Gå till innehåll

NL400$ deep, tunt valueraise på river?


Recommended Posts

Fi är ganska LAG och defendar lite för mycket i blinds ,annars ingen speciell read.

 

Full Tilt Poker Game #11403099958: Table Fuel (deep 6) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 17:41:21 ET - 2009/03/29

Seat 1: ($400)

HERO ($818)

FI ($1,328.80)

Seat 4: ($515.80)

Seat 5: ($912)

Seat 6: ($410.40), is sitting out

FI posts the small blind of $2

Seat 4 posts the big blind of $4

The button is HERO

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 4 of Hearts4 of Diamonds

All folds

HERO raises to $12

FI calls $10

BB folds

*** FLOP *** 7 of Spades5 of Diamonds7 of Hearts

FI checks

HERO checks

*** TURN *** 7 of Spades5 of Diamonds7 of Hearts6 of Clubs

FI bets $24

HERO CALLS $24

*** RIVER *** 7 of Spades5 of Diamonds7 of Hearts6 of Clubs4 of Spades

FI has 15 seconds left to act

FI bets $56

 

Kan vi raisa för värde här? Anta att fi har 22-99 i sin synrange från sb, samt ibland 3betar och ibland synar suited connectors.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna synrange för fi känns rimlig

 

 

Board: 7s 5d 7h 6c 4s

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 50.000% 50.00% 00.00% 8 0.00 { 4d4h }

Hand 1: 50.000% 50.00% 00.00% 8 0.00 { 88-55, 87s, 76s }

 

 

---

 

Blir vi nånsin synade bredare än detta?

 

oard: 7s 5d 7h 6c 4s

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 55.556% 55.56% 00.00% 10 0.00 { 4d4h }

Hand 1: 44.444% 44.44% 00.00% 8 0.00 { 88-55, A7s, 87s, 76s }

 

66 och 77 och 67s lär ju dessutom reraisa plus ett fåtal reraisebluffar om han är riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir vi nånsin synade bredare än detta?

 

eh, ja? Du tar med händer som 87s och A7s, men inte 98s och A8s. Does not compute. Och det finns ett gäng fler händer han kan syna med, men vem bryr sig egentligen om att pin-pointa hans synrange här? Du har just megaklonkat in en kåkjävel i en BTN vs BLIND-situation - se till att ta betalt ffs! Låt din motståndare bekymra sig över vad han synar med. Jeez.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Given värderaise, folk älskar att syna. Blir du 3bettad är det en hyffsat lätt fold. Varför skulle inte A7s eller A8s vara i hans range? Tror du tappar mkt värde genom att bara syna river. Din hand är inte en bluffcatcher här. Tror fi kan syna med 99-TT här också, blir väll lätt att levla sig själv här ibland imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tufft sagt, bortsett från att det är smärtsamt uppenbart att du inte är kapabel att avgöra något sådant. Din post är pinsam och om du inte vet vad du ska göra i den här situationen bör du lägga ner pokern. Punkt.

 

Han har iaf postat lite pokerstove och analyserat. Vafan har du gjort? Skrivit ett riktigt jävla tråkigt "skämt" och sen drygat dig när du inte håller med. Dubbel-Jeeez...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom att jag inte lyckats övertyga någon om att en raise är dålig tar jag det som bevis för att det går att raisebluffa i detta läget, då en raise reppar exakt 44.

 

Tror absolut inte att 44 någonsin är en för tunn raise här. Vad som dock kan bli problematiskt är en kompetent fi som har spelat tillräckligt mycket mot HERO och vet att HERO bombar alla gator med nutsen. Han kan då exploatera genom att 4betbluffa river massvis och vi hamnar i ett levelkrig som antagligen är bra mycket mindre lönsamt än syn.

 

 

 

Om vi exakt reppar 44 med en raise måste vi höja till minst 150 för att kunna ha en range där fi går breakeven på syn med allt sämre än kåk.

 

 

 

PS. Står dock fast vid att det är ett "fatal error" att inte ta hänsyn till vilka händer vi får syn av för att bedömma om en raise är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså, man kan ju se det såhär också, jag själv skulle kunna få för mig att syna med något jättekonstigt ibland eftersom 44 är en jävla mysko hand här och att din linje antagligen därför verkar retarded, och jag skulle även kunna hamna där med något av bra mycket bredare range än den du specificerar.

