Gå till innehåll

Bästa strategin för slowplay?


TRD

Recommended Posts

Hur är bästa settet att slowplaya? Säg att du prickar nötfärgen på ex. flopp eller turn. Du anser dig ha den bästa handen utifrån brädan.

 

Är det på rivern man ska ta betalt eller redan på flopp checkreisa?

 

frågan utgår från att du inte har nån read på Fi än.

 

* Lite RP - QoS *

* Lite SPPRP = Stavningspill på rubrikpill :) - Hickmott *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FL - Slöspela inte om det inte är typ 5 pers i potten som verkar vilja betta iaf litegranna själva och du sitter på typ kåk eller fyrtal. Har du bara färg så tuta och kör, särskilt om du floppat den, det finns goda chanser att de inte tror dig. Allt sämre än färg slöspelas helst inte, gör du iaf något som kan liknas vid slöspel med typ triss eller tvåpar så är det inte ett slöspel, det är gratiskort till dina fiender!

 

NL - Slöspela såklart inget annat än nötter och möjligtvis ett set med en helt ofarlig bräda. Kom dock ihåg att det oftast är bättre att betta på. Ganska många gånger har man suttit med stål och tänkt att nu ska jag ta den jäveln med en lömsk checkraise på river och så checkar han bara bakom för att han missat sitt semi-bluffade drag, som Homer säger: D'oh!

 

Rktlinjen är väl (i NL) att du ska ha ett monster och fi en bra hand men en hand som du är rädd att han skulle kunna släppa om du trycker på för hårt med detsamma. Då kan du slöspela för att få honom mer pottcomittad och därmed lura ur honom en större syn senare.

 

Jaha, då var väl det här vad man kan kalla "soppa på en spik" då.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte vitsen med att slowspela :?

Det är väl bara att ta betalt med en gång.

 

Det har hänt fler en en gång att man slowspelat nötfägen,

och fi köper kåk på river.

 

Möjligt att jag har fel, men jag puttar hellre in degen tidigt, och hoppas att nån hänger med, i annat fall får man nöja sig me dom $ man får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också att slowplay är väldans överskattat. Du behöver ju inte höja till sanslösa mängder så han går ut potten. Ge honom bra odds för att dra till nästa kort när du sitter på nöten och klämm ut så mycket som möjligt.

 

Om jag skulle sätta mig in i en hand där min fi bettade på floppen, och sen checkade på turn när ett tredje färgkort kom skulle jag bli sanslöst misstänksam och gå mycket försktigt tillväga. Om jag hade möjlighet till en kåk skulle man ju kunna få ett gratiskort för att se om man träffar den. Är alltid djupt skeptisk mot checks när en tredje av en färg kommer eller ett stegdrag och den andra har agerat som om de vore på ett drag innan.

 

Men som sagt, du behöver ju inte ta i för kung och fosterland heller. Kör ett bet som ligger kanske på halva potten eller så? Sen beror det givetvis vilken spelare du går upp emot.

 

Ett annat sätt att visa svaghet är om du kör mot en aggressiv spelare i handen. Satsa då kanske en bet på runt kanske 75%-100% av potten. Den aggressiva spelaren kanske synar, eller kanske höjer. Om han synar, så kan du alltid agera lite som om "Oj då, det skulle inte ha hänt", och dra ut på tiden lite när du ska betta på turn. Sen lägger du ett mycket mindre bet som visar svaghet och att du försökte göra ett taffligt försök att sno potten redan vidan floppen utan en hand. Beroende på din motspelare så kommer han förmodligen att höja för att sno potten där. Då kan du slå till och vända om med en re-raise. Mycket möjligt dock att han lägger sig här, men alla händer kan ju inte alltid gå till showdown. Vissa spelare gör ju riktigt överdimensionerade bluff/semi-bluffbets vilket skulle sitta fint om din fi gjorde här.

