Gå till innehåll

Fusk? En monster fisk håller 250 BB/100 i över 230 händer...?

Recommended Posts

Postad

Som rubriken

Rimligt? En 86/32/41/10,5 håller 250 BB/100 i över 230 händer? NLSH 5 manna SvS... hans tur upphör aldrig... han träffar jämt? Det är som om han kan se vad andra har? I början så ville jag bara spela mot han, tänkte att han kan ju inte fortsätta för evigt... men det verkar som om hans "tur" aldrig tar slut... hann träffar allt typ...

Spelar man 9/10 händer även dyrt preflop kan man ju inte vara vinnande eller?

Postad
Som rubriken

Rimligt? En 86/32/41/10,5 håller 250 BB/100 i över 230 händer? NLSH 5 manna SvS... hans tur upphör aldrig... han träffar jämt? Det är som om han kan se vad andra har? I början så ville jag bara spela mot han, tänkte att han kan ju inte fortsätta för evigt... men det verkar som om hans "tur" aldrig tar slut... hann träffar allt typ...

Spelar man 9/10 händer även dyrt preflop kan man ju inte vara vinnande eller?

Har upplevt samma sak ungefär 49593 ggr på omaha..

Tomtetur kommer alltid att finnas och det är det som är tjusningen med detta.

Postad

Grejen är den att jag misstänker seriöst att det är över ett betdyligt större andel händer... han startar typ jämt med 100 BB och drar när han når 600... och händer han dubblar på e helt osannolika.. Det är inte över en dag utan jag har sett det utspritt över 3 olika dagar... och det är de typ 230 händerna jag har på han som han har 250 BB/100... Men jag är ganska säker att det egentligen är över ett större antal händer.

Det skumma är att han torskar väldigt sällan stora händer...trots att han spelar så sjukt löst och många händer.

Postad
Grejen är den att jag misstänker seriöst att det är över ett betdyligt större andel händer... han startar typ jämt med 100 BB och drar när han når 600... och händer han dubblar på e helt osannolika.. Det är inte över en dag utan jag har sett det utspritt över 3 olika dagar... och det är de typ 230 händerna jag har på han som han har 250 BB/100... Men jag är ganska säker att det egentligen är över ett större antal händer.

Det skumma är att han torskar väldigt sällan stora händer...trots att han spelar så sjukt löst och många händer.

Givetvis så är det fusk. Den som tror något annat är väldigt blåögd. Antingen så är det den äckliga rigg-generatorn som ger honom pottvinsterna eller så har han fuskat själv på något sätt. Jag tror mest på det förstnämnda.

Postad
Givetvis så är det fusk. Den som tror något annat är väldigt blåögd. Antingen så är det den äckliga rigg-generatorn som ger honom pottvinsterna eller så har han fuskat själv på något sätt. Jag tror mest på det förstnämnda.

Kalla mig blåögd, men hur fungerar den här "rigg-generatorn" du påpekar mera precist och vad för slags fusk anser du seriöst denna spelare skulle kunna tänkas använda sig av? Jag personligen tror han bara haft tur under kort tid, men man vet ju aldrig.

PS. Ett tips till dig Suron är att ABC-poker brukar funka mot sådana här "lirare"...lycka till vid borden. Väl mött!

Postad
Kalla mig blåögd, men hur fungerar den här "rigg-generatorn" du påpekar mera precist och vad för slags fusk anser du seriöst denna spelare skulle kunna tänkas använda sig av? Jag personligen tror han bara haft tur under kort tid, men man vet ju aldrig.

PS. Ett tips till dig Suron är att ABC-poker brukar funka mot sådana här "lirare"...lycka till vid borden. Väl mött!

Jag spelar inte nätpoker längre. Jag nöjer mig med live. Det är mer socialt och mer trovärdigt.

Tack för din ironiska lyckönskning. Jag får väl önska dig en riktig lyckoönskning tillbaka.

Postad

Jag är ju självklart skeptisk likt alla andra, och även om 250 händer inte är en jätte mägnd så är det ändå en del händer Och jag har ju sett hur han spelar på bordet när jag väntar på plats (då reggas inte händerna från SvS, ngn som et om det går att mina på ngt vis?)

Och han spel är verkligen sjukt, synar typ 10-15 BB raises med 23 of osv... visst nu verkar det som han hade e sjuklig mongo rush eftersom varje gång han spela en hand som 23 of eller 52 of eller QT eller whatever så träffa han...

Det kändes bara så jävla orimligt att han skulle träffa så osannolikt bra hela tiden...Men nu verkar det mot slutet som hans tur vände efter 350 händer e han nere på 159 BB/100...

Det är inte direkt riggen jag var "rädd" förr heller, snarare att ngn lyckats implementera en trojan eller så... Hans spel stämde liksom inte.

Postad
spelar väl ingen roll vad dom andra har om han jämt träffar....

Tänk efter lite....

Det har ju en enorm betydelse.

Då kan du ju slowspela när fi inte har någonting och överbetta och köra all-in varje gång fi har något bra.

Postad
Och framförallt så förlorar du i mindre rask takt.

Jag förlorade inte så mycket faktiskt. Det berodde mest på vilken av sidorna jag spelade på. Men visst, totalt sett så ligger jag nog back på poker. Den ende i världen tydligen.

Postad
Tänk efter lite....

Det har ju en enorm betydelse.

Då kan du ju slowspela när fi inte har någonting och överbetta och köra all-in varje gång fi har något bra.

ja sant, det jag egentligen menade var att man behöver inte se motståndarens kort för att vinna massa pengar om man råkar ha en sinnessjuk rush av kort och ha bäst hand hela tiden...