Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har här två händer som jag skulle vilja ha lite kommentarer på om detta är lönsamma spel i längden och om vad ni tycker om min linje. Jag håller på och