 

Bara ett tips som kanske inte alls är bra, men en metod som funkar på en del iaf ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot duktiga spelare brukar det aldrig fungera speciellt bra med slöspel, bara om de tiltar. Ok, du kanske kan lura dem på några extra BB men när du tar i lite så blir det blixtfold.

 

Däremot lite sämre (eller ovana) spelare kan man lura på en del pengar för de tittar bara på nuet. T.ex om turn är en tvåa kan de inte se det som något annat än att just tvåan hjälp dig trots floppen KKj. Då kan man få in lite pengar i potten.

 

Perosnligen tror jag att jag förlorar på slöspel, tycker jag blir utdragen för det mesta, eller sätter mig i en sits där jag inte 'vågar' ställa in för brädan blev så knasig. Men det är ju jag det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den stora fördelen med att slöspela eller checkraise är att du varierar ditt spel.

Om du checkar varje gång du inte har något och höjer när du har, då är du lätt att läsa.

Fi ska inte lika lätt veta vad en check och en bet betyder, och då är det viktigt att slänga in en checkraise eller att man slöspelar monsterkort någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja håller med i en del mikey säger.

 

Har du en aggro kille som gärna bluffar så är de bra å visa svaghet på rivern. har han nått försöker han säkert sno potten med en raise, har han inte nått kommer han ändå inte syna ett stort bett.

 

mot callingstations så är de lika bra å betta på. dom kan syna ner med vad som helst men dom skulle aldrig tänka sej att försöka sej på nått så fuffens som att betta själv.

 

själv har ja jagat runt en tokaggro kille på expekt halva natten å snott han på 2 inköp. visa nån svaghet på rivern va han direkt all in :) ganska fint och ganska intressant att han gick på samma fint 2 ggr haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska många gånger har man suttit med stål och tänkt att nu ska jag ta den jäveln med en lömsk checkraise på river och så checkar han bara bakom för att han missat sitt semi-bluffade drag, som Homer säger: D'oh!

 

Inget bra exempel du använder dig av. Vad tror du han hade gjort med sitt missade drag om du bettat ut på river istället? Inte hade du fått betalt iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två villkor:

- Potten ska vara liten

- Din hand ska vara stark och dragsäker

 

Om det stämmer är det okej att slowplaya. Säg att floppen är:

K :heart: 9 :club: 8 :heart:

Och du sitter med 88 på handen i en ohöjd pott. Är det rätt att slowplaya då? Absolut inte! Både stegedrag och färgdrag ligger. Dessutom kan nån som sitter med t.ex. K9 träffa kåk på turn och få en högre kåk än du. Beta ut hårt och hoppas på action från K och dragen.

 

Om du har en aggressiv spelstil så är det extra rätt att inte slowplaya. Beta ut som du alltid gör istället och hoppas att nån har träffat en del av floppen och vill sätta dig på plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså folk är ju inte puckade. Att checka och slowplaya gör motståndarna misstänksamma. Jag satt med en kille som alltid bara checkade och man såg tydligt hans slowplayande.

 

Jag tror att betta lite- och och sen slå till riktigt på rivern- men eventuellt- checka om du agerar före på rivern- och hoppas på att personen eller personerna bakom dig bettar- Då är det bara att trycka in hela degen, eftersom du inte gått hårt på turnen..synar dem oftast. Så kör jag ia llafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska många gånger har man suttit med stål och tänkt att nu ska jag ta den jäveln med en lömsk checkraise på river och så checkar han bara bakom för att han missat sitt semi-bluffade drag, som Homer säger: D'oh!

 

Inget bra exempel du använder dig av. Vad tror du han hade gjort med sitt missade drag om du bettat ut på river istället? Inte hade du fått betalt iaf.

