Gå till innehåll

Pingvinen klonkar med modriggen i ryggen


Drunken_Penguin

Recommended Posts

  • Svars 453
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Eftersom jag verkligen vrålsuger nu har jag funderat lite över vad det är som går så åt helvete fel i mitt spelande. Har försökt formulera ett par regler jag ska hålla mig till.

 

- ETT bord åt gången. Har märkt att om jag jobbar upp en stack på ett av borden jag spelar på och åker på en bad beat på ett annat, då är risken stor att jag spelar för löst på alla bord för att vinna tillbaka.

- Inte tilta på idioter i chatten. Att whina gör inte att jag får tillbaka pengar, det gör bara att idioterna går. Även om det känns skönt så lär det vara sjukt -EV för mig. "nh sir" ska användas framöver, både när nån spelar bra och äger mig, och när nån suger hårt och drar ut mig.

- Byta bord vid effektiv stack på 250BB. Jag känner mig inte helt bekväm med 200BB+-spelet. Inte för att jag är dålig på det, men det är jobbigare att bli utdragen ju större potterna är.

- Sluta spela vid 2 inköp back. Min ratio plussession:minussession ligger typ på 4:1 eller nått. Däremot är backsessionerna sjukt mycket större.

 

Så! Nu ska väl rullen stiga sakta men säkert. Jag ska sluta ha bråttom. Små plus är bra plus. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att det går illa. Hang in there, det vänder!

 

+1

 

Tack killar. Kan behöva lite stöd nu. Är dock själv säker på att det vänder förr eller senare. Orka vara så dålig att man inte slår PLO15? Nej det går jag inte med på. :-D Jag slår inte TNL10, men PLO SKA jag fan slå.

 

Alltså, finns ju inget att oroa sig för alls mtp att totalrullen ändå ligger på 8600 (och det är ju inte hela Schweizs BNP precis). Med mina nya regler tror jag det kommer gå stadigt uppåt.

 

Kör lite på en annan klient ett tag kanske? Jag har cashat in lite på en annan nu eftersom jag tappat sanslöst mycket senaste veckan. Känns skönt att faktiskt få vinna lite nu

 

Jag ska förmodligen byta klient så snart min bonus faller ut då Bwin inte har några andra erbjudanden och inte lär ge en PLO15-lirare nått speciellt. :-D Har iof spelat in ~80% på typ 20/60 dagar, och då mycket på PLO10 där långt ifrån alla potter genererar poäng. Även om jag bara 1-tablar kommer jag nog inte behöva mer än till slutet av april för att få ut den.

 

Har fått ett RB-erbjudande på en iPoker-site av en kille jag träffat via forumet (han vill obv bara känna mig för att hora mig på pengar, men jag är tacksam ändå ;-)), så blir förmodligen att testa den iaf. Beror lite på hur trafiken på omahan är hur mycket jag kommer lira där. Annars har de roliga jackpott-sittar som jag tänkte testa.

 

Framtiden har bara ljus i sig. Up, up and away lolcat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woot kort självförtroendehöjande session. Satte mig med $3.50 på ett PLO15-bord bara för att.

 

Spelade upp till ca $5 utan nått motstånd typ. Fick AKT5ds på BB. Dugligt. 3-handat. Knappen synar. SB höjer pott. Jag och knappen synar. Flop AK4 med två klöver (jag har inga klöver visserligen). SB pottar ut. Jag ställer obv för $3 till. Killen instasynar med AQ97 utan klöver. Hejja uppdubbling. :-D

 

Klev efter ~20 händer med ett plus på ett fullt inköp efter att ha köpt in för 23BB.

 

Kanske ska börja köpa in kort även på små bord. Folk tror man suger då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YES! Där satt potten jag väntade på. Drar nu. Plus $7 till. :-D

 

 

***** Hand History for Game 494400774305 ***** (On Game)

$0.50/$1.00 Limit Omaha - Monday, April 20, 11:53:13 ET 2009

Table Kaesong (Real Money)

Seat 8 is the button

Seat 3: Fi1 ( $52.75 USD )

Seat 6: Fi2 ( $27.85 USD )

Seat 8: Hero ( $28.60 USD )

Seat 9: Fi3 ( $33.30 USD )

Seat 10: FI4 ( $5.05 USD )

FI4 posts small blind [$0.25 USD].

