (35.5 BB, 2 players) BB checks, Hero checks River: (35.5 BB, 2 players) BB bets 11 BB, Hero calls 11 BB BB shows (Three of a Kind, Jacks) (Pre 18%, Flop 9%, Turn 5%) Hero mucks (One Pair, Kings) (Pre 82%, Flop 91%, Turn 95%) BB wins 57.5 BB Redigerad 8 Januari av henjon Citera
Tagzzz Postad 9 Januari Rapport Postad 9 Januari 15 timmar sedan, säger henjon : Kronan på verket, eller egentligen snarare storkabeln överst i skithustunnan i ett hemskt grindpass där jag tappade kollen på hur många ggr jag tappade händer på rivern där jag var 85-95% att ta hem den på turn. Man får försöka se det komiska i det hela och tänka att det verkligen inte är var dag man blir en-outad. Den var inte så betydelselös heller som det kan se ut med min låga stack: Det var typ 15 spelare till pengarna som var runt 120 platser och en förväntad dubbling här av mina 7bb hade med stor sannolikhet räckt till en mincash. PokerStars - 400/800 Ante 100 NL (8 max) - Holdem - 8 players Hand converted by PokerTracker 4 UTG+1: 15.93 BB (VPIP: 18.60, PFR: 17.07, 3Bet Preflop: 10.00, Hands: 43) MP: 26.21 BB (VPIP: 27.91, PFR: 20.93, 3Bet Preflop: 9.52, Hands: 43) MP+1: 14.25 BB (VPIP: 17.76, PFR: 13.73, 3Bet Preflop: 8.70, Hands: 108) CO: 44.65 BB (VPIP: 36.67, PFR: 27.12, 3Bet Preflop: 16.67, Hands: 60) BTN: 16.65 BB (VPIP: 20.59, PFR: 14.43, 3Bet Preflop: 2.70, Hands: 102) SB: 20.25 BB (VPIP: 24.66, PFR: 18.06, 3Bet Preflop: 10.81, Hands: 74) Hero (BB): 6.91 BB UTG: 18.37 BB (VPIP: 32.65, PFR: 23.40, 3Bet Preflop: 11.11, Hands: 50) 8 players post ante of 0.13 BB, SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB Pre Flop: (pot: 2.5 BB) Hero has fold, UTG+1 raises to 15 BB, fold, fold, fold, fold, fold, Hero calls 5.78 BB and is all-in Flop: (15.06 BB, 2 players) Turn: (15.06 BB, 2 players) River: (15.06 BB, 2 players) T:heart: Hero shows (Pre 81%, Flop 93%, Turn 88%) UTG+1 shows (Pre 19%, Flop 7%, Turn 13%) UTG+1 wins 15.06 BB Av mer intresse egentligen är den här handen som förvisso är en 2-outare, men som jag ändå måste vara självkritisk och känna att jag tror att jag spelade dåligt och inte utnyttjade min position på turn. Pokerstars, Big $11. Inte mer än ett 20-tal händer på Villain, 36/31. - Villain har alltså efter att ha 3-betat mot UTG synat min 4-bet pre. Min tankegång på denna flopp är att den förstås träffar både hans och min range rejält, vilket naturligtvis uppenbarligen är väldigt dåligt för mig, även om jag blockar hälften av AK-kombona. Men både kallsyner med AA, QQ och JJ är naturligtvis fullt möjliga från hans sida, liksom - kanske - TT och AQs åtminstone. I efterhand tänker jag också att även en löst synad AJ eller AT troligen kan tänka sig att stacka av p.g.a. låg SPR. Därför checkar jag mer än gärna bakom för att utvärdera vad han gör på turn. En gata måste jag nog i alla fall syna ett bet som är max 1/2 pott. Det är när han checkar igen på turn som jag blir osäker. Men jag blev feg och rädd för en re-raise och checkade därför bakom igen. Jag tänker att ett litet bet på säg 8-9 bb hade varit det rätta att göra. Om han re-raisar det kan jag folda i trygg förvissning om att vara slagen. Synar han och sen betar ut på rivern är en fold förmodligen också korrekt, oavsett betets storlek. Synar han och sen checkar river igen är det förmodligen korrekt att checka bakom. Foldar han finns