Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
hehe, mjo man kanske skulle göra sig en comeback på svs, trevliga tider det :-) lirar ongame och boss nl200-400. gl med spelet

Tack du med!

Hur tycker du spelet är där jämförelse med liknande nivåer på svs?

Försökte lira en session nu på svs men laggade och bord försvann hela tiden. Någon mer som har samma problem?

Mitt internet har laggat dom senaste dagarna, undrar om det är något virus eller om det är uppkopplingen det är fel på.

• Svars 948
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Tack du med!

Hur tycker du spelet är där jämförelse med liknande nivåer på svs?

Försökte lira en session nu på svs men laggade och bord försvann hela tiden. Någon mer som har samma problem?

Mitt internet har laggat dom senaste dagarna, undrar om det är något virus eller om det är uppkopplingen det är fel på.

Brukar hända mig också till och från. Har trott att det är mitt internet det är fel på men nu vet jag ju inte när du verkar ha exakt samma problem. Ett säkert sätt för mig att se till att klienten laggar sönder är iaf att köra en torrent-klient i bakgrunden, så gör du det kanske det kan vara en idé att stänga av den.

Postad
Brukar hända mig också till och från. Har trott att det är mitt internet det är fel på men nu vet jag ju inte när du verkar ha exakt samma problem. Ett säkert sätt för mig att se till att klienten laggar sönder är iaf att köra en torrent-klient i bakgrunden, så gör du det kanske det kan vara en idé att stänga av den.

För några månader sen brukade bord försvinna lite då och då men då tror jag mer att det buggade i klienten och att svs sedan fixade det.

Sen har jag inte haft något problem med det förräns några dagar sedan och under dessa dagar har även mitt internet laggat i allmänhet. Och idag var det totalt ospelbart tror det försvann 5 bord på 5 minuter och vissa bord frös fast flera gånger.

Det ända jag hade igång på datorn va pokerklienten, HM och Spotify, dessa saker har jag väl uppe varje gång jag lirar.

Postad

Djurgården spelar ikväll borta mot Brynäs i hockeyn.

Läste precis på Aftonbladet att Ridderwall är skadad och står över idag, istället får min gamle bekanta Mark ställa sig.

Det står att det är ett stort avbräck men jag tror själv inte att det är så stor klassskillnad mellan dessa två.

Träffade Mark på tunnelbanan för någon vecka sen och han bara väntade på att få visa upp sig i elitserien, han lös av självförtroende så det ska nog inte vara något problem.

Djurgården är nog väldigt taggad efter förlusten senast mot Modo och känns som det är något överodds på DIF idag, 2,60 på vinst för bortalaget.

Har dock ingen större koll på Brynäs, kanske kan Partyjacken(som e Brynäsfan väl?) fylla i men har hört att de har några talanger som kan komma att blomma ut i år.

Eftersom jag aldrig vinner när jag tippar på Djurgården så väljer jag att inte tippa och då kommer antagligen också DIF vinna. :-D

Postad

Har försökt ha disskussioner med folk som röstat på SD eftersom jag tycker det är så fel att vi har ett främlingsfientligt parti i riksdagen och nu också verkar få en vågmästarroll.

Har dock kommit till slutsatsen att det är totalt meningslöst.

Det spelar ingen roll vad man tar upp för fakta och sakkfrågor eftersom vi båda går in i debatten med helt olika grundvärderingar. Värderingar som man har som person och som inte i sig bygger på fakta.

Om man inte ser sig själv först och främst som en världsmedborgare där alla människor är lika värda och slumpen avgjort var man är född och till vilket utseende. Att det är samhället och under de livsförhållande man föds upp i som formar den människa man är och blir istället för att ha något med raser och genetik att göra.

Att vi som är födda i ett så pass tryggt och säkert land som Sverige borde använda en del av vårt överflöd till att hjälpa andra mindre lyckligt lottade människor.

Om man istället ser det som så att folk från andra länder med andra utseenden är något farligt, något främmande som hotar det samhälle som vi lever i. Att vi är olika pga utseende och inte pga förhållanden så blir en disskussion dödsdömd redan från början.

Att sedan vissa kommer med dumma uttalanden som att invandrare kommer hit till Sverige och tar alla våra jobb i samma text som den redan skrivit att alla invandrare kommer hit och utnyttjar vårt bidragarsamhälle och inte har någon som helst lust att jobba eller bidra till samhället kan ju göra en otroligt irriterad.

Det finns vissa som tycker att man ska införa någon form utav test för att få rösta i riksdagsvalet, som då ungefär skulle fungera som ett körkortstest.

Men i grund och botten så handlar politik och det vi röstar på om just värderingar. Människor kan vara experter på många olika saker som är kunskapsbaserade och t.ex. inom bilkörning finns det vissa saker som alla människor måste lära sig så vi får en tryggare och säkrare trafik.

Dock kan man inte vara expert inom värderingar.

Värderingar är ingen kunskap utan något som är högst personligt och beror på hur vi är som människa.

Eftersom vi lever i en demokrati och de flesta av oss vill fortsätta med det så måste människor få ha rätt att rösta efter sina värderingar så att vårt styre speglar det folket valt.

Däremot ser jag det som otroligt skrämmande att så pass många människor i vårt land har värderingar som gör att de röstar på SD.

Postad

Fold preflop osv. knappen e firrelirre så därför syn.

***** Hand History for Game 1391817637 ***** (Boss)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, September 27, 09:38:52 ET 2010

Table Cleopatra 36 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: okkeh ( $387.01 USD )

Seat 2: lamp ( $644.21 USD )

Seat 3: The deamon ( $236.79 USD )

Seat 4: TILTMODE ( $2336.01 USD )

Seat 5: goblin420 ( $772.00 USD )

TILTMODE posts small blind [$2.00 USD].

goblin420 posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to TILTMODE [ Kd Td ]

okkeh folds

lamp folds

The deamon calls [$4.00 USD]

TILTMODE calls [$2.00 USD]

goblin420 raises [$12.00 USD]

The deamon calls [$12.00 USD]

TILTMODE calls [$12.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Ad, Qs, Jd ]

TILTMODE checks

goblin420 bets [$35.00 USD]

The deamon folds

TILTMODE raises [$99.00 USD]

goblin420 calls [$64.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Kh ]

TILTMODE bets [$122.00 USD]

goblin420 calls [$122.00 USD]

** Dealing River ** [ Qc ]

TILTMODE checks

goblin420 bets [$535.00 USD]

TILTMODE

Postad

Nu är jag rätt kass på blindsspel, men tror det är för tight att inte öppna K10s vs limpande fisk oavsett pos. Nån annan som är bättre får gärna utveckla :D. Annars gillar jag definitivt inte att limpa, då får vi nog folda rakt av? Dock har jag ingen limprange så det är väl samma där, nån med koll please!

Postad

Är ju nog fold men inte jättefel att ha en completerange här mot 2 randoms på såhär låg nivå. Högre upp däremot.

Nu vare ju inte detta jag ville disskutera med handen:P

Undrar om jag ens ville disskutera ngt eller om jag bara ville whina av mig lite

Postad

hade nog synat, fisk värdebettar inte sådär pass bra/stort men är ju svårt att ha air där för honom. hade hoppats på missat fd/split

vad hade han för timing när han synade flop och turn och bettade riv?

jag hade jag raisat större på floppen om FI är en storfirre, han läggar ju aldrig tvåpar/par+gutshot/färgdrag eller liknande och det finns ju massvis med kort som eventuell skulle döda din action. overbet vs fish imo

lite svårlästa hh's, kör gärna händerna i någon converter :)

*edit: läste hh'n fel, trodde goblin va fisken

*edit2: reg värdebettar/spelar nog alla kåkar sådär och jag foldar också rivern som du gjorde

Postad
hade nog synat, fisk värdebettar inte sådär pass bra/stort men är ju svårt att ha air där för honom. hade hoppats på missat fd/split

vad hade han för timing när han synade flop och turn och bettade riv?

jag hade jag raisat större på floppen om FI är en storfirre, han läggar ju aldrig tvåpar/par+gutshot/färgdrag eller liknande och det finns ju massvis med kort som eventuell skulle döda din action. overbet vs fish imo

lite svårlästa hh's, kör gärna händerna i någon converter :)

*edit: läste hh'n fel, trodde goblin va fisken

Har ingen history på bb. Tyckte jag såg han på flera bord så vet inte om han kanske är reg. Explosnapfoldade utan history. Trist när ens egen topp av sin range i princip blir ägd av hela hans range.

Postad

Goblin-snubben är nån sorts reg har jag för mig så viker river där jag med och försöker undvika tilten så gott jag kan.

Det var väl hockey-derby igår? Ska du inte skriva några rader om det du som brukar vara flitig med hockey-updates?

MVH

O. Steen

:-)

Postad

Varför skulle vi någonsin vilja vika KTs pre 200bb djupt här?

Jag gillar nog raise även oop mot limpande btn fisk, då vi krossar hans limpsynrange samt vill bygga potten lite. Complete också helt ok, fold uteslutet såklart.

Postad
Goblin-snubben är nån sorts reg har jag för mig så viker river där jag med och försöker undvika tilten så gott jag kan.

Det var väl hockey-derby igår? Ska du inte skriva några rader om det du som brukar vara flitig med hockey-updates?

MVH

O. Steen

:-)

Frustrationen va så stor att jag inte ens ville tänka på det och ännu mindre skriva om det.

Va inne med mycket pengar på att Djurgården skulle vinna och va otroligt självsäker innan matchen.

Men tyvärr va matchbilden omvänd. Djurgården vek ner sig totalt och besvikelsen är såklart enorm.

Som tur är så är det fotbollsderby på söndag och revanschen blir hård. Tippar 3-0 till Djurgården även om halva vår ordinarie backlinje är avstängd!

För övrigt ska jag aldrig mer sportsbetta och speciellt inte på Djurgården. Lyckas alltid pricka deras förlustmatcher. Va självklart djupt in i Mjällby - Djurgården senast i fotbollen också där vi blev överkörad med 3-0.

Postad

Välkommen till nordpolen

***** Hand History for Game 1393128873 ***** (Boss)

$1000.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, September 29, 10:28:05 ET 2010

Table Eva 4 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: crabpeople ( $1485.00 USD )

Seat 2: burdie ( $307.86 USD )

Seat 3: TILTMODE ( $2040.00 USD )

Seat 4: johannas ( $405.00 USD )

Seat 5: explorer1 ( $515.00 USD )

johannas posts small blind [$5.00 USD].

explorer1 posts big blind [$10.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to TILTMODE [ Ah Jd ]