 

Det jag menar är alltså att det kan vara dumt att vänta ända till river innan man försöker få värde på handen. "D'oh" syftar på att man kanske hade kunnat få ut en hel del av draget på vägen till river om man inte hade slöspelat. Väl där spelar det ju mindre roll vad man gör i den sista bett-rundan, precis som du säger. Kanske var otydligt men topic var ju slowplay och inte riverplay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

spelade live här om dagarna och är ingen färsking på att lira live... har spelat mer live senaste än online om jag får säga det.

 

Sekvensen:

6 spelare vid bordet, 4 foldar fram till SB som höjer BBx1, jag har 67s på handen och hänger med. Floppen 4-8-5 rainbow... nu så ligger jag inne med goa stegen. Gör ett skönt misstag här oxå, betar lite 25% av potten, försöker ju få med honom... men icke, killen som jag spelade mot va ju heller ingen rakerforskare men han hade vett nog att lägga sig... och vad som är ännu mer störande är att han sedan hänger 4 rundor efter med 44 Pockerpair och endast synar NÄR floppen liggar med K-10-5, River kommer 2, Turn kommer 9.... Han fick ju betala bra för att se sina 44 åka på feta torsken mot TvåPar K-5. Man blir ju helt galen på sånna spelare, han gjorde ju rätt som folda mot mig men sedan aggerar som en dumskallen 4 rundor senare :evil:

 

// Dallas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 spelare vid bordet, 4 foldar fram till SB som höjer BBx1, jag har 67s på handen och hänger med. Floppen 4-8-5 rainbow... nu så ligger jag inne med goa stegen. Gör ett skönt misstag här oxå, betar lite 25% av potten, försöker ju få med honom... men icke, killen som jag spelade mot va ju heller ingen rakerforskare men han hade vett nog att lägga sig...

Det kan ju vara så enkelt att han missade floppen och inte såg någon anledning att syna. Ibland hjälper inte allt slowplay i världen, om ingen annan har något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 spelare vid bordet, 4 foldar fram till SB som höjer BBx1, jag har 67s på handen och hänger med. Floppen 4-8-5 rainbow... nu så ligger jag inne med goa stegen. Gör ett skönt misstag här oxå, betar lite (25% av potten), försöker ju få med honom... men icke, killen som jag spelade mot va ju heller ingen rakerforskare men han hade vett nog att lägga sig...

Det kan ju vara så enkelt att han missade floppen och inte såg någon anledning att syna. Ibland hjälper inte allt slowplay i världen, om ingen annan har något.

 

ja det kan ju vara så, man får hoppas på det i alla fall hehe... det är ju ba så segt när man väl klämmer in en bra hand och ser hur mkt man kan suga ut men så går inte fällan i lås :cry: bara att ta nya tag och jag kan väl hålla med att Slowplay kan vara en del överskattat. Floppen kanske inte passade för slowplay mot den spelaren fick jag mig en uppfattning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag skall saga en sak till i denna diskussionen sa ar det,

 

forsok alltid ta betalt pa turn om du har en bra hand.

 

 

Enkelt och bra svar. Jag kan bara instämma. Har sett alldelles för mycket knackande ända till rivern med slöspelade monster där dom antingen får några enstaka blinds för besväret eller så drar dom till med en jättetorsk bara för att slöspelandet sket och det kom ett farligt kort som dom inte har vett att se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså folk är ju inte puckade. Att checka och slowplaya gör motståndarna misstänksamma. Jag satt med en kille som alltid bara checkade och man såg tydligt hans slowplayande.

 

På låga limits är folk faktiskt riktigt puckade. Det kan ligga fyra kort till stegen och de kan ändå slänga in ordentligt med pengar med bara högsta par eller näst högsta par. De verkar tro att andra inte får använda korten på bordet.

 

Jag slow spelar bara om jag floppar riktigt bra kort och det är lite i potten. Annars kör jag på. Undantaget är om fi är aggro då är det bara att höja på eftersom han ändå kommer att gå med. Sen visar man svaghet på rivern. Höjer han så går man all in och ofta går han med :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...