denario Postad 2 Maj , 2009 Rapport Postad 2 Maj , 2009 FI spelar 25/2 över 50 händer BossMedia Game #1013229330: Table Diana 27 - kr2.50/kr5.00 - No Limit Hold'em - 00:11:25 - 2009/05/02 Seat 2: Krick1 (kr393.39) Seat 3: denario (kr743.71) Seat 1: riverman.x (kr208.35) Seat 4: katana (kr426.16) Seat 5: got_mojo (kr550.96) Krick1 posts the big blind of kr5.00 riverman.x posts the small blind of kr2.50 got_mojo is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to denario denario raises kr17.50 katana folds got_mojo folds riverman.x folds Krick1 calls kr17.50 *** FLOP *** Krick1 checks denario bets kr30.00 Krick1 calls kr30.00 *** TURN *** Krick1 checks denario bets kr75.00 Krick1 raises kr150.00 ?? Jag hade spelat rätt så defensivt postflop innan detta. Antar att det är för dåliga betar både flop o turn. Citera
Antisk Postad 2 Maj , 2009 Rapport Postad 2 Maj , 2009 Han sitter med 70bbs; ez shove. Alltså klockan är strax över midnatt en fredagkväll på svs vad ska han ha liksom? Dina betsizes ser okej ut imo. Citera
Rallykalle Postad 2 Maj , 2009 Rapport Postad 2 Maj , 2009 Kan ha set, troligtvis en T, bara smeta! Citera
Trillske Postad 2 Maj , 2009 Rapport Postad 2 Maj , 2009 Alltså klockan är strax över midnatt en fredagkväll på svsPrecis. KTo är antagligen en bra shove. Citera
John_J Postad 3 Maj , 2009 Rapport Postad 3 Maj , 2009 Som brädan ser ut är det väl inte omöjligt att han sitter med 58, 89 eller TT Citera
Kenan83 Postad 3 Maj , 2009 Rapport Postad 3 Maj , 2009 Som brädan ser ut är det väl inte omöjligt att han sitter med 58, 89 eller TT eller AT,JJ,QQ,AKs och massa andra händer... Citera
Carandiru Postad 3 Maj , 2009 Rapport Postad 3 Maj , 2009 jag degar in, men verkligen ingen fistpump Citera
boman Postad 3 Maj , 2009 Rapport Postad 3 Maj , 2009 här vill vi ju inte folda mtp stackdjupet, dock så är vi slagna typ alltid,!-.- inte-så-djupstackade minraisers är det vi förlorar mest pengar på Citera
Partyjack Postad 3 Maj , 2009 Rapport Postad 3 Maj , 2009 Som brädan ser ut är det väl inte omöjligt att han sitter med 58, 89 eller TT Känns som att det argumentet går att använda i varje hand, varje given situation och på alla låga brädor. Tänker man alltid så med så starka händer känns det som att man aldrig kommer få in några pengar i potten. Solklar push som majoriteten skriver, men vi får ju räkna med att vara slagna lite då och då. Citera
Carandiru Postad 3 Maj , 2009 Rapport Postad 3 Maj , 2009 Solklar push som majoriteten skriver, men vi får ju räkna med att vara slagna majoriteten av gångerna. . Citera
Benny_81 Postad 3 Maj , 2009 Rapport Postad 3 Maj , 2009 Känns som att det argumentet går att använda i varje hand, varje given situation och på alla låga brädor. Tänker man alltid så med så starka händer känns det som att man aldrig kommer få in några pengar i potten. Solklar push som majoriteten skriver, men vi får ju räkna med att vara slagna lite då och då. Håller med rent generellt. Men sen kan det förstås finnas lägen då man har en read och kanske, kanske lugnar ner sig på turn. Just turnbesluten är de jag jobbar mest med nu. Den hypotetiska "AQ-handen" vi diskuterade i din DB är sånt jag funderar på. Jag har funderat en del på den typen av händer och som jag ser det så bettar man pott(eller liknande på turn) för info. För börjar man checka hamnar man ofta i underläge och det är lätt hänt att man börjar betala genom att syna för att han ska få dra in det han drar för. Bra turnbeslut: BET-FOLD. Också bra: BET och Fi synar eller lägger sig. Dåligt turnbeslut: Check-syn. När man bettar för info så gör man det för att man saknar info. Och ibland får man då reda på att man låg under och det är läge att lägga sig. Men det är ändå billigare än att check-syna. Och bettar man inte sina bra händer så kan man glömma att göra några pengar. Citera
