Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har undrat lite över det här med att man bara räknar BB tex när man är kort så säjer man ja hade bara 6 BB kvar så ja ställde. Varför räknas inte SB in i det här läget?

Skulle det inte vara riktigare att lägga ihop SB o BB och benämna det blinds?

Postad

Jag tycker att man istället skapar ett mått som visar hur många varv man klarar sig genom att bara betala blindsen, dvs dividera antalet marker man har med den totala summan av sb och bb och eventuell ante. Jag tänkte att man kan kalla det M.

Edit: Damn, inte först.

Postad
Ja du. Det har enkelt bara blivit så att det är det måttet man relaterar till. Om det passar dig bättre kan du ju relatera till SB.

Du fattade nog lite fel inte till SB utan till båda mörkarna.

Postad

Många har övergått till att beräkna M-värdet av stacken istället för BBs.

M-värdet är din stack delat på summan av blinds+antes, eller kort sagt hur många varv det skulle ta för dig att blindas ut med nuvarande blindnivå.

Edit: bahh, blev trea...

Postad
Du fattade nog lite fel inte till SB utan till båda mörkarna.

Ja jag gjorde nog det. Och nu har folk gett dig det fantastiska M måttet som inte bara räknar in SB och BB, utan även de förädiska antarna.

Postad
Sedan 16.18 idag finns även måttet blinds, där man tar hänsyn till värdet på både SB och BB, men bortser från antar.

Hejhej, tänkte bara meddela dig att det sen förra helgen är sommartid i Sverige.

Postad

Behöver inte räkna antar för ja kommer inte så långt i turneringarna:lol:

Så klart antarna skall vara med när det är sådana. Och nya utrycket som kallas Blindants. "Översatt till Svenska "mörkermyror"

Postad
Behöver inte räkna antar för ja kommer inte så långt i turneringarna:lol:

Så klart antarna skall vara med när det är sådana. Och nya utrycket som kallas Blindants. "Översatt till Svenska "mörkermyror"

Hahaha, fy fan vilken go självinsikt.

Du kan ju alltid när du berättar om din stackstorlek säga; "Jag har 25 BB och 50 SB" om det känns bra.

Postad
Hejhej, tänkte bara meddela dig att det sen förra helgen är sommartid i Sverige.

Du får nog vänta till maj till jag ska komma in på sommartid. För fyra år sedan hade två av mina bästa vänner en gemensam 30 års fest. Det hade varit sommartid sedan 3-4 veckor tillbaka, men jag hade inte ställt om klockan. När min kompis ringer 5 min innan festen ska börja (dvs de har väntat på mig 55 min) och frågar "när jag behagar dyka upp" tycker jag han är lite väl hetsig. 1 timme och 20 min sen kom jag dit iaf. Behöver kanske inte tillägga att jag spelade poker innan och "glömde" bort tiden.