Gå till innehåll

AA första leveln dubbelpott allin?


Plisskin

Recommended Posts

AA första leveln $109 freeze på stars

 

Jag först in, två callers varav en i sb

Flopp AK6 två spader jag har inte spader ess.

 

Rundcheck - Turn spader 8, så tre spader ute

 

Jag betar halvpott en fold och sen instaminirejs av SB. Kom ihåg jag har inte spader ess.

 

Vad kan han ha och vad gör jag?

 

1.Alla sets, kan vara en fiskig möjlighet efter att han checkade floppen med A och K ute men troligare att han då betar ut den, och inte så troligt efter att ha han också checkat turnen med tre spader ute och av samma anledning bara minirejsar.

2.Färdiga flushar som jag inte slår, men kan dra ut = syn och crying call på river om den blankar.

3.Bluffar vilka jag hellre ser beta en gång till på rivern då jag har pos = syn och syn.

4.Obsykra tvåpar men dessa borde också rejsa mer, om han inte har exakt AK med spader A (detta är ju en specifik hand så inte så troligt).

5.Tror han att jag bara stabbar och försöker ta över initiativet för en bet på river som jag viker om jag bara har luft, om inte direkt på turn.

 

Tankar?

 

Jag synar, och han instainstainstaställer för två ggr pott allin VÄIIH!!?? (Vad Ända In I Helvete)

 

EDIT: Hans ställ var inte två ggr pott den var ca 2400 i en 810 pott så tre ggr pott 1a leveln

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för river?

 

Spontant så synar jag också på turn. Antar att alla turneringsexperter säger att man ska 3-betta men jag tycker att instaminiraise bruker tyda på en riktigt bra hand och att motståndaren inte vill betta bort en. Spelar dock någon nivå lägre än $100-turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

River offsuit Q varpå jag tänker syna en bet, men hinner inte ens tänka tanken innan han ställt för tre ggr pott!?!?!

Och om vi tänker oss hur sjukt detta är efter en pott på 1a leveln utan action eller rejsar, går check-check-check på flopp i fredligt tempo, sen på turn instaminirejs varpå jag segsynar sen river instamega-allin. Jag menar timingtellsen var så sjuka att jag inte visste vad.

 

Jag var i sån chock att jag levlade bort mig själv och foldade. Tänkte ngt som, han måste ju vilja få mig att machosyna med min jättestarka ickenutshand och tänkte inte en sekund på hur underreppad min AAA var. Hade jag visat styrka och haft ett trebet preflop eller på flop så hade jag förtstått överbeten mer, men som sagt han såg nog min hand som rätt svag.

Dock så kändes det som stål eller stål eller luft...och väldigt underligt spelat.

 

Jag hade spelat med honom samma dag i en $75turbo där han spelade rätt bra plus att han verkar ha blockat sitt nick på Sharkscope och pokerdb så jag gissade att han troligen var en reg, och då i förlängnigen en reg som antingen får sina chips med liknande spel genom att folk gör dåliga syner i såna här lägen, eller, att folk gör dåliga läggningar i såna här lägen. Jag tog the safe route och foldade.

 

Han visar QJ off utan spader..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fridsjö: Jag tänkte som handen gick, så var det ju en allin på river och missförstod dig tror jag.

 

Neesco: Tycker att slowplay för en gångs skull var på sin plats på flopp, då bara spaderdrag fanns och ev. en hjältemodig K. Man kan via checks inducera QJ off att stacka av nämligen :)

Och lätt riversyn kan jag inte hålla med om heller då det var en stål el luft situation då jag hade räknat bort sets helt och hållet (se ovan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...