Tuttinunnen Postad 9 April , 2009 Rapport Postad 9 April , 2009 Har under en tidigare session tagit ca 4 inköp av fi, så han är troligtivs rätt så tiltad på mig. Han är överlag en kass spelare. Vad ska jag göra på hans reraise med mitt trepar + halvt stegdrag?? Seat 4 is the button Total number of players : 6 Seat 3: Robicica ( $62.16 USD ) Seat 4: HERO ( $50 USD ) Seat 1: Xamanor ( $50 USD ) Seat 2: bob53111 ( $49.50 USD ) Seat 5: TILT? ( $50 USD ) Seat 6: skogsbarn ( $69.31 USD ) TILT? posts small blind [$0.25 USD]. skogsbarn posts big blind [$0.50 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ ] Xamanor folds bob53111 folds Robicica calls [$0.50 USD] HERO raises [$2.25 USD] TILT? calls [$2 USD] skogsbarn folds Robicica calls [$1.75 USD] ** Dealing Flop ** [ ] TILT? checks Robicica checks HERO bets [$4.16 USD] TILT? raises [$12.50 USD] Citera
Mr_Tight Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Jag viker. Hade dock checkat flop. +1 Citera
fredde80 Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Jag viker också, men jag checkar inte den floppen mot 2 personer, det är ju som att ge upp. När ni höjer med den där handen, vad ska ni ha för floppar för att beta om den här inte är en av dem? Citera
Rebonius Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Jag viker också, men jag checkar inte den floppen mot 2 personer, det är ju som att ge upp. När ni höjer med den där handen, vad ska ni ha för floppar för att beta om den här inte är en av dem? Det kan ju vara bra att ha händer som inte är luft i sin checkrange också.. Citera
fredde80 Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Det kan ju vara bra att ha händer som inte är luft i sin checkrange också.. Men då ger vi ju upp potten och foldar mot any bet på turn mao (om det inte kommer 9,8 eller 6 eller möjligtvis ickespader 2,3). Förstår inte varför folk ska envisas med att försöka slowspela i omaha, vi har bäst hand här väldigt ofta och låter vi dem se turn gratis har vi bäst hand i betydligt färre fall. Citera
Rebonius Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Men då ger vi ju upp potten och foldar mot any bet på turn mao (om det inte kommer 9,8 eller 6 eller möjligtvis ickespader 2,3). Förstår inte varför folk ska envisas med att försöka slowspela i omaha, vi har bäst hand här väldigt ofta och låter vi dem se turn gratis har vi bäst hand i betydligt färre fall. Varför kan vi inte syna turn? Är ju stört sämst att betta alla sina bra händer och checka alla sina dåliga här. Citera
fredde80 Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Varför kan vi inte syna turn? Är ju stört sämst att betta alla sina bra händer och checka alla sina dåliga här. Varför är det stört sämst att betta bra händer och checka dåliga? Klart som fan vi ska betta så här bräckliga händer på flop, det finns många bättre händer i det här läget som det vore kreativt att checka bakom, men det här inte en av dem imho. Citera
Mr_Tight Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Varför är det stört sämst att betta bra händer och checka dåliga? Klart som fan vi ska betta så här bräckliga händer på flop, det finns många bättre händer i det här läget som det vore kreativt att checka bakom, men det här inte en av dem imho. Om vi bettar flopp kan vi lika gärna göra det med fyra random kort eftersom det enda vi får syn/omslag av som inte äger oss är typ färgdrag (och syna eller ställa mot omslag kan vi absolut inte göra). Om vi checkar flopp får vi gratiskort med vår tveksamma träff och kan då ofta få killen i mittpos av fyra av ett bet på turn med sämre hand eller luft. Det handlar knappast om slowplay, mer pottkontroll, inducera bluff, variera spelet etc. Du får det att låta som vi måste skydda vår träff men något att skydda finns ju inte direkt här. Även om vi inte träffar turn kan vi syna ett bet då vi har pos och troligen en del outs om vi inte redan leder (vilket ofta kan vara fallet). Ofta får vi sen en check på river och kan då checka bakom med showdownvärde om vi inte träffar kåk/stege. Ingen idé vara överaggro i position och bygga stora potter med tveksamma händer typ...... Citera
Larzzon67 Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Om vi bettar flopp kan vi lika gärna göra det med fyra random kort eftersom det enda vi får syn/omslag av som inte äger oss är typ färgdrag (och syna eller ställa mot omslag kan vi absolut inte göra). Om vi checkar flopp får vi gratiskort med vår tveksamma träff och kan då ofta få killen i mittpos av fyra av ett bet på turn med sämre hand eller luft. Det handlar knappast om slowplay, mer pottkontroll, inducera bluff, variera spelet etc. Du får det att låta som vi måste skydda vår träff men något att skydda finns ju inte direkt här. Även om vi inte träffar turn kan vi syna ett bet då vi har pos och troligen en del outs om vi inte redan leder (vilket ofta kan vara fallet). Ofta får vi sen en check på river och kan då checka bakom med showdownvärde om vi inte träffar kåk/stege. Ingen idé vara överaggro i position och bygga stora potter med tveksamma händer typ...... Håller med till 100% Citera
greywolf Postad 12 April , 2009 Rapport Postad 12 April , 2009 Om vi bettar flopp kan vi lika gärna göra det med fyra random kort eftersom det enda vi får syn/omslag av som inte äger oss är typ färgdrag (och syna eller ställa mot omslag kan vi absolut inte göra). Om vi checkar flopp får vi gratiskort med vår tveksamma träff och kan då ofta få killen i mittpos av fyra av ett bet på turn med sämre hand eller luft. Det handlar knappast om slowplay, mer pottkontroll, inducera bluff, variera spelet etc. Du får det att låta som vi måste skydda vår träff men något att skydda finns ju inte direkt här. Även om vi inte träffar turn kan vi syna ett bet då vi har pos och troligen en del outs om vi inte redan leder (vilket ofta kan vara fallet). Ofta får vi sen en check på river och kan då checka bakom med showdownvärde om vi inte träffar kåk/stege. Ingen idé vara överaggro i position och bygga stora potter med tveksamma händer typ...... håller med i stora drag men finns visst värde i att betta för att skydda vår hand på floppen när det ligger färgdrag/wrap ute (går göra de med fyra random men gillar inte på denna flop den träffar oftast deras range för hårt och med vår hand har vi card removal). gillar fienden att betta sina monster och c/s sina (stora) drag så better jag flopp här. Bettar vi flop dock så är det 90% dump mot omslag 1% syn/3bet om du spelar durr HU. 9% betar du och får omslag kan det funka att syna och ducka broadwaykort som fyller färg på turn innan du commitar mer marker om du spelar rätt motsåndare. som jag ser folk spela omaha så spelar folk väldigt ärligt på turn även om man har en väldigt obalanserad flop range i sådana här lägen. Citera
Tuttinunnen Postad 13 April , 2009 Författare Rapport Postad 13 April , 2009 Tack för åsikterna! Det var väl som jag tänkte, att check skulle ha varit ett bättre spel. Istället synade jag hans checkraise. Turn blankade, han bettade pott, jag foldade. Citera
erikejw Postad 12 Maj , 2009 Rapport Postad 12 Maj , 2009 folda mot raisen checka flop och se vad turn ger mot 2 spelare och en superkoordinerad bräda är det någon som träffar hårt och du har 10 outs gs+3par för bra hand men kan inte syna en raise. Ta ett frikort. Att skydda sin hand mot wraps och annat här är fel koncept att använda. Syna eventuellt turn om du vet att det är en bluffig spelare. Citera
Recommended Posts