Gå till innehåll

patetiska moonkenny och hans HU etikett


HappyBday

Recommended Posts

ehum, du skriver att man inte ska ge ett skit till kollegor. Du tycker dvs det är okej att jag sätter mig på alla 50/100€ bord varje gång jag spelar fast jag aldrig skulle spela mot en enda reg där och vänta på den superovanliga jättefisken på den nivån? Så fort någon reg sätter sig vägrar jag lämna och trycker på sitout sitin knappen så fort jag är nära bli bootad från bordet.

mm det hade säkert vart underbart bra för gamesen

Jag blockade inte hans bord jag ville spela poker, tycker fortfarande inte någon som skulle spelat mot alla som sätter sig ska ge upp ett av 2 bord till någon som spelar mot ytterst få spelare när det bara finns 2 lediga. Det om något kväver action

 

tycker o tycker ?,..du får väl bete dig som du vill så länge siten inte bryr sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag bumhuntar, och jag gör det ganska hårt de dagar jag inte alls är sugen på annat än cold hard cash. Jag har mina dagar då jag tar action av alla för den mentala utmaningens skull.

 

Nog om det, etikett här är ju helt enkelt att man får samsas så gott som det går om man inte har planer på att spela varandra. Vill inte motparten spela heller så behöver man inte cockblocka han anser jag, han satt där först.

Du väntar på att bord blir lediga eller går in och utmanar någon annan.

 

Jag sitter ibland på upp till 18 bord, och vanligen så fungerar det så att en annan reg ser att jag håller t.ex 5-6 3/6 bord, och ber snällt om 2 eftersom jag har flest av alla regs på den nivån. Då släpper jag, och dem gör likaså då jag kommer. Detta pratar hjort om, men vi känner inte varandra eller gillar varandra särskilt, utan det känns bara lite som goodwill, jag får inte ut något av att bli osams med alla regs på nätverket så att dem börjar cockblocka mig direkt jag loggar på.

 

Sättet du behandla moonkenny fick mig att brinna av, särskilt med tanke på att dem flesta som gör så har inga som helst intentioner att spela mot en regular heller, utan dem kommer bara in och utmanar om bordet då bordshavare släpper 9/10 om man bemöter dem med lite respekt. Med detta i åtanke, och att dom flesta midstakes svenskar bumhuntar hårdast av alla så synar jag att du hade en minsta tanke på att spela mot moonkenny från början.

 

Poker för dem flesta är jakten på miljonerna, men man behöver inte beté sig som ett svin på vägen.

 

 

edit; skulle bli humor om reg A sätter sig på reg B,C,D's bord, så att alla dem lämnar. sedan sitter reg B,C,D in på reg E's alla bord, som då lämnar. sedan sätter sig reg E på alla A,B,C's bord. sedan harassar A,B,C D, E, F och motherfucking G på deras bord... loop loop loop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåväl, jag hoppas du fick den respons du sökte på detta HappyBday.

 

Och om du mot förmodan inte fick det så finns det en alldeles logisk förklaring till det. Den kommer du givetvis inte förstå, hur mycket du än sen försöker.

 

När du vaknar i morgon har du ändå glömt detta, och din övertro på dig själv, din person och dina åsikter kommer att vara återställd, precis som den är varje morgon.

 

Om det någon gång mot förmodan skulle gå hål på den där bubblan du lever i (som verkar vara pansarförsedd) så kan du gärna läsa den här tråden igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bumhuntar, och jag gör det ganska hårt de dagar jag inte alls är sugen på annat än cold hard cash. Jag har mina dagar då jag tar action av alla för den mentala utmaningens skull.

 

Nog om det, etikett här är ju helt enkelt att man får samsas så gott som det går om man inte har planer på att spela varandra. Vill inte motparten spela heller så behöver man inte cockblocka han anser jag, han satt där först.

Du väntar på att bord blir lediga eller går in och utmanar någon annan.

 

Jag sitter ibland på upp till 18 bord, och vanligen så fungerar det så att en annan reg ser att jag håller t.ex 5-6 3/6 bord, och ber snällt om 2 eftersom jag har flest av alla regs på den nivån. Då släpper jag, och dem gör likaså då jag kommer. Detta pratar hjort om, men vi känner inte varandra eller gillar varandra särskilt, utan det känns bara lite som goodwill, jag får inte ut något av att bli osams med alla regs på nätverket så att dem börjar cockblocka mig direkt jag loggar på.

 

Sättet du behandla moonkenny fick mig att brinna av, särskilt med tanke på att dem flesta som gör så har inga som helst intentioner att spela mot en regular heller, utan dem kommer bara in och utmanar om bordet då bordshavare släpper 9/10 om man bemöter dem med lite respekt. Med detta i åtanke, och att dom flesta midstakes svenskar bumhuntar hårdast av alla så synar jag att du hade en minsta tanke på att spela mot moonkenny från början.

