Gå till innehåll

Flyg Vegas - betalt för hjälp


ebisumaru

Recommended Posts

Hej alla!

Har inte startat nån tråd här på evigheter så hoppas den hamna rätt. Skulle behöva lite hjälp med att boka flyg till Vegas i sommar och det finns säkert en massa ställe att leta på som jag missat att leta på. Datumen är nånstans 2-4 juni (helst 2a) till 14 juli. Stort + om man kan flyga utan att behöva mellanlanda i USA, läste nåt om direktflyg från Köpenhamn nånstans men det verkar inte finnas. Ska flyga från Köpenhamn hursom. Svaret som bokas får 25 bucks på Stars, Full Tilt eller UB. Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Direktflyg från Köpenhamn går inte (om det inte finns någon resebyrå som kör charter, men det tror jag är indraget allt sådant i samband med krisen).

 

Vilket föredrar du, direktflyg från ställe i Europa, eller billigt flyg?

 

Från Europa, inom rimliga gränser såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort den resan. Tänk Ryanair, fast en 14 timmarsresa runt halva jordklotet. Rekommenderar inte.

 

Har också gjort det, håller med till viss del men rekommenderar det ändå för att slippa en helvetes mellanlandning i Chicago eller nåt. Är man <185cm är det hyffsat okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är det jobbigare att mellanlanda i USA när man ändå har staterna som slutmål. Homeland Security Border controllen måste man ju passera i vilket fall som helst. Skönare att ha det gjort när man kommer fram imo samtidigt som man wastear lite dötid på flygplatsen.

 

Jag flyger den 15e, Arlanda-Philly-LV och en månad senare. 16,5 respektive 14,5 h total restid med någorlunda sköna tider finns nu för dryga 6k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är det jobbigare att mellanlanda i USA när man ändå har staterna som slutmål. Homeland Security Border controllen måste man ju passera i vilket fall som helst. Skönare att ha det gjort när man kommer fram imo samtidigt som man wastear lite dötid på flygplatsen.

För att HS är pain in the ass ibland, speciellt i Chicago. Jag har missat anslutningsflyget två gånger och missat bagaget en gång tack vare långa köer i tullen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Röstar också för Virgin. Har flugit med dem två ggr till LV utan problem. Däremot har jag tappat bagage en gång och dessutom suttit fast i Atlanta i ett dygn en annan gång då jag mellanlandat i USA.

 

Gatwick-MacCarran är det enda vettiga alternativet imo om man tvunget vill slippa mellanlandning på amerikansk mark (och det vill man).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att HS är pain in the ass ibland, speciellt i Chicago. Jag har missat anslutningsflyget två gånger och missat bagaget en gång tack vare långa köer i tullen.

 

+1

Har också suttit fast i Chicago i >30 timmar.

Personligen funderar jag på att flyga till Mexiko och vandra över gränsen för att slippa de där jävla HS-mupparna.. Har alltid en jävla motrigg och får den mest nazisinnade muppen av alla i mängden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kanske fått samma svar tidigare, men kolla:

http://www.flygresor.se/showresult.php?id=4034764

 

5.201 krTotalpris inklusive skatter och avgifter.Utresa. alt 1: British Airways10:55 Köpenhamn 12:00 London Flight:

BA813 Kastrup (CPH)

2009-06-02 10:55Heathrow (LHR)

2009-06-02 12:00 13:50 London 16:40 San Francisco Flight:

BA287 Heathrow (LHR)

2009-06-02 13:50San Francisco (SFO)

2009-06-02 16:40 20:20 San Francisco 22:00 Las Vegas Flight:

UA439 San Francisco (SFO)

2009-06-02 20:20Mccarran (LAS)

2009-06-02 22:00 Hemresa. alt. 1: Frontier Airlines15:14 Las Vegas 18:10 Denver Flight:

F9770 Mccarran (LAS)

2009-07-14 15:14Denver (DEN)

2009-07-14 18:10 20:15 Denver 12:10 London Flight:

BA218 Denver (DEN)

2009-07-14 20:15Heathrow (LHR)

2009-07-15 12:10 14:25 London 17:20 Köpenhamn Flight:

BA818 Heathrow (LHR)

2009-07-15 14:25Kastrup (CPH)

2009-07-15 17:20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...