en viss risk att jag missar en avbetalning på en brick river med TT eller JJ som jag annars kanske fått. Så mycket talar för ett litet turn bet tycker jag. Som spelat så tänkte jag när knekten kom och han betar knappt 1/3 att han faktiskt träffat sitt set. Eventuellt spelat en AQ väldigt försiktigt och nu vill försöka klämma ut något av den AK eller KK-hand som jag mycket väl kan sitta med (Från hans synvinkel inser jag också att han betydligt mer än mig har anledning att överväga en bluff från min sida pre). Färg snuddade jag vid, men redan vid bordet insåg jag att som spelat var det inte särskilt troligt. Jag räknade med att vara slagen, men kände ändå att jag på något vis behövde syna för möjligheten att det trots allt var en bluff. Feltänkt? PokerStars - 40/80 Ante 10 NL (8 max) - Holdem - 8 players Hand converted by PokerTracker 4 CO: 111.36 BB (VPIP: 50.00, PFR: 25.00, 3Bet Preflop: 33.33, Hands: 4) BTN: 63.52 BB (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 4) SB: 91.57 BB (VPIP: 21.30, PFR: 15.09, 3Bet Preflop: 2.13, Hands: 109) BB: 68.99 BB (VPIP: 25.00, PFR: 25.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 4) UTG: 70.39 BB (VPIP: 21.65, PFR: 13.54, 3Bet Preflop: 8.00, Hands: 98) UTG+1: 65.45 BB (VPIP: 20.41, PFR: 16.67, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 49) MP: 66.25 BB (VPIP: 14.34, PFR: 13.97, 3Bet Preflop: 1.41, Hands: 252) Hero (MP+1): 60.97 BB 8 players post ante of 0.13 BB, SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB Pre Flop: (pot: 2.5 BB) Hero has fold, fold, fold, Hero raises to 2 BB, fold, fold, fold, BB raises to 8 BB, Hero raises to 17 BB, BB calls 9 BB Flop: (35.5 BB, 2 players) BB checks, Hero checks Turn: (35.5 BB, 2 players) BB checks, Hero checks River: (35.5 BB, 2 players) BB bets 11 BB, Hero calls 11 BB BB shows (Three of a Kind, Jacks) (Pre 18%, Flop 9%, Turn 5%) Hero mucks (One Pair, Kings) (Pre 82%, Flop 91%, Turn 95%) BB wins 57.5 BB Syna KK pre och fold river som spelat. Citera
bomanlol Postad 9 Januari Rapport Postad 9 Januari Förstår inte mycket av KK-handen! Varken hur handen beskrivs av TS(Fi trebetar TS hj-öppning enligt HH?), och heller ej varför Tagzz väljer syn istlt för fyrbet pre HJ vs BB i en tio dollars 60bb djupt. Har säkert en liten aning varför men förutsatt att det är HJ vs BB som jag läser den, men undrar ändå om det är så man vill spela en på den nivån. Gör ingen claim, undrar för att lära. Vänligen Citera
henjon Postad 9 Januari Författare Rapport Postad 9 Januari 9 timmar sedan, säger Tagzzz : Syna KK pre och fold river som spelat. Ja, synen på river var verkligen dum och dessutom mot mina egna instinkter. Jag slår ju typ ingenting utom möjligen en klart lös syn av mitt 4-bet pre (TT?, KQs?) tar en chans på river när jag checkat bakom och omvandlar sin hand till en bluff. Men varför inte fyrbeta KK pre här i en MTT på gränsen mellan low- och midstakes? Jag tänker att jag också måste med i beräkningen att UTG synar då med de frestande potodds som erbjuds och vi är väl inte jättesugna på att spela en 3-way med KK mot två dessutom fortfarande ganska odefinierade händer? Citera