 

Poker för dem flesta är jakten på miljonerna, men man behöver inte beté sig som ett svin på vägen.

 

 

edit; skulle bli humor om reg A sätter sig på reg B,C,D's bord, så att alla dem lämnar. sedan sitter reg B,C,D in på reg E's alla bord, som då lämnar. sedan sätter sig reg E på alla A,B,C's bord. sedan harassar A,B,C D, E, F och motherfucking G på deras bord... loop loop loop

 

att sitta först på ett bord har 0 relevans när det finns få tillgängliga imo

 

ja att släppa bord när du har 5-6 stycken på en enda nivå är väl inte spec konstigt, hade jag av nån anledning suttit på så många hade jag också gett upp bord om någon frågat och siter jag på 2 st och någon sätter sig jag inte vill spela mot får dom också borden.

Finns liksom inte spec mkt att be för, antingen spelar man mot dom eller så lämnar man borden eller så blockar man deras bord i hoppet att dom ska tröttna. Personligen tycker jag sista alternativet är lite för patetiskt.

Tvivlar lite på att alla som kallar mig idiot skulle ge ett av 2 headsup bord till en spelare dom anser sämre men men

 

Jasså nu hade jag ingen tanke på att spela mot honom heller? lol..rätt hemsk syn vilket moonkenny borde kunna erkänna. Fick faktiskt action av honom 15 min för kanske ett halvår sen, sen dess har han inte velat spela och jag har inte fått nån anledning att inte vilja spela honom igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvivlar lite på att alla som kallar mig idiot skulle ge ett av 2 headsup bord till en spelare dom anser sämre men men

 

"Ge upp ett av två HU bord"

 

haha du sitter själv på det ena, och det andra sitter jag på och väntar, och du vet att det inte blir game, ändå ska du in och ha det andra också. Trots att du redan har ett. Dessutom har jag också ETT, inte fler.

 

Som sagt, det spelar ingen roll hur mycket du ältar det, du kommer inte få fler sympatier, och du kommer aldrig att förstå varför heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bumhunters är sorgliga och verkar bara bli fler och fler. Det har t.o.m gått så långt att man nekas action bara för att man sitter in som fullstack.

 

Givetvis så låter man motståndaren få spela en button om klienten är på så sätt att hand 1 bara drar igång. Gör man inte det så förstår jag om folk sitter kvar och blockar ens action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sa tidigare i tråden - ta bort sit outknappen på H2H-borden så är alla problem med bumbunters borta. Vill man springa och pissa/röka så får man väl göra det, och sedan starta om på ny kula. Fördelarna överväger nackdelarna något fruktansvärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bumhunters är sorgliga och verkar bara bli fler och fler. Det har t.o.m gått så långt att man nekas action bara för att man sitter in som fullstack.
Man måste köpa in sig för typ 354.73 på ett NL400-bord, och dessutom limpa två knappar på raken i början, för att få mer än 5 minuters action :-(
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HU spelare som sitter hela dagarna o väntar på fiskar och säger nej till folk ska inte ha någon som helst förståelse, dö!

 

Yes, sitter man och väntar på spel och dessutom inte spelar mot alla, så är man ju uppenbarligen en idiot!

 

Där satte du verkligen huvudet på spiken kompis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför ska han lämna bordet om han säger no ty?

 

du är ju rent ut sagt en fitta om du tycker att nån som tableselectar hårt inte har rätt till bord. och dum i huvet.

 

kan folk som utmanar regs sluta tro att dom e hårda? visa lite jävla manners. han gör ju helt rätt som jävlas med dej efter att du jävlats med han.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför ska han lämna bordet om han säger no ty?

 

du är ju rent ut sagt en fitta om du tycker att nån som tableselectar hårt inte har rätt till bord. och dum i huvet.

 

kan folk som utmanar regs sluta tro att dom e hårda? visa lite jävla manners. han gör ju helt rätt som jävlas med dej efter att du jävlats med han.

 

*golfapplåder*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Ge upp ett av två HU bord"

 

haha du sitter själv på det ena, och det andra sitter jag på och väntar, och du vet att det inte blir game, ändå ska du in och ha det andra också. Trots att du redan har ett. Dessutom har jag också ETT, inte fler.

 

Som sagt, det spelar ingen roll hur mycket du ältar det, du kommer inte få fler sympatier, och du kommer aldrig att förstå varför heller.

 

Ja att låta dig ha ett av 2 bord på 5/10 när du bara spelar mot fisk är att ge upp 50% av min fiskaction till dig. Har jag mina 2 bord(sitter inte som killerwolf på 5-6 per nivå.... ) så har jag inget emot att du sitter på dina, har jag inte det tänker jag sitta på dina bord.

Nej jag postade inte heller detta för att få sympatier från dina kompisar, folk som själva är bumhunters eller folk som inte förstår poker i allmänhet och nlhu i synnerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför ska han lämna bordet om han säger no ty?

