Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

JÄVLA SKOGSKO att man ska vara så motriggad på PLO HU.

Jag hittar AAK med AQ8x och betar pott. Fi synar och turn J med färg ute. Check check. River 8. Jag pottar, han synar(?) med AJxx.

Jag hittar 88xx på 843-flop. Betar. Fi minigayraisar. Jag pottar om. Han instasynar. Turn As och färgad bräda, ställer ändå in på jag har ca 40% av ett pottbet kvar. Han instasynar och visar upp 65xx i spader. Ingen hjälp på river.

Floppar färgbräda med 55xx efter att jag höjt. Pottar, han synar. Turn settar min femma. Pottar. Han synar. Pottar river som är en kung som parar, han raisar typ halvpott. Jag synar och han har obv en naken K3xx med tvåpar på flop som kåkat river.

Och så fortsatte det. Två inköp back. Det spelar ingen roll hur jävla veka/dåliga motståndarna är på PLO HU. Jag kan inte vinna ändå.

• Svars 453
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Spelade en turbo 5-manna $5+0.50 förut för att jämna ut min Sharkscope så jag ligger på 100 jämt innan jag börjar lira DoNs. Klonkade hem den efter att ha haft 6k vs 1.5k i HUn (slog ut både trean och fyran i samma hand när jag pushade AQo på knappen och de synade med AT resp K7, båda runt 5BB), för att sjunka till 2k vs 5.5k och sen rätt upp till vinst.

Lirade lite PLO10 5-manna nyss också och plussade ca $15 på några varv bara, två bord. Om jag spelar HU PLO igen, skjut mig eller nått. HU PLO har en motriggskänga i röven på mig.

Postad

Kul liv! Startade 8 DoNs (tog en jävla tid, ingen action så här dags tydligen), och med blinds runt 40-80 till 75-150 så dör RedKings klient. Efter 5-6 omstarter lyckas den få kontakt med nätet igen. Hinner precis se att jag blir utslagen med typ en halv BB kvar med 83o mot TT på den ironiska brädan 3xK8K. Får spela en som jag lyckas casha i då tre andra konstigt nog är sjukt mycket kortare än jag var. Enligt mitt konto så har jag tydligen lyckats casha i 4/8, men att bli utblindad i de andra är fullkomligt jävla oacceptabelt. Ska kräva återbetalning av RedKings i vanlig anda.

Man får väl hoppas att de ligger på Ongame om deras jävla skitklient.

Postad

Sånna här människor gör att man kan plussa lätt på DoNs.

Det är bubblan, jag har dubbla killens stack. Notera vilken hand han kallsynar med pre, och överbetar potten och sen synar sig all in med. Behöver jag säga att jag åkte sen när jag hade 1,5BB kvar när jag blev tvingad att ställa med J3 och mötte 33?

***** History for hand T5-488125-55 (TOURNAMENT: ) *****

Start hand: Mon Jun 22 22:38:50 GMT+0200 2009

Table: Table #1 [488125] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 100/200, ante: 20, TC)

User: Hero

Button: seat 9

Players in round: 6

Seat 1: Störstaidiotensomnånsinlevt (1280)

Seat 3: Hero (2144)

Seat 4: Fi1 (2010)

Seat 5: Fi2 (2696)

Seat 6: Fi3 (4170)

Seat 9: Fi4 (2700)

Störstaidiotensomnånsinlevt posts ante 20

Hero posts ante 20

Fi1 posts ante 20

Fi2 posts ante 20

Fi3 posts ante 20

Fi4 posts ante 20

Störstaidiotensomnånsinlevt posts small blind (100)

Hero posts big blind (200)

---

Dealing pocket cards

Dealing to Hero: [:9d:, :Jd:]

Fi1 folds

Fi2 folds

Fi3 folds

Fi4 folds

Störstaidiotensomnånsinlevt calls 100

Hero checks

--- Dealing flop [:Qs:, :7d:, :Jc:]

Störstaidiotensomnånsinlevt bets 600

Hero raises 1200 to 1200

Störstaidiotensomnånsinlevt calls 460 [all in]

--- Dealing flop [:Qs:, :7d:, :Jc:]

--- Dealing turn [:9h:]

--- Dealing river [:Kh:]

---

Summary:

Main pot: 2640 won by Störstaidiotensomnånsinlevt (2640)

