Gå till innehåll

Spela nötfärgdrag i CG resp. turre


henjon

Recommended Posts

Måste kolla om jag har fattat det här rätt...

 

Vi antar följande scenario (skit i om belopp/chip är realistiska eller ej): Blinds är 30/60, jag har en stack på 1500. Sitter på knappen och tittar på Axs där x är en låg kicker, typ 2-7. En spelare limpar in i potten och jag synar. Lilla mörken lägger sig, stora checkar. Floppen kommer t ex Q98 där två kort är i min färg. Stora mörken betar direkt 150 i potten som alltså är 360 nu. Efter detta bet har han 700 kvar mot mina 1440. Den tredje spelaren foldar. Vad gör jag?

 

Om jag hajat detta så är det aldrig fel att ställa här i ett CG. Det kan finnas ännu bättre strategier givet vad man tror om motspelaren, men det kommer att vara ett vinstgivande spel även om man alltid får syn. Men i en turnering kan man inte svara så generellt eftersom andra faktorer styr - värdet av att öka min stack med 50% uppväger inte nödvändigtvis den förlust det innebär att halvera den istället vad gäller chansen att komma ITM och det genomsnittbelopp man då kan antas vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...