Gå till innehåll

Sorkoas - LÅS PLS


Sorkoas

Recommended Posts

  • Svars 742
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haha nej det kommer nog inte att postas så överdrivet mycket händer här. Spelar man GTO så hamnar man inte i så mycket sjuka spots. Har en mer exploativ approach när jag spelar MTTs så händerna därifrån blir nog roligare. =)

 

Tyvärr så lär det inte bli så mycket bråk här nu heller. Så jag är inte säker på vad jag ska skriva om.

 

Kul med HU challenge mot Hampulito nu i alla fall. Jag har haft dålig motivation för att få in händer och heads-up cashgame är det klart roligare spelet. Jag kommer även att försöka få in en del MTT-grind vid sidan av.

 

Angående första matchen idag så är jag faktiskt nöjd över resultatet. Jag trodde som dom flesta andra att jag var mer back. Setupsen föll åt Hampulitos sida. Orkar jag upp i tid imorgon så blir det mer battlande då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wudup, intressant dagbok.

 

sexyterran och resten av "The Office SE"-gänget ombeds att ej någonsin posta här igen. Tack.

 

Får man fråga varför? (=

 

Potbet kvar. Tankar?

 

PokerStars Game #26555369586: Tournament #150914355, $150+$12 Hold'em No Limit - Level V (75/150) - 2009/03/31 4:09:37 CET [2009/03/30 22:09:37 ET]

Table '150914355 102' 9-max Seat #4 is the button

Seat 1: starzz113 (2420 in chips)

Seat 2: igniko (2870 in chips)

Seat 3: sideshowgil (5595 in chips)

Seat 4: NoDiCe1983 (6675 in chips)

Seat 5: crackhAAd (2385 in chips)

Seat 6: Joey Capp (4520 in chips)

Seat 7: x4D0Wm4ST4h (7860 in chips)

Seat 8: Numbass (9280 in chips)

Seat 9: jlove72 (8295 in chips)

crackhAAd: posts small blind 75

Joey Capp: posts big blind 150

*** HOLE CARDS ***

Dealt to x4D0Wm4ST4h Queen of ClubsAce of Clubs

x4D0Wm4ST4h: raises 225 to 375

Numbass: folds

jlove72: folds

starzz113: folds

igniko: folds

sideshowgil: folds

NoDiCe1983: calls 375

crackhAAd: folds

Joey Capp: folds

*** FLOP *** Jack of HeartsAce of Hearts2 of Spades

x4D0Wm4ST4h: bets 750

NoDiCe1983: calls 750

*** TURN *** Jack of HeartsAce of Hearts2 of Spades5 of Spades

x4D0Wm4ST4h: bets 1150

NoDiCe1983: calls 1150

*** RIVER *** Jack of HeartsAce of Hearts2 of Spades5 of SpadesKing of Hearts

x4D0Wm4ST4h: ?

 

c/f imo, alternativt ett fiskigt stop bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt skoj med någon som är i Japan och lirar poker. Försöker själv lira ihop till en japan resa :-D
AVUNDSSJUK!!

 

Själv tillbaka i Svedala för 2 månader sedan efter att ha bott i Japan i 1 år... Bästa stället på jorden!

Hehe kul att man inte är själv om att gilla Japan. Det är inte speciellt många pokerspelare med det intresset som man har stött in i än. :)

 

hej sorken, kul i japan?

 

lycka till med utmaningen, håller på dig

Tja boman! Jo här är det alltid kul. Tackar!

 

Får man fråga varför? (=

Flertalet av dom gånger jag har kommit i kontakt med någon av dom här på forumet har det uppstått meningsskiljaktigheter som sedan har lett till munhugg och även lägre beteenden. Så jag undviker helst att ha med dom att göra.

 

c/f imo, alternativt ett fiskigt stop bet.

Så här i efterhand så vill jag nog betta typ 60-65% pot och vika mot omslag. Detta blir även väldigt enkelt att balansera. Vilket jag som GTO-spelare givetvis uppskattar när jag kan applicera. ;)

 

-------------------------------

 

Kampen mot Hampulito fortsätter. Jag kan givetvis inte skylla på något annat än oflyt så här långt. Även ifall jag just nu är mestadels frustrerad över hur det har gått hittills så måste jag faktiskt säga att det är utvecklande att få in så här mycket händer mot en spelare som är helt okej. Dom flesta av regsen på midstakes nekar action ganska fort.