Seat 1: Störstaidiotensomnånsinlevt (2640), net: +1360, [:6h:, :Tc:] (STRAIGHT KING)

Seat 3: Hero (864), net: -1280, [:9d:, :Jd:] (TWO_PAIR JACK, NINE)

Seat 4: Fi1 (1990), net: -20

Seat 5: Fi2 (2676), net: -20

Seat 6: Fi3 (4150), net: -20

Seat 9: Fi4 (2680), net: -20

***** End of hand T5-488125-55 *****

Edit: hade jag fått vinna den här 95%-aren (eller om han hade foldat sin sjukt bra hand) så hade jag haft 4/6 vinster ikväll, blev istället 3/6. Detta är iof trots Ongames jävla CP-laggande klient.

RedKings är hittills skyldiga mig 10 inköp pga sitngos som jag inte fått spela i pga att deras klient har kraschat. Ska nog invänta den cashen och sen fly från ongameträsket tills de har fixat skiten. Det går inte att använda deras mjukvara som det är nu.

Postad

Jag lägger ner mitt projekt att bara spela DoNs då det är omöjligt att spela fler än 2 bord på Ongame utan problem. Har lirat en $5+0.50-turre ikväll och två sittar, en 10manna NL vanlig och en Omaha H/L. Är CL med 5k marker med 6 kvar blinds 100/200 i NL, 7,5k marker i H/L med fyra kvar.

Postad

Lol.

"I was commited."

Roligaste idag. Jag med 7,7k vs 7,3k marker pottar pre med QJ92ds (jag vet att den inte är jättestark i Hi/lo, men Fi var en helidiot, synade bla omslag all in med KKJTss mot min AA74ds och fick träffa kung utan att jag fick nån låg). Fi synar. På brädan A34 halvpottar han. Jag degar med ruterdrag. Han tänker två sekunder och synar med A278?!? Obv missar jag allt och fi har 14,7k marker helt plötsligt.

"I was commited."

Tvåa i high/low. Etta i TNL. Degade knapp med T3 med 2,5k på 200/400. SB synar med 300 bakom, BB sätter honom all in.

SB visar KJ. BB visar 98o. Har rätt schysst Ev där ändå. Träffar en 3 redan på flop och den får hålla.

HUn mot Fi blev en hand lång. Fi är ett mongo som inte har någon aning om betsizes eller nått. Öppnade gärna 6BB vid 125/250 tex. Tittade ner i AKs på knappen. Limpade. Mycket riktigt minbetade han. Då pushade jag efter ett par sekunder och han instasynar med A8o. Brädan AKx8 skrämde mig visserligen, men 9 på river gjorde att jag tog vinsten.

Alla Ongamekrascher jag har varit med om har sabbat min sharkscopekurva rejält. Rätt bra egentligen om man tänker efter. Har gått från $50 profit på 100 spelade till $5 profit på 120 spelade. Samtidigt har jag plussat på de sittar jag faktiskt spelat mellan 100 och 120.

RedKingskontot är på all time high, plus att RedKings är skyldiga mig $22. Känns nice.

Postad

Backat fem inköp på PLO 10 ungefär. Det mesta mot en kille som spelar i princip alla händer, och bland annat har 3-outat mig i inköpspotter. Han kan inte missa. Jag skulle också vilja kunna spela som en efterbliven sjöko och ändå vinna.

Öppnar med AQT8ds och får omslag av BB. Synar, trevägspott. Flop QQ7. Tjing. BB betar ut typ 1/4 pott. Jag degar in. Obv viker han upp AAQ7 av alla händer. Kul kul.

Postad

Borde hållit mig från PLO-borden. Backat $200 på PLO10-PLO50 inatt, och det är en ansenlig del av min rulle. Började med att tappa de 5 inköpen på PLO10, sen gick jag uppåt. :-D

Ju högre upp jag kom desto bättre händer fick jag, och desto sugigare blev utdragningarna. Men men. Bara jag får igång nån icke ongame-site så kommer det bli bättre. Jag lovar. :-D

Men jag är inte bitter! Jag kommer igen. :ola:

Postad

Bahh, upptäcker mig själv att sitta och leta short handed sitngos när jag redan bestämt mig för att sluta att spela för att om möjligt begränsa skadorna till det som redan gjorts. Jävla fan. Det kändes inte bra. :-(

Nu har jag iaf stängt ner klienten. GG imorn.

