AIKjim Postad 29 Mars , 2009 Rapport Postad 29 Mars , 2009 Har ganska nyligen börjat använda PT3 för att analysera mitt spel. Spelar NL50 och anser mig vara en hyfsad spelare. Efter varje sittning så sätter jag mig ner och skall gå igenom mitt spel med PT3. Men min analys är inte direkt knivskarp utan att överdriva. Min tanke är typ: Jaha jag plussade på 3:e pos och gick minus på BB. Jaha det va ju bra... Jag vann med AA i cutoff, jaha det var ju bra... Problemet och frågan är då: Vad ska jag leta efter? Vad i PT3 säger att jag borde tänka på si eller så under mitt spel? Vad kan jag leta efter för att utveckla mitt spelande. (Jag spelar NL50, som sagt och 9mannabord.) Ni som är bra mycket duktigare än mig och som har mer erfarenhet av PT3 än mina 2k händer som har importerats sedan min start av PT3användande, kan kanske hjälpa mig lite i vad jag skall tänka på eller leta efter. Tackar för kloka svar // J Citera
AIKjim Postad 31 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 31 Mars , 2009 HAHA! Tack för alla kloka svar. Alla behöver inte posta på en och samma gång. Hinner knappt med i tråden Säkert finns det väl någon som vill och har lust att hjälpa mig med detta? // J Citera
Tiggr Postad 31 Mars , 2009 Rapport Postad 31 Mars , 2009 Analysera intressanta potter förluster och vinster. Kolla igenom händer som regsen spelat och deras stats, skriv lite notes. Vet inte riktigt vad du är ute efter men du kan hitta enkla uppenbara läckor genom att kika på dina egna stats enklast är väl vpip/pfr/agg/3b/call3B/CB osv I nuläget är statsen ganska meningslösa då 2000 händer egentligen inte säger någonting mer än att du kan få ett hum om vpip och PFR. Citera
SethCohen Postad 1 April , 2009 Rapport Postad 1 April , 2009 Det jag gjorde var att framförallt tittade på förlust potterna, och även min röda linje på grafen hur den stupade. Där har du en del viktiga punker. Sen finns där ett par bar videos om just PT så googla lite så hittar du jätte bra vidoes som förklarar extremt tydligt.. Google! Citera
Recommended Posts