Gå till innehåll

Buenos Aires till hösten


Justcall

Recommended Posts

Tjena. Jag ska ner till Buenos Aires till hösten och har egentligen redan bokat en lägenhet åt mig. Har dock inte betalt något och ska iväg i en vecka nu och kan därför inte gå framåt med bokningen. Så min tanke är, finns det ett sug här att gå ihop ett gäng, hade tänkt 4 pers iaf och hyra nåt fint ställe tillsammans? Fördelen med att bo så är ju att man kan fixa nåt lite flashigare och det kan bli jävligt kul. Sticker som sagt iväg nu men ifall folk har anmält intresse om en vecka borde vi kunna gå ihop och boka nåt då. Och antingen är man på eller inte och då bokar vi direkt, inget velande fram och tillbaka. Hade tänkt typ September till December.

 

Jag är 22 år och grindar nl400 btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är som sagt också väldigt intresserad. Kan några enklare fraser och en del ord, men inget avancerat.

 

Inget velande var det, men en fråga bara. Vilken prisklass per person hade du tänkt ungefär? Är inne i min värsta downswing på fyra år så kan inte låta bli att väga in det ekonomiska.

 

Ska ta en ordentlig funderare över helgen och bestämmer mig efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor i BA nu - fantastisk stad. Kan nog vara den bästa av dom alla (efter Vegas förstås).

 

Angående lägenheter så bör ni räkna på svenska priser, men resten (mat, uteliv) är ungefär 0.5 på Sverige.

 

Språkskola: Ibero. Tror det var runt 800 spänn för 20 timmar. Jag var kär i min lärarinna men plockade ändå upp lite matnyttigheter på fyra veckor. Det bästa är att skaffa sig en älskarinna - då hände det genast grejer,... med spanskan också :)

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor i BA nu - fantastisk stad. Kan nog vara den bästa av dom alla (efter Vegas förstås).

 

Angående lägenheter så bör ni räkna på svenska priser, men resten (mat, uteliv) är ungefär 0.5 på Sverige.

 

Språkskola: Ibero. Tror det var runt 800 spänn för 20 timmar. Jag var kär i min lärarinna men plockade ändå upp lite matnyttigheter på fyra veckor. Det bästa är att skaffa sig en älskarinna - då hände det genast grejer,... med spanskan också :)

 

Lycka till

Shiit, har du inget negativt o säga om BA?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 3 months later...
  • 1 year later...

Tsitter o går igenom randomtrådar, så varför inte svara.

 

JustCall stack iväg till BA under hösten, stannade 9månader om jag inte minns fel, kom hem i 3månader, stack tillbaka för 6månader och kom hem tillbaka till Malmö ngn gång i April.

 

Kan vara lite off i exakta datum, men ngtsådant. Han fick tyvärr inte med sig ngn men träffade massa nerdroga/schöna pokerspelare där nere.

 

Själv drog man till Malta istället :(, trots/pga STs mummbujumbo,

 

 

/ Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...