Postad

.......

Roligaste idag. Jag med 7,7k vs 7,3k marker pottar pre med QJ92ds (jag vet att den inte är jättestark i Hi/lo, men Fi var en helidiot, synade bla omslag all in med KKJTss mot min AA74ds och fick träffa kung utan att jag fick nån låg). Fi synar. På brädan A34 halvpottar han. Jag degar med ruterdrag. Han tänker två sekunder och synar med A278?!? Obv missar jag allt och fi har 14,7k marker helt plötsligt.

........

Ett råd, ta inte illa upp: Bara för att dina motståndare spelar alla händer och synar all-in så betyder inte det att du bör spela som en full tomte ;), recept på undergång att dras med i deras spel. Varför spela lotto på deras villkor istället för att vänta in vettiga händer/träffar som de ju ändå oftast betalar av mot?

Vet inte hur ofta jag ser folk släppa sina starthandskriterier etc "bara för att FI är en idiot", värdelös ursäkt, fel tänk på alla sätt. Tänk tvärtom istället och sälj starka händer till dem när de aldrig lyckas folda.

Är ifs själv Hi/lo-fisk men skulle nog vara på megatilt för att först raisa skithanden QJ92ds och sedan comitta med endast icke-nöt färgdrag för att i bästa fall vinna halva potten när låg redan ligger (!!!). Ta det på rätt sätt men i den handen var du största fisken i mina ögon, oavsett hur dålig FI nu må vara.

GL nu

Postad
Ett råd, ta inte illa upp: Bara för att dina motståndare spelar alla händer och synar all-in så betyder inte det att du bör spela som en full tomte ;), recept på undergång att dras med i deras spel. Varför spela lotto på deras villkor istället för att vänta in vettiga händer/träffar som de ju ändå oftast betalar av mot?

Vet inte hur ofta jag ser folk släppa sina starthandskriterier etc "bara för att FI är en idiot", värdelös ursäkt, fel tänk på alla sätt. Tänk tvärtom istället och sälj starka händer till dem när de aldrig lyckas folda.

Är ifs själv Hi/lo-fisk men skulle nog vara på megatilt för att först raisa skithanden QJ92ds och sedan comitta med endast icke-nöt färgdrag för att i bästa fall vinna halva potten när låg redan ligger (!!!). Ta det på rätt sätt men i den handen var du största fisken i mina ögon, oavsett hur dålig FI nu må vara.

GL nu

Men fulla tomtar är så söööta... :-D

Nä alltså jag vet, jag sög egentligen också. Jag är faktiskt ganska bra på hi/lo, men jag fixar det inte HU. Mitt spel där var lite färgat över min frustration över att Fi turat innan, plus att jag mest bara ville få HU-delen över. Dessutom tar jag aldrig illa upp när någon försöker hjälpa mig. Jag kanske inte alltid håller med, men att ta illa upp är inte min grej. Jag är bara glad att du kommer med input. :-)

Höjningen pre kom av att jag hade pushat runt hela bordet från fyra kvar med höjningar pre och de hade knappt spelat en hand mot mig på rätt länge (förutom fi som glatt synade all in med en kass hi/lo-hand). Jag hade hoppas på att få hans blind uncontested, och om han synade skulle jag ha ganska bra ev på en höghand i alla fall. Sen när floppen gav mig färgdrag och Fi vekbetade så orkade jag inte fega ur.

Hur som helst grämer jag mig inte så mycket över det. Jag cashade fint i sitten i alla fall, och jag spelade ändå bort mycket mer pengar sen.

Hela mitt pokerspelande just nu färgas så enormt av att Ongames klient är så jävla värdelös. Jag måste få igång nån annan klient att spela på så att jag kan lira som jag vill, annars kommer jag nog fortsätta backa.

Postad

Ska köra en renodlad MTT-kväll idag. Har köpt in mig i 8 turrar mellan 20-22 på RedKings för ca $55 totalt och Selman och Omahaturrarna på SvS. Får se om jag köper in mig i nått mer senare under kvällen, beror lite på hur det går. Bustar jag allt tidigt så skiter jag i det. Är jag kvar långt i nån turre kanske jag drar igång nån till för att inte bli för uttråkad.

Upptäckte precis att man kan resiza SvS bord. När la dom till det?

