Gå till innehåll

Betta rivern?


Mr.Lajban

Recommended Posts

Behöver lite input på mitt spel. Sparade tyvärr ej handen men återger den.

 

Turnering 26 spelare, ca 20 kvar, blinds 100, 200, jag har ca 5 000 i stacken och fi ca lika mycket.

 

Jag får A, J suited och höjer upp 3 bb från mittposition, alla foldar fram till bb som synar.

 

Flopp: typ 5,7,D två av dem i min färg. Fi checkar, jag bettar 200, fi synar.

 

Turn: inte min färg, nåt lågt, högst troligt obetydligt för oss båda. Fi bettar 400, jag höjer till 800, fi synar.

 

River: D i min färg, jag har nötfärgen och bordet har parat sig. Fi passar, jag velar länge men är sedan vek och passar jag med.

 

Fi är svårläst, vet inte vart jag har honom. Han spelar möjligen lite väl många händer men han har spelat bra i många potter och hans stack har växt.

 

Hur spelar ni på rivern? Finns saker att säga om spelet dit med men det är rivern som jag är mest intresserad av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh var lite sjysta nu, han vill ju uppenbarligen lära sig bara.

 

Check bakom är ett dåligt spel. Även om det finns någon gång då du är slagen när han checkraisar så tjänar du i längden på att värdebeta här. Du tappar helt enkelt massa värde i längden när du inte betar. Att han har kåk känns väldigt otroligt såsom spelat, samt att du får betalt av flera sämre händer, främst alla damer betalar av samt sämre färger kan både check raisa samt syna. Någon enstaka gång kan han bluffa här också.

 

Du måste helt enkelt beta. (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...