 

Då är jag visserligen lite mer spew och mindre gud än tom dwan och grabbarna, men det är inte så att jag alls gör bort mig på nl400$.

 

Vet inte hur många gånger jag blivit totalt valuetownad av folk som hittar set på rivern oavsett bräda, just tackvare att det ser så fasansfullt dumt ut när de vaknar upp från ingenstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom att jag inte lyckats övertyga någon om att en raise är dålig tar jag det som bevis för att det går att raisebluffa i detta läget, då en raise reppar exakt 44.

 

Tror absolut inte att 44 någonsin är en för tunn raise här. Vad som dock kan bli problematiskt är en kompetent fi som har spelat tillräckligt mycket mot HERO och vet att HERO bombar alla gator med nutsen. Han kan då exploatera genom att 4betbluffa river massvis och vi hamnar i ett levelkrig som antagligen är bra mycket mindre lönsamt än syn.

 

Du kommer inte springa in i många spelare (om några alls) på nl400 som 1) sätter dig på endast 44 OCH 2) 3-bettar för att få dig att folda en kåk.

 

Den dagen du möter en spelare som (i denna hand) har tillräckligt bra read på dig, kan läsa din hand perfekt och 3-betbluffar massvis är inte det korrekta sättet att anpassa dig att börja syna med den absoluta toppen av din range (hint: raise/fold är inte heller korrekt). Du kommer också behöva börja mixa upp det mer mot en sån spelare. Men tills vidare är raise/fold den bästa linjen på rivern.

 

 

Om vi exakt reppar 44 med en raise måste vi höja till minst 150 för att kunna ha en range där fi går breakeven på syn med allt sämre än kåk.

Vad menar du? Om vi reppar exakt 44 så kommer aldrig fi gå breakeven på en syn med något som är sämre än en kåk. För övrigt tror jag att du överanalyserar handen om du försöker hitta en spelteoretisk korrekt lösning. Spelteori kan vara bra här och där, men i den här handen tycker jag bara du ska välja en size som är stor nog för att potentiellt kunna vara en bluff men ändå ger hyggliga odds för att hjältesyna.

 

 

PS. Står dock fast vid att det är ett "fatal error" att inte ta hänsyn till vilka händer vi får syn av för att bedömma om en raise är bra.

Well, jag håller med, men tycker också att fisherman har en poäng om du inte tolkar det han säger ordagrant. Vad jag antar att han menade är att spelare ofta intalar sig att göra dåliga synar. Även bra spelare gör relativt ofta dåliga synar och du har ju inte ens något read på fi. Så höj och ge honom en chans att göra ett misstag. Att sätta spelare på en range som han borde syna med är sällan korrekt, att extrapolera sin egen range till fi är också ett vanligt misstag, let's face it, de flesta spelarna på nl400 suger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

given raise. Sedan är jag en donk men jag synar av det mesta också om han 3bettar dig... "IDIOTMOVE"-variabeln är inte att förglömma. (typ att han tror att han kan få av dig en stege med push med sin stege för o slippa splitpotta)

 

Men är han en duktig reg som inte gör såna cp-moves så behöver du som någon påpekade ALDRIG oroa dig för "högre full house bluffen", det kommer inte ske på nl400 ever. Hans level-tänk ligger nånstans på "han har mest troligtvis kåk, men kanske värderaisade med högstegen.. jag får inte av han handen jag foldar."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du? Om vi reppar exakt 44 så kommer aldrig fi gå breakeven på en syn med något som är sämre än en kåk.

 

 

Vi kan visst få fi att gå breakeven på en syn med allt som slår en bluff om vi bara värderaisar med kåk. Detta gör vi genom att anpassa bluffrekvensen till vilka potodds vi ger fi. Vi kan som mest ha 3 combos 44. Vi kan som minst ha 1 bluff av fyra. Vi villl då ge honom 25% equity på sin riversyn därav raise till 150. Ska vi bluffa oftare får vi givetvis raisa större för att få honom att gå breakeven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...