Tagzzz Postad 10 Januari Rapport Postad 10 Januari 10 timmar sedan, säger henjon : Ja, synen på river var verkligen dum och dessutom mot mina egna instinkter. Jag slår ju typ ingenting utom möjligen en klart lös syn av mitt 4-bet pre (TT?, KQs?) tar en chans på river när jag checkat bakom och omvandlar sin hand till en bluff. Men varför inte fyrbeta KK pre här i en MTT på gränsen mellan low- och midstakes? Jag tänker att jag också måste med i beräkningen att UTG synar då med de frestande potodds som erbjuds och vi är väl inte jättesugna på att spela en 3-way med KK mot två dessutom fortfarande ganska odefinierade händer? Nej det är nog bättre spela 4bet för fi lär inte ha bluffar och spela aggressivt på den här nivån. Alltså lika bra stacka sämre get in händer redan nu är högre EV. Annars vill vi ju syna i princip hela vår range och spela jams med AKo typ. På flopp kan vi nog bara betta 10% med range så är händer som jj/tt redan indifferent. 1 Citera
henjon Postad Fredag kl 19:57 Författare Rapport Postad Fredag kl 19:57 Hur dåligt är det här? Jag försöker bli bättre på att variera mitt spel, inklusive med raketerna, och testar därför att syna en spelare som jag bedömer som typisk TAG som höjer från UTG. Syftet är att naturligtvis att få honom/henne att stoppa in massa marker på en bräda som uppmuntrar till det mot min underreppade hand. Det är en $5 med 1K garanti, den typ av turre Fritjof klokt föreslagit att jag ska försöka spela mer. Jag hade kört den en del innan utan framgång, men nu lagt in den i mitt ordinarie grindschema. Här ligger vi i mitten, drygt 1,5 h in i turneringen. GTOW gillar inte alls min check om vi börjar där. AA vill alltid höja i det här läget. PokerStars - 100/200 Ante 25 NL - Holdem - 9 players Hand converted by PokerTracker 4 UTG: 56.68 BB (VPIP: 12.00, PFR: 12.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 25) UTG+1: 130.73 BB (VPIP: 20.00, PFR: 13.33, 3Bet Preflop: 7.14, Hands: 30) MP: 36.5 BB (VPIP: 36.25, PFR: 6.33, 3Bet Preflop: 2.63, Hands: 80) MP+1: 30.22 BB (VPIP: 38.36, PFR: 24.66, 3Bet Preflop: 8.33, Hands: 74) MP+2: 44.04 BB (VPIP: 24.33, PFR: 15.27, 3Bet Preflop: 9.27, Hands: 337) CO: 133.06 BB (VPIP: 33.33, PFR: 23.33, 3Bet Preflop: 20.00, Hands: 30) BTN: 43.54 BB (VPIP: 12.28, PFR: 3.51, 3Bet Preflop: 3.70, Hands: 59) SB: 56.29 BB (VPIP: 17.86, PFR: 14.29, 3Bet Preflop: 9.09, Hands: 28) Hero (BB): 48.19 BB 9 players post ante of 0.13 BB, SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB Pre Flop: (pot: 2.62 BB) Hero has UTG raises to 2 BB, fold, fold, fold, fold, fold, fold, fold, Hero calls 1 BB Flop: (5.62 BB, 2 players) Hero checks, UTG bets 1.85 BB, Hero calls 1.85 BB Turn: (9.33 BB, 2 players) Hero checks, UTG bets 9.5 BB, Hero calls 9.5 BB River: (28.33 BB, 2 players) Hero checks, UTG bets 43.2 BB and is all-in, Hero ?????? Jag ser inte något egentligt skäl att checkraisa vare sig flop eller turn. Brädan gynnar honom så jag bör ha goda möjligheter att få honom att vilja stoppa in mer med min passiva linje. Samtidigt som väl min syn på turn kan få honom att börja undra vad jag sitter med egentligen. River är ju ett dåligt kort för mig när han stoppar in det, särskilt med tanke på att jag själv sitter med ruteresset. Samt att jag torde ha många fler tior i min range. Så frågan är som spelat (oavsett vad man tycker om linjen i övrigt) om jag bör vika här eller syna ner med mina gravt underreppade ess. Eftersom GTOW aldrig vill ta denna linje kan den heller inte analysera handen åt mig. Citera
Recommended Posts