Gå till innehåll

NLT - Riskabelt/idiotiskt spel, tur, eller utmärkt bluff?

Recommended Posts

Postad

Bakgrundsfakta: Sitter vid ett 0.15/025NL på multipoker och det går lite trögt. Spelade upp mig en bit över inköpet ($25), men loosade ner till $27 efter lite oaktsamt spel.

Hade inte riktigt fått något grepp om bordet, förutom att killen till höger om mig var en riktig luring, han bettade lite hursomhelst och lyckades mobba runt de andra vid bordet.

Sitter i stora blind och alla foldar fram till button som höjer till 0.75, "lurifaxen" i lilla blind synar och jag tittar ner på KTo och synar.

Dealing Flop: [ 9 :spade: 2 :club: 6 :diamond: ]

(Pot = $2,25)

"Lurifaxen" höjer med 2.5, jag vill sätta dit honom och dubblar, button lägger sig och "lurifaxen" höjer ytterligare 2.5.

Jag tror honom inte, har väl inget read på honom förutom att det va ett jäkligt fishy bet. Jag trycker in och efter lång tid så lägger han sig. Jag tar hem potten på 17.25 och känner mig jävligt nöjd.

Nå, vad tycker ni? Var det idiotiskt och jag hade tur, eller var det, som jag gärna vill se det, en väldigt fin bluff? :D

Vet inte om strukturen på Hand Historyn duger. Jag hade inte kvar historyn så jag fick ta det ur huvet. försökte så gott jag kunde iaf.

Postad

Han visar ju svaghet så det är väl inte helt fel...

Tycker dock att din första minihöjning är ganska dålig. Du tror väl inte att han foldar för ynka $2.5 till när potten är på nästan $20? Eller vad ville du åstakomma?

/Mockasin

Postad

Hade du spelat med den dar "lurifaxen" forut och kande att du hade grymt bra read pa honom? Om inte sa tror jag att du kan valja battre blufftillfallen an detta. 9 ggr av 10 lar fi ha en hand vard att syna din allin-bet med da han betar och framforallt reraisar, men den har gangen sa lyckades det.

Postad
Han visar ju svaghet så det är väl inte helt fel...

Tycker dock att din första minihöjning är ganska dålig. Du tror väl inte att han foldar för ynka $2.5 till när potten är på nästan $20? Eller vad ville du åstakomma?

/Mockasin

Potten var inte på nästan $20. Var det otydligt i inlägget? :?

Postad
2,25 (preflop) + 2,5 (första höjningen) + 5 (andra höjningen) = $10

Ojdå :)

Räknar som en kratta! :oops:

EDIT: Men ändå.. han får 1/5 på sina pengar. Aldrig att han foldar där.

Hehe, inga problem. Alla är inte mattesnillen :D

Jo, det var väl en lite dålig raise, tänkte bara att jag dubblar liksom.. Men ett större bet borde nog varit på sin plats ja.