Mr GZON Postad 28 Mars , 2009 Rapport Postad 28 Mars , 2009 är det ok att ha en sådan och banda föreläsningarna? om ja, vilken butik säljer dessa i stockholm ? Citera
Loveless Postad 28 Mars , 2009 Rapport Postad 28 Mars , 2009 Förslagsvis bör frågan ställas till föreläsaren och inte på ett forum. Nej, det är inte olagligt eller så att spela in, möjligen begår du upphovsrättsbrott om du delar ut inspellningen till andra. Citera
mr-flow Postad 28 Mars , 2009 Rapport Postad 28 Mars , 2009 Jag har tänkt på det där, om man lägger en femma för varje föreläsning, alla studenter på föreläsningen obv, till någon sekreterare. Är det dyrt ? känns som en jävligt skön investering annars. Citera
Drunken_Penguin Postad 28 Mars , 2009 Rapport Postad 28 Mars , 2009 Diktafoner hittar du i elektronikaffärer. Citera
Matfrid Postad 28 Mars , 2009 Rapport Postad 28 Mars , 2009 Är inte mp3-spelare och mobiler diktafoner allt som oftast? Citera
Hintze Postad 29 Mars , 2009 Rapport Postad 29 Mars , 2009 Jag har tänkt på det där, om man lägger en femma för varje föreläsning, alla studenter på föreläsningen obv, till någon sekreterare. Är det dyrt ? känns som en jävligt skön investering annars. De lär tydligen ha haft ett system i den stilen på Chalmers när farsan gick där...men det är ju ett gäng år sedan. Citera
TotalFarsa Postad 29 Mars , 2009 Rapport Postad 29 Mars , 2009 De lär tydligen ha haft ett system i den stilen på Chalmers när farsan gick där...men det är ju ett gäng år sedan.När jag var med i maskin-rustet anno 98-99 så var vi ansvariga för försäljningen av föreläsningsanteckningar. Vi betalade någon flitig elev för nöjet att göra bra anteckningar och sedan sålde vi dom per vecka för en billig slant. Känns ju i dagsläget som jävligt lowtech och ovärt men de sålde bra då iaf. Citera
Bjorn_ Postad 30 Mars , 2009 Rapport Postad 30 Mars , 2009 Har för mig att rent generellt så är det tillåtet att spela in t.ex. samtal där man själv deltar, man behöver inte ens informera de andra deltagarna. Exempelvis är det tillåtet att spela in ett telefonsamtal man ringer till någon. Hurivida man kan räkna en föreläsning som något man deltar i som åhörare är väl kanske ett gränsfall. (Sedan kan ju högskolan ha egna regler också.) Rent tekniskt kan man spela in på de flesta MP3 spelare som en diktafon, men vill man ha någon vettig ljudkvalitet överhuvud taget behöver man en relativt bra extern mikrofon. /Bjorn Citera
Recommended Posts