 

Resultat hittills för er som ej har hållit er uppdaterade: 5751 händer och -€2334

 

I allmänhet pokermässigt så fokuseras det enbart på den här matchen. Jag spelade ett gäng MTTs igår dock. Hade reggat 24st men det blev bara 8st spelade, inga ITMs eller ens nära pengar så det var tråkigt. Det blir antagligen mer spel mot Hampulito imorgon sedan så bär det av upp till Sendai över helgen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser nu när jag kikar igen att vi spelar typ 1.25 potbet på rivern. Balansmässigt går det nog inte att komma undan med något annat än shove om vi ska betta öht. När färgen lägger så får vi nog faktiskt lov att checkfolda.

 

Minns jag rätt så shoveade jag in i just en flush. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tanke som slog mig. Riktar denna fråga mot er MTT-regs. Ponera att vi sitter i slutskedet av en MTT och stackarna är rätt grunda. Alltså en bit innan ITM och dom flesta har mellan 10-40bb på bordet, några undantag. UTG som täcker oss med en del och vi ej har reads på men verkar vettig slår upp 2,5bb UTG+1 (det är antar ute). Vi sitter i CO med 21bbs och KQo. Är den för lös för att ha med i trebetspushrangen? (Jag har ej någon callrange i detta läge)

 

Jag kan lägga upp en hand senare om ni finner informationen otillräcklig.

 

Längesen du ställde frågan, but still.. Jag viker KQ här alla dar i veckan. Att inte ha nån synrange är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hyrt en lägenhet i Tokyo. Sedan så reser jag runt lite i landet bortsett från det över helger och så.

 

Tokyo är ballt men typ ingen snackar engelska ens här i storstan så det kan vara lite svårt att ta sig runt haha. Är man helt själv som jag är ofta så kan det bli lite stelt. Men ja kulturen äger och folket är helskönt. Det finns massor att se och göra.

 

 

Spel idag verkar faktiskt tveksamt. Jag måste ut en sväng nu sedan så har jag en hel del saker att fixa innan jag kan sätta mig och grinda. Så eventuellt mer spel mot Hampulito

blir nog i så fall först imorgon förmiddag svensk tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde lite bull, dvs PLO. Dock en annan taktik så det blev inte så mycket sk "bull" utan mest sk TAG-ABC/nit-grind. Dryga 2k dollares håvades in och nu har man råd med en till session mot Hampulito!

 

Dagens citat går till CardRunners-Stinger:

 

Fortunately, amazingly, it IS possible to both play more than one table and play good poker based on reads, gameflow, and all that good stuff.

Man kanske skulle utmana honom på en "HU chalange" när man har spelat färdigt den här matchen. Annars verkar 2eazy tro högt om sig själv fortfarande och alla vet ju hur kass han egentligen är. Optimalt för den här dagboken vore ju att klättra upp till highstakes med mitt GTO-spel genom att gula exploåsnor, eller vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde lite bull, dvs PLO. Dock en annan taktik så det blev inte så mycket sk "bull" utan mest sk TAG-ABC/nit-grind. Dryga 2k dollares håvades in och nu har man råd med en till session mot Hampulito!

 

Dagens citat går till CardRunners-Stinger:

 

 

Man kanske skulle utmana honom på en "HU chalange" när man har spelat färdigt den här matchen. Annars verkar 2eazy tro högt om sig själv fortfarande och alla vet ju hur kass han egentligen är. Optimalt för den här dagboken vore ju att klättra upp till highstakes med mitt GTO-spel genom att gula exploåsnor, eller vad tror ni?

 

Go go go go :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens citat går till CardRunners-Stinger:

 

inte sett på någon av deras filmer senaste året. pallar inte med allt deras snack "it's all about gameflow" "i raise here about 50% the time" "it's totally player dependent" etc etc. finns ju en anledning att nästan alla deras proffs backar i enligt alla opartiska källor.

 

blir riktigt sugen på att fokusera på HU mer när man ser jman, gp o co.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte sett på någon av deras filmer senaste året. pallar inte med allt deras snack "it's all about gameflow" "i raise here about 50% the time" "it's totally player dependent" etc etc. finns ju en anledning att nästan alla deras proffs backar i enligt alla opartiska källor.

 

blir riktigt sugen på att fokusera på HU mer när man ser jman, gp o co.

 

Du borde kolla in Citizenwinds senaste video, Introduction to gameflow så kanske du lär dig nåt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...