Gå till innehåll

Bannad för evigt? Tack Ipred :)


Plisskin

Recommended Posts

Jag har haft inloggningsproblem hos Everest i tre dagar efter att precis satt in deg där för första gången för fyra dagar sen. Mejlar Everest om detta fick det här idag:

 

Fick nyss detta mejl av er..

 

Hei Per,

 

Svar på norsk:

Takk for henvendelsen. Kontoen din har blitt stengt på permanent basis

av Everest sin sikkerhetsavdeling. Du vil ikke lenger kunne sette inn

og/eller ta ut penger med kreditkort eller andre betalingsmetoder.

Gevinster vil derfor heller ikke utbetales. Avgjørelsen er endelig, og

Everest ser seg derfor som ferdig med denne saken.

 

Med vennlig hilsen,

Kundesupport

 

Mitt svar:

Det kan jag inte acceptera på något sätt, då jag inte gjort något som helst fel.

Jag kan gissa vart felet ligger och kommer därför att förklara det för er.

 

I och med att den nya Ipredlagen gick igenom i Sverige den 1 april så har det varit förbjudet att ladda upp material på nätet. Därför har många inhandlat anonymitetstjänster såsom "ipredator", "Dold" "relakks" m fl

 

Den jag använder heter "Ivacy" (lätt att googla) som när man slår på den gör en brittisk IP-adress när jag laddar ner material (och upp).

Om detta på något vis interferat med er programvara så är det en sak. OM jag däremot hade försökt på ngt sätt att fuska så förstår jag er självklart.

Det ska bestraffas å det grövsta.

Om ni nu kollar era loggar eller handhistorik så ser ni snabbt att ngt sådant inte förekommit.

Jag kan definitivt sluta använda ivacy de gånger jag spelar på er klient och ta bort alla bonusar och erbjudanden om det hjälper er, jag satte mest in pengar för era wsopsatelliter som är väldigt bra.

 

 

Jag har pengar kvar på er site som jag antingen vill ta ut eller spela med,

 

kan vi lösa detta?

 

Jag tvekar inte att spamma alla forum med detta snedsteg (vad det nu ska tjäna till) om vi inte kan det, då jag aldrig, aldrig, ALDRIG, försökt fuska till mig fördelar i poker (som jag spelat sen 2002). Ser fram emot snabb lösning

 

Mvh/Per

 

 

Tack Ipred!! Har samma problem på Ipoker men har inte fått svar från dom ännu, kul kul :)

 

Jag kanske kan visa mina resultat från den ENDA dagen jag har spelat hos er, om jag minns rätt: minus 324 dollar dvs fuskar jag så gör jag det rätt kasst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

var o en kan väl räkna ut att de blir problem med poker, neteller osv om man börjar byta ip adresser hur som helst?

 

ha en skild dator för annat än poker om du inte kan konfa det så att endast viss del av trafiken går via vpn

 

fortfarande rätt av dom att inte ge tillbaks pengarna han har på siten ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst, hajar problemet det skapar.

Tycker dock det är lite nonchigt att bara, "Hepp! Nu fryser vi kontot foreeeeeeeeeeever" utan att fråga vad problemet är eller ens kolla med mig.

 

Det skulle ju lika gärna kunna vara ngn britt som hackat mitt konto och lirar därifrån tycker man.

 

Det norska mejlet var ett svar på ett annat mejl om inloggningsproblem som jag inte bifogade, sen svarade jag det lite längre mejlet ni ser i första posten. Inte fått svar på det än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar ingenting, är det förbjudet att använda anonymiserare på pokersajter? Är det pga bonuserbjudanden och sånt eller för att förhindra colluding?

 

Vilka lagliga rättigheter har eg. pokersajter att lägga beslag på spelares pengar hos dem?

Tror knappast det är olagligt.

 

Men det triggar säkert säkerhets scrips osv.

Kanske nån har ställt till med elände tidigare från samma IP... inte vet jag.

 

Neteller tex blir väl autoblockat om man försöker logga in från annat land osv...

 

Och andra sidan finns det trackers som autobannar om man använder anonymiseringstjänster...så va vet jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att jag med bord uppe på Everest samtidigt måste ha satt igång en nedladdning och då samtidigt dragit igång VPN kontot, som då kanske registrerats hos dom.

Dock så avbröts inget spel när det hände, utan istället nästa gång jag försökte loggade in så kom ett felmeddelande om ngt internetanslutingsproblem (se ovan).

 

 

Dock så hade jag med största säkerhet uppe stars, ipoker, och ongame samtidigt utan problem. Klart klantigt av mig, men hittills, lika oklart agerande av dom.

 

Och märk att detta bara är en hypotes jag har om varför de stängt mitt konto, men det är det enda jag kan komma på. Har spelat där exakt en dag, kanske 2-3 timmar totalt med två mtts och kanske tre sngs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar ingenting, är det förbjudet att använda anonymiserare på pokersajter? Är det pga bonuserbjudanden och sånt eller för att förhindra colluding?

 

Vilka lagliga rättigheter har eg. pokersajter att lägga beslag på spelares pengar hos dem?

 

problem med chipdumpare gissar jag är anledningen till att dom stänger konton som använder anonyma IP, angående vilka rättigheter gissar dom gör lite som du känner för vad dom tycker verkar rimligt o är dom väldigt oseriösa så bryr dom nog sig inte om vad som är rimligt heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trevlig support

 

nu känner jag plisskin så vet att det inte är fusk el ngt konstigt utan endast slarv/otur.

 

måste väl vara massor som råkat ut för likn? Neteller kan man ju alltid prata med och där har man väl varit spärrad minst 10ggr under åren så det tiltar en knappt längre. Banned for life plus torska innestående deg känns lite sjukt imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problem med chipdumpare gissar jag är anledningen till att dom stänger konton som använder anonyma IP, angående vilka rättigheter gissar dom gör lite som du känner för vad dom tycker verkar rimligt o är dom väldigt oseriösa så bryr dom nog sig inte om vad som är rimligt heller.

 

Absolut,

dock är det givetvis olagligt att låsa konton och konfiskera pengar utan giltiga skäl. Att logga in från ett konstigt ip är kanske ett giltigt skäl för en säkerhetskoll men kan rimligtvis inte vara ett rimligt skäl att lägga beslag på innestående medel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut,

dock är det givetvis olagligt att låsa konton och konfiskera pengar utan giltiga skäl. Att logga in från ett konstigt ip är kanske ett giltigt skäl för en säkerhetskoll men kan rimligtvis inte vara ett rimligt skäl att lägga beslag på innestående medel.

 

Det har ju inte handlat om att logga in från ett konstigt IP (alla kan ju vara ute och resa), det har ju snarare handlat om att IPt förmodligen har skiftat från Sverige till England mitt i en session.

 

På sätt och vis kan jag förstå om inte kontot låses upp för spel, men de måste ju för i helvete betala tillbaka pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är helt med på att dom måste ta någon slags åtgärd.

Surnar en smula på det klämkäcka mejlet på norska (rätt tillfälle att racka ner på det?)

 

"Med vennlig hilsen, Kundesupport"

 

...okej ni är inte sura då för att ni tror att jag utnyttjat er site för fusk? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är helt med på att dom måste ta någon slags åtgärd.

Surnar en smula på det klämkäcka mejlet på norska (rätt tillfälle att racka ner på det?)

 

"Med vennlig hilsen, Kundesupport"

 

...okej ni är inte sura då för att ni tror att jag utnyttjat er site för fusk? :roll:

 

Norrmän kan inte vara sura. Dom är muntra och käcka när dom berättar att du har dödlig cancer och kommer lukta rutten kål under dina 6 sista månader i livet.

 

För övrigt är de väl inte sura iom att de fått massa cash som de har spärrat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit uppkopplad till Everest via swissvpn utan problem. Som jag tidigare berättade i en annan tråd fick jag Neteller-kontot stängt just pga detta, men det fixade sig med lite telefonerande med dem. Slutsatsen att Everest eller ngn annan pokersajt inte tillåter uppkoppling via VPN är alltså förhastad. Det är möjligt att någon kan göra så, men det återstår att se vad de har för policy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit uppkopplad till Everest via swissvpn utan problem. Som jag tidigare berättade i en annan tråd fick jag Neteller-kontot stängt just pga detta, men det fixade sig med lite telefonerande med dem. Slutsatsen att Everest eller ngn annan pokersajt inte tillåter uppkoppling via VPN är alltså förhastad. Det är möjligt att någon kan göra så, men det återstår att se vad de har för policy.

 

Är väl snarare kombinationen anonymt IP och nytt konto som skriker CC-stöld/chipdumpning i deras system. Man kan ju tycka att en förklaring och styrkande av identitet borde hjälpa, alternativt att om de anser att det är en CC-stöld så borde ju orginalinsättningen krediteras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...