Carandiru Postad 3 Maj , 2009 Rapport Postad 3 Maj , 2009 Håller med rent generellt. Men sen kan det förstås finnas lägen då man har en read och kanske, kanske lugnar ner sig på turn. Just turnbesluten är de jag jobbar mest med nu. Den hypotetiska "AQ-handen" vi diskuterade i din DB är sånt jag funderar på. Jag har funderat en del på den typen av händer och som jag ser det så bettar man pott(eller liknande på turn) för info. För börjar man checka hamnar man ofta i underläge och det är lätt hänt att man börjar betala genom att syna för att han ska få dra in det han drar för. Bra turnbeslut: BET-FOLD. Också bra: BET och Fi synar eller lägger sig. Dåligt turnbeslut: Check-syn. När man bettar för info så gör man det för att man saknar info. Och ibland får man då reda på att man låg under och det är läge att lägga sig. Men det är ändå billigare än att check-syna. Och bettar man inte sina bra händer så kan man glömma att göra några pengar. looooooooo0oooooooooooooOoooooooooool om någon moderator ser Benny's inlägg så kan ni ju radera det. Detta är skadligt för alla som spelar poker. Citera
Benny_81 Postad 3 Maj , 2009 Rapport Postad 3 Maj , 2009 looooooooo0oooooooooooooOoooooooooool om någon moderator ser Benny's inlägg så kan ni ju radera det. Detta är skadligt för alla som spelar poker. Varför göra poker på 2.5-5 svårare än det är? Citera
Carandiru Postad 3 Maj , 2009 Rapport Postad 3 Maj , 2009 Varför göra poker på 2.5-5 svårare än det är? Eftersom du har fel. Citera
Benny_81 Postad 3 Maj , 2009 Rapport Postad 3 Maj , 2009 Eftersom du har fel. Du får du gärna utveckla varför du tycker jag har fel istället för att trolla Citera
kardum_88 Postad 3 Maj , 2009 Rapport Postad 3 Maj , 2009 Bara o pumpa in, har han dig så får han ha de, rätt liten stack och som ovan nämnt äre svs över kl 00 på natten! Men va gjorde du, samt vad hade han? =) Citera
bananuz Postad 3 Maj , 2009 Rapport Postad 3 Maj , 2009 Håller med rent generellt. Men sen kan det förstås finnas lägen då man har en read och kanske, kanske lugnar ner sig på turn. Just turnbesluten är de jag jobbar mest med nu. Den hypotetiska "AQ-handen" vi diskuterade i din DB är sånt jag funderar på. Jag har funderat en del på den typen av händer och som jag ser det så bettar man pott(eller liknande på turn) för info. För börjar man checka hamnar man ofta i underläge och det är lätt hänt att man börjar betala genom att syna för att han ska få dra in det han drar för. Bra turnbeslut: BET-FOLD. Också bra: BET och Fi synar eller lägger sig. Dåligt turnbeslut: Check-syn. När man bettar för info så gör man det för att man saknar info. Och ibland får man då reda på att man låg under och det är läge att lägga sig. Men det är ändå billigare än att check-syna. Och bettar man inte sina bra händer så kan man glömma att göra några pengar. Att beta pott för info är generellt en urusel idé. Att beta för info i det här fallet är synnerligen uselt eftersom effektiva stackar är rätt grunda och fi dessutom har massor av händer i sin range som du leder över men som han ändå kan tänkas syna/höja för värde. Citera
denario Postad 3 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 3 Maj , 2009 lite pinsamt pga era svar om solklar push, jag foldade... dock påstår killen att han hade 7,7,7 Citera
Dead-Inside Postad 3 Maj , 2009 Rapport Postad 3 Maj , 2009 lite pinsamt pga era svar om solklar push, jag foldade... dock påstår killen att han hade 7,7,7 Är mer orolig för 89 än valfritt set. Citera
hoppamera Postad 3 Maj , 2009 Rapport Postad 3 Maj , 2009 klassiker på 2,5/5, miniraisen. På alla nivåer utom 2,5/5 degar jag, men vi är typ alltid slagna här. Jag degar dock ändå och gråter för mig själv när vi inte drar ut Citera
Benny_81 Postad 3 Maj , 2009 Rapport Postad 3 Maj , 2009 Att beta pott för info är generellt en urusel idé. Hmm, ok, det måste du ju få tycka och du är säkert en bättre pokerspelare än mig. Just turnbeslut är något jag funderar mkt på. Att beta för info i det här fallet är synnerligen uselt eftersom effektiva stackar är rätt grunda och fi dessutom har massor av händer i sin range som du leder över men som han ändå kan tänkas syna/höja för värde. Jag pratade generellt. Citera
Amutu Postad 4 Maj , 2009 Rapport Postad 4 Maj , 2009 vi foldar när jorden går under o de har den inte gjort så dega. O sluta kommentera om ni bara gör de svårare för OP med era cp tolkningar på lägg osv. Citera
Recommended Posts