Postad
Typ en månad sen. Kör dem alltid i standardstrl ändå

Låter rimligt, knappt lirat på SvS sen i mitten på maj...

Ute ur mycket. Cashade en femteplats i Omaha hi/lo på Svs vilket gav 108. Fick se mitt färgstegedrag med nästnötlåg bli färg på turn, bara för att se en annan kille få RR kåk. Dessutom var det i en trevägspott, där båda de andra satt på nötlågen. Lite surt, men skönt att casha iaf.

Fick vinna AK vs QQ all in pre i $15k gtd $11 rebuy. Blev chippie på bordet iom det, men lång väg kvar än... Edit: enda anledningen att jag ens lirar den är att en polare klonkade den för $5540 i förra veckan. :-D

Postad

Gick sådär, random Fi hittade soulreaden på mig. Notera att jag täcker honom med 1600 marker, han instasynar turn med en kille bakom. Potten är på ca 11k när jag pushar. Det här är anledningen till varför jag vill spela fler turrar. Jag har innan handen suttit och foldat i ungefär tre varv, det här var bästa handen jag hittat på länge och ville göra ett move. Man kan ju tycka att det borde ha funkat............

***** History for hand T5-624430-165 (TOURNAMENT: ) *****

Start hand: Fri Jun 26 00:22:20 GMT+0200 2009

Table: Table #50 [624430] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 400/800, ante: 80, TC)

User: Hero

Button: seat 8

Players in round: 10

Seat 9: piemsal (11175)

Seat 10: OleBest (22365)

Seat 1: kjensen9000 (13948)

Seat 2: Leodylan (9578)

Seat 3: Hero (12867)

Seat 4: gregonissa (24310)

Seat 5: shemeikka1 (6507)

Seat 6: mjku56 (12152)

Seat 7: MaCouille74 (12129)

Seat 8: MoneyBlind22 (20220)

piemsal posts ante 80

OleBest posts ante 80

kjensen9000 posts ante 80

Leodylan posts ante 80

Hero posts ante 80

gregonissa posts ante 80

shemeikka1 posts ante 80

mjku56 posts ante 80

MaCouille74 posts ante 80

MoneyBlind22 posts ante 80

piemsal posts small blind (400)

OleBest posts big blind (800)

---

Dealing pocket cards

Dealing to Hero: [:As:, :3h:]

kjensen9000 folds

Leodylan folds

Hero raises 2000 to 2000

gregonissa folds

shemeikka1 folds

mjku56 folds

MaCouille74 folds

MoneyBlind22 folds

piemsal calls 1600

OleBest calls 1200

--- Dealing flop [:2s:, :7h:, :4c:]

piemsal checks

OleBest bets 1600

Hero calls 1600

piemsal calls 1600

--- Dealing turn [:Jh:]

piemsal checks

OleBest checks

Hero bets 9187 [all in]

piemsal calls 7495 [all in]

OleBest folds

--- Dealing river [:2d:]

---

Summary:

Main pot: 26590 won by piemsal (26590)

Seat 9: piemsal (26590), net: +15415, [:Ac:, :Qs:]

Seat 10: OleBest (18685), net: -3680

Seat 1: kjensen9000 (13868), net: -80

Seat 2: Leodylan (9498), net: -80

Seat 3: Hero (1692), net: -11175, [:As:, :3h:]

Seat 4: gregonissa (24230), net: -80

Seat 5: shemeikka1 (6427), net: -80

Seat 6: mjku56 (12072), net: -80

Seat 7: MaCouille74 (12049), net: -80

Seat 8: MoneyBlind22 (20140), net: -80

***** End of hand T5-624430-165 *****

Cashade $25. Wooo! Det täckte nästan mina utlägg. Back $60 eller nått totalt för kvällen.

