Justcall Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Tjena. Jag ska ner till Buenos Aires till hösten och har egentligen redan bokat en lägenhet åt mig. Har dock inte betalt något och ska iväg i en vecka nu och kan därför inte gå framåt med bokningen. Så min tanke är, finns det ett sug här att gå ihop ett gäng, hade tänkt 4 pers iaf och hyra nåt fint ställe tillsammans? Fördelen med att bo så är ju att man kan fixa nåt lite flashigare och det kan bli jävligt kul. Sticker som sagt iväg nu men ifall folk har anmält intresse om en vecka borde vi kunna gå ihop och boka nåt då. Och antingen är man på eller inte och då bokar vi direkt, inget velande fram och tillbaka. Hade tänkt typ September till December. Jag är 22 år och grindar nl400 btw. Citera
KallOödmjukDiva Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Låter som en kanon ide'. Velar som fan om jag ska plugga till hösten eller inte. Men kommer jag inte in där jag vill plugga så är jag defenetivt på något sådant här. Hoppas det blir drag i den här tråden. Pratar du spanska btw? Citera
jkkman Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Definitivt intresserad. Precis som butabi lite osäker på exakt vad jag ska göra till hösten. Citera
Justcall Postad 10 April , 2009 Författare Rapport Postad 10 April , 2009 Pluggar spanska på halvtid nu. Kommer kunna motsvarande steg 2 i gymnasiet när jag är klar till sommaren. Så inte jättemkt mao . Är dock lite sugen på att plugga lite på plats i Buenos Aires. Citera
KallOödmjukDiva Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Läste spanska i högstadiet och ettan. Vad det nu innebär i steg. Men vill plugga spanska därnere. Citera
Agent Cooper Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Jag är som sagt också väldigt intresserad. Kan några enklare fraser och en del ord, men inget avancerat. Inget velande var det, men en fråga bara. Vilken prisklass per person hade du tänkt ungefär? Är inne i min värsta downswing på fyra år så kan inte låta bli att väga in det ekonomiska. Ska ta en ordentlig funderare över helgen och bestämmer mig efter det. Citera
jkkman Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Är beredd att lägga upp till 20k på hyra i månaden, men det borde väl vara lite overkill? 7-10 känns som att det borde räcka för att bo bra om man delar några stycken på en lägenhet. Citera
weddie Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Är beredd att lägga upp till 20k på hyra i månaden, men det borde väl vara lite overkill? 7-10 känns som att det borde räcka för att bo bra om man delar några stycken på en lägenhet. Jag skulle vilja se eran lägenheten i BA för 80k kr!!!!!! Citera
porren Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Jag bor i BA nu - fantastisk stad. Kan nog vara den bästa av dom alla (efter Vegas förstås). Angående lägenheter så bör ni räkna på svenska priser, men resten (mat, uteliv) är ungefär 0.5 på Sverige. Språkskola: Ibero. Tror det var runt 800 spänn för 20 timmar. Jag var kär i min lärarinna men plockade ändå upp lite matnyttigheter på fyra veckor. Det bästa är att skaffa sig en älskarinna - då hände det genast grejer,... med spanskan också Lycka till Citera
KallOödmjukDiva Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Jag bor i BA nu - fantastisk stad. Kan nog vara den bästa av dom alla (efter Vegas förstås). Angående lägenheter så bör ni räkna på svenska priser, men resten (mat, uteliv) är ungefär 0.5 på Sverige. Språkskola: Ibero. Tror det var runt 800 spänn för 20 timmar. Jag var kär i min lärarinna men plockade ändå upp lite matnyttigheter på fyra veckor. Det bästa är att skaffa sig en älskarinna - då hände det genast grejer,... med spanskan också Lycka till Shiit, har du inget negativt o säga om BA? Citera
Larzzon67 Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Shiit, har du inget negativt o säga om BA? Jo ,om du läser mellan raderna är hon redan upptagen. Citera
KallOödmjukDiva Postad 14 April , 2009 Rapport Postad 14 April , 2009 Fått förslag om att bosätta sig i Malta nu osså. Kanske inte vore en sådan dum ide. Mkt ungdomar, engelskttalande. Varmt. Citera
Agent Cooper Postad 17 April , 2009 Rapport Postad 17 April , 2009 Tyvärr kan/vill jag inte boka in mig så här långt i förväg så ni får boka lägenhet utan mig. Mycket möjligt att jag drar till BA i höst ändå, men vill inte bestämma mig förrän i sommar. Jag får hoppas att det eventuellt finns en plats ledig om jag åker. Lycka till! Citera
Supertequila Postad 17 April , 2009 Rapport Postad 17 April , 2009 Rio>>>Buenos Aires>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Malta Citera
Justcall Postad 20 April , 2009 Författare Rapport Postad 20 April , 2009 Tjena. Verkar inte vara nåt enormt intresse, så lägger nog ner det här med gemensam bostad och kör på den jag har bokat, men ifall nån pfare har vägarna förbi Aires till hösten är det bara att höra av sig =) Citera
Setcho Postad 24 Juni , 2009 Rapport Postad 24 Juni , 2009 Jag bodde där precis ett år med några andra pokerspelare. Kanske det här kan hjälpa: http://forumserver.twoplustwo.com/79/edf/moving-buenos-aires-discussion-254745/ Citera
Setcho Postad 24 Juni , 2009 Rapport Postad 24 Juni , 2009 Buenos Aires över Rio de Janeiro säger jag. Väldigt olika städer dock. Det vimlar förresten av svenska HSNL-spelare i BA. Mycket utländska High-stakes/nose bleed spelare över huvud taget. Citera
Banankaka Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Postad 20 Oktober , 2009 Vad hände med detta? Åkte du? Jag är intresserad, PMa mig om du har Facebook eller nåt... Citera
KallOödmjukDiva Postad 8 Juli , 2011 Rapport Postad 8 Juli , 2011 Tsitter o går igenom randomtrådar, så varför inte svara. JustCall stack iväg till BA under hösten, stannade 9månader om jag inte minns fel, kom hem i 3månader, stack tillbaka för 6månader och kom hem tillbaka till Malmö ngn gång i April. Kan vara lite off i exakta datum, men ngtsådant. Han fick tyvärr inte med sig ngn men träffade massa nerdroga/schöna pokerspelare där nere. Själv drog man till Malta istället , trots/pga STs mummbujumbo, / Mvh Citera
Recommended Posts