Fi1 posts small blind [$0.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :Td::7d::5s::5h: ]

Fi2 calls [$0.50 USD]

Hero calls [$0.50 USD]

Fi3 calls [$0.50 USD]

FI4 raises [$0.75 USD]

Fi1 calls [$0.50 USD]

Fi2 calls [$0.50 USD]

Hero calls [$0.50 USD]

Fi3 calls [$0.50 USD]

** Dealing Flop ** [ :4s::6s::3d: ]

FI4 bets [$0.50 USD]

Fi1 raises [$1.00 USD]

Fi2 folds

Hero calls [$1.00 USD]

Fi3 calls [$1.00 USD]

FI4 raises [$1.00 USD]

Fi1 calls [$0.50 USD]

Hero raises [$1.00 USD]

Fi3 calls [$1.00 USD]

FI4 calls [$0.50 USD]

Fi1 calls [$0.50 USD]

** Dealing Turn ** [ :9c: ]

FI4 checks

Fi1 checks

Hero bets [$1.00 USD]

Fi3 calls [$1.00 USD]

FI4 calls [$1.00 USD]

Fi1 calls [$1.00 USD]

** Dealing River ** [ :8c: ]

FI4 checks

Fi1 checks

Hero bets [$1.00 USD]

Fi3 folds

FI4 calls [$1.00 USD]

Fi1 calls [$1.00 USD]

Hero shows [ :5s::5h::7d::Td: ]

Fi4 mucks cards [ :3h::Qd::6d::2c: ]

Fi1 mucks cards [ :Ac::6c::3s::Jh: ]

Hero wins $19.00 USD from main pot

 

 

 

Man måste älska att floppa nöten, få superaction och få runner runner högre nöt. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shortstackade PLO25 lite nyss. Satte mig från början med $5, men när en av mina stora fiskar hälsade på med $10 slog jag till med en femma till för totalt $10 i inköp.

 

Hade halvtur i en hand kan man säga. Såg en flop med QT9x, höjd pre. Flop J87, två ruter. Det finns inte på världskartan att pengarna inte ska in här. Prehöjaren på SB checkar. Cutoff betar ut ~halvpott $2. Jag degar obv in mina $8.nånting jag hade. SB ställer över mig ganska omgående och CO foldar. SB visar djävulshanden KJJx med ruterdrag. Han har alltså ca 60% trots att han "ligger under". Som tur är parar sig inte bordet och det blir runner runner klöver på brädan så jag vinner upp till $20-ish.

 

Ett par händer senare visar CO från den handen varför jag gillar PLO.

 

Han betar pott från CO fyrhandat med mig på knappen. Jag synar med AT88 med A8 klöver. Flop A82, två hjärter. Han betar ut halvpott som han alltid gör, jag pottar om relativt omgående. Han funderar två sekunder sen ställer han. Sure, han kan ha AA men GG han då. Smällar man får ta. Synar iaf, och han visar upp AKKx UTAN hjärter? Snacka om Robl-spel. Dam på turn ger honom nötfärgdrag, men en dam till på river kåkar mig.

 

Går därifrån med en nätt förtjänst på $37, strax över SEK 300. Folk gick efter den handen och lämnade mig ensam med fisken, men han drog efter en hand HU som jag vann med par i kungar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite kul att se min graf för de senaste 200 händerna. (nej jag orkar inte lägga upp en bild. :-D )

 

Första 100 händerna ligger min all in ev-kurva helt plan, medans min actual winningskurva tokdyker $100.

 

Väl där på min lägsta punkt är där jag skrev mitt inlägg om nya regler och så. Därifrån pekar kurvan istället lika brant uppåt och all in evkurvan följer med så när som på $10.

 

Känns som jag hittat stilen nu. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol!

 

Hittade ett limitbord med bara shortisar också som jag satte mig på. Hittade AA56ss UTG. Höjer, får kontrahöjning från knappen. SB+BB+jag synar.

 

flop A23 alla ruter. Aja, inte bästa, men med tanke på pottstorleken är det ju lungan att dra ut billigt. BB betar ut, jag och knappen synar. Turn Q. BB betar ut igen, syn syn. River A! BB betar ut med $0.30 bakom. Knappen har typ $1.00 kvar, så jag höjer. BB synar och mitt fyrtal får stå (ehhm...).

 

Jag har spelat 73 händer limit sen jag laddade ner HM. På de händerna har jag haft FYRA fyrtal, två i damer, ett i kungar och ett i ess. Kortsnitt FTW. :-D

 

Slutade +$3 på det första bordet, +$18 på det andra.

 

Snart är Bwinrullen på plus igen lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...