Postad

Har precis slängt iväg ett långt mail till RedKings support om mitt vara eller inte vara på deras site. Jag känner mig rätt osäker pga följande:

DISCLAIMER OF WARRANTIES. YOU EXPRESSLY ACKNOWLEDGE AND AGREE THAT USE OF THE SOFTWARE IS AT YOUR SOLE RISK AND THAT THE SOFTWARE IS PROVIDED "AS IS" WITHOUT ANY WARRANTIES OR REPRESENTATIONS OF ANY KIND. TO THE EXTENT PERMITTED UNDER APPLICABLE STATUTORY LAW, LICENSOR, ITS LICENSORS AND SUPPLIERS HEREBY DISCLAIM AND EXCLUDE ALL WARRANTIES, EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING WITHOUT LIMITATION, IMPLIED WARRANTIES OR CONDITIONS OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE AND NON-INFRINGEMENT, REGARDING THE SOFTWARE. NEITHER LICENSOR NOR ITS LICENSORS OR SUPPLIERS WARRANT, GUARANTEE OR MAKE ANY REPRESENTATIONS REGARDING THE USE OR THE RESULTS OF THE USE OF THE SOFTWARE IN TERMS OF ITS CORRECTNESS, ACCURACY OR RELIABILITY, OR THAT THE OPERATION OF THE SOFTWARE WILL BE UNINTERRUPTED OR ERROR FREE. THE ENTIRE RISK AND ALL COST AND LIABILITY AS TO THE RESULTS AND PERFORMANCE OF THE SOFTWARE AND ITS USE IS ASSUMED BY YOU. THE ABOVE EXCLUSIONS SHALL NOT AFFECT YOUR STATUTORY RIGHTS.

I korthet tolkar jag detta (som jag hämtat från RedKings T&C) så här:

Går något fel, även om felet är vårt eftersom vår klient VRÅLSUGER, så får du skylla dig själv. Vi behöver inte ersätta dig för turneringskostnader om inte vi vill visa goodwill.

Jag tror att jag är uppe i ca 20 sittar som jag har begärt pengar från RedKings för, vilket är strongt då jag har 120 sittar spelade på siten. Hittills har de varit snabba med ersättning, men nu har 4 st "fastnat". Jag begärde först ersättning för 4 st den 22 juni, men innan jag fått svar kraschade klienten på nytt och dödade 6 andra samma dag. När jag då bad om ersättning för ytterligare 6, så fick jag först $22 för de fyra första, men sen fick jag bara 2 tickets för de andra 6, med hänvisning till att jag redan fått ersättning för 4 stycken. Jag har väntat på svar i fyra dagar nu, vilket är väldigt lång tid för att vara RedKings support, vilket jag tolkar som att de börjar tröttna.

Jag förstår att RedKings förlorar enorma summor pengar på att betala tillbaka pengar till folk som lider av klientkrascher. Jag förstår också att jag har skrivit på att det är på egen risk jag spelar på RedKings, men när jag signade upp trodde jag inte att klienten skulle krascha dagligen.

Om inget drastiskt görs med klienten kommer det aldrig mer bli särskilt mycket spel där. Ett par väl utvalda turrar kan jag tänka mig, men den stora grinden kommer absolut flyttas annorstädes. Tanken har ju varit Entraction, men frågan är om det kommer gå då klienten kraschar mina skärmar. RedBet som jag tänkte köra på först har inte övertygat. Första mailet jag skickade svarade de inte på, och när jag skickade ett nytt en vecka senare så hävdade de att de inte fått mitt första mail (vilket jag tror är BS då jag använt deras formulär på siten). När jag väl fick kontakt med dem så var deras sjukt imponerande svar på mina problem att jag skulle använda rätt upplösning på mina skärmar. Jag har efter Pirogens raceande blivit mer sugen på NoIQ Poker och deras race, och deras support verkar lite mer kompetent. Får jag ett intelligent svar från dem om hur jag ska få klienten att fungera så kommer det bli NoIQ istället för RedBet, trots att jag har bättre rakebackdeal på den senare. Givetvis förutsatt att jag inte cashar i race och så på NoIQ, vilket jag hoppas, men om jag skulle gå tillbaka till att spela huvudsakligen PLO istället för sittar så skulle RedBet vara bättre.

Jag känner mig lite vilsen och villrådig. Jag har ett stort sug efter poker, men känner inte att jag får spela typ...

Postad

Det låter drygt, riktigt tiltande att spela på en sån sajt... bland annat därför jag inte spelar på SvS.

Klienten är ju liksom rätt viktig när man spelar online :roll: Att den fungerar felfritt, är allmänt skön, och flyter på bra när man använder den.

Bryr sig inte sajten/nätverket om att ordna en rejäl bra klient kan dom glömma att jag spelar där iaf.

Ännu värre om den kraschar så spelarna förlorar pengar. NÅT lär dom väl klara av...