Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur reagerar ni på minitrebets i mtts?

T ex vi har en hand som är bra men inte bygga megapott materiel, så nånstans ikring AJ, KQ, AT, KJ, 98off.

Blinds 100-200, vi kommer in från midpos för 450 säger vi, och knappen säger 700. Vi har inga reads på fi.

Synar vi och med vilken plan?

Säg sen för enkelhetens skull att vi har AJ och floppen kommer antingen:

KJ6, eller

37J, eller

237

Vi checkar alla säger vi och knappen betar 60% av potten, now what???

Har råkat ut för den här typen av spel lite för ofta den senaste veckan och ångar på min oförmåga att klura ut vad fan jag håller på med egentligen. Känns som jag ger bort pengar.

Suggestions?

Postad

I cashgame så är min erfarenhet att spelaren är donk och har en av tre typer av händer. De som gör det i pos kan störa en men de brukar inte vara så heta.

AA -såklart, speciellt om de är lite short

AK -är det för att balansera upp AA undrar man :roll:

88-TT dvs pp som trol är bra mot ens sena raise men som de inte vill spela till river utan träff oftast.

Jag spelar ganska passivt med höga kort och träffade sådana, tar det jäkligt safe. Har ingen stolthet att vara tuff pre (bara postflop 8-) )Betar han 3 gator foldar jag nog AJ på Jxx-brädan t.ex

---

I turneringar brukar det hända så sällan så vete f-n vad strategin är egentligen. Tyvärr oftast syn, check-fold alternativt fold om det är senare i turneringen. Har jag ngt mkt fint kan jag mkt väl bara syna före flopp. Det blir ju oftast HU.

Tolkar det mest som en reraise och tar synen som ett drag, dvs om odds tillåter och spelar hellre SC (låga>höga) och pp än AJof, KQof osv.