 

du är ju rent ut sagt en fitta om du tycker att nån som tableselectar hårt inte har rätt till bord. och dum i huvet.

 

kan folk som utmanar regs sluta tro att dom e hårda? visa lite jävla manners. han gör ju helt rätt som jävlas med dej efter att du jävlats med han.

 

Tänkte svara först men kom fram till att om jag svarar seriöst på ett inlägg från en sådan uppenbart iqbefriad människa som dessutom kallar mig "dum i huvet" och "fitta" så är jag förmodligen just dum i huvudet.

 

läs om tråden du har missuppfattat allt kapitalt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja att låta dig ha ett av 2 bord på 5/10 när du bara spelar mot fisk är att ge upp 50% av min fiskaction till dig. Har jag mina 2 bord(sitter inte som killerwolf på 5-6 per nivå.... ) så har jag inget emot att du sitter på dina, har jag inte det tänker jag sitta på dina bord.

Nej jag postade inte heller detta för att få sympatier från dina kompisar, folk som själva är bumhunters eller folk som inte förstår poker i allmänhet och nlhu i synnerhet.

 

Att jag tar upp så många bord som jag skrev är ju enbart för att inga andra regs är online. Jag släpper ju bord eftersom dem loggar på om jag sitter och kör offhours, varför skall jag inte ha ett så stort fiskenät som möjligt om jag nu ändå bumhuntar? Jag blockar ingen, jag betér mig inte på något vis illa annat än att jag rensar fisk snabbare på offhours.

 

Ska jag ha bannor för det? I.s.f. får du göra utveckla, och för övrigt Gdaily, du skriver om problemet som om du försöker spela mot regulars. Inte snyggt skriva om det i typ första person när allt man läser om dig är hur du inte spelar online längre, det är för svårt, för mycket grinders och hur PLO2k är inte gratispengar nu för tiden som på party 6 år sedan.

 

Men ja, folk tableselectar hårt nu och det _ÄR_ inget fel i det. Däremot kan jag hålla med om att nånting bör göras just nu då varken ett "herre på täppan" kring ett litet antal bord eller anonyma bord inte kommer att fungera.

Sitout-förslaget genererar bara bolagsspel mot jättefisken också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gammal är du egentligen HappyBday?

När jag läser vad du skriver får en mental bild av en finnig snorvalp som inte fått lära sig sunt förnuft av sina föräldrar.

Att du skulle få några sympatier alls av någon är minimala när du beter dig så själviskt.

 

Men du kommer troligtvis inte fatta detta eftersom ditt ego överstiger ditt sunda förnuft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gammal är du egentligen HappyBday?

När jag läser vad du skriver får en mental bild av en finnig snorvalp som inte fått lära sig sunt förnuft av sina föräldrar.

Att du skulle få några sympatier alls av någon är minimala när du beter dig så själviskt.

 

Men du kommer troligtvis inte fatta detta eftersom ditt ego överstiger ditt sunda förnuft.

 

kan du försöka argumentera ist för att skriva skit?

 

allt jag ser från folk som inte håller med mig är pajkastning, lätt att skriva "fitta" "snorvalp" "idiot" "dum i huvudet" när man inte har ett enda vettigt argument att komma med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I.s.f. får du göra utveckla, och för övrigt Gdaily, du skriver om problemet som om du försöker spela mot regulars. Inte snyggt skriva om det i typ första person när allt man läser om dig är hur du inte spelar online längre, det är för svårt, för mycket grinders och hur PLO2k är inte gratispengar nu för tiden som på party 6 år sedan.

När jag spelar online, de sällsynta gångerna, så spelar jag enbart H2H, och det är tröttsamt att bli "omvänt bumhuntad". Till och med ett nyreggat konto kan man få in max typ 20-30 händer innan regular-motståndaren blir sitout.

 

Äh, orka inte förklara för folk som inte vill förstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja att låta dig ha ett av 2 bord på 5/10 när du bara spelar mot fisk är att ge upp 50% av min fiskaction till dig. Har jag mina 2 bord(sitter inte som killerwolf på 5-6 per nivå.... ) så har jag inget emot att du sitter på dina, har jag inte det tänker jag sitta på dina bord.

Nej jag postade inte heller detta för att få sympatier från dina kompisar, folk som själva är bumhunters eller folk som inte förstår poker i allmänhet och nlhu i synnerhet.

 

Av just den anledningen, så kan du kallt räkna med att VARJE gång som du kommer in och blockar mitt/mina bord, när du själv har egna tomma, så tänker jag inte bara ta det. Så enkelt är det.

 

Nej, jag tror inte så många andra heller förstår varför du överhuvudtaget postade, men det enda rimliga är väl att du på fullt allvar tror att det ska gå till som du vill, men jag antar att det är lite så hela din världsbild ser ut.

 

Det här har INGENTING med förståelse för NLHU att göra, som du verkar tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...