Gå till innehåll

101 till 100 - valfri summa


Opteron

Recommended Posts

Du får göra ETT bet.

 

Du får satsa valfri summa.

 

Vilken summa skulle du välja? Alltså vilken vinst-summa skulle ge dig mest +ev i livet i förhållande summan du troligtvis backar?

 

 

Själv skulle det nog bli 30000kr, skulle räcka precis lagom för att äga en shysst tvåa. 50k skulle kännas klart jobbigare att busta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ju helt fel att lägga nån större summa eftersom en förlust skulle svida betydligt mer än en vinst, men tillhör dem som tycker att jag har det mesta jag behöver.

 

Skulle en förlust svida mer än en vinst?

 

För min del skulle min privatekonomi inte märka skillnad på 30k mindre, däremot skulle 3 miljoner göra en helt ofantlig skillnad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle en förlust svida mer än en vinst?

 

För min del skulle min privatekonomi inte märka skillnad på 30k mindre, däremot skulle 3 miljoner göra en helt ofantlig skillnad...

 

101 till 100 betyder att om du satsar 100 vinnner du 101, jag tolkar det som att du egentligen menar 100 till 1. Är chansen att vinna också 1 på 100?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså:

 

Du satsar valfri summa, en gång på 100 101-dubblar du dina pengar. 99 gånger på 100 bustar du.

Under dessa omständigheter skulle jag väl satsa max 0.01% av mitt networth. Knappt något övervärde här och variansen är verkligen en bitch här..

 

Trodde först du menade en slantsingling med oddset 2.01 gånger pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får göra ETT bet.

 

Du får satsa valfri summa.

 

Vilken summa skulle du välja? Alltså vilken vinst-summa skulle ge dig mest +ev i livet i förhållande summan du troligtvis backar?

 

 

Själv skulle det nog bli 30000kr, skulle räcka precis lagom för att äga en shysst tvåa. 50k skulle kännas klart jobbigare att busta.

 

Den som kan slänga ut 30 k på så usla odds måste antingen vara god för flera miljoner, alternativt ha mkt goda inkomster..men jag har svårt att tro att ens du själv skulle vara beredd att göra det - även om det nu är så, som du säger, att 30 k inte skulle påverka din ekonomi alls.

 

Vad är egentligen syftet med din ganska löjliga frågeställning? Varför startar du denna tråd?

 

Är det inte för att säga: "Hej, jag är Opteron, och jag är pokermiljonär"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som kan slänga ut 30 k på så usla odds måste antingen vara god för flera miljoner, alternativt ha mkt goda inkomster..men jag har svårt att tro att ens du själv skulle vara beredd att göra det - även om det nu är så, som du säger, att 30 k inte skulle påverka din ekonomi alls.

 

Vad är egentligen syftet med din ganska löjliga frågeställning? Varför startar du denna tråd?

 

Är det inte för att säga: "Hej, jag är Opteron, och jag är pokermiljonär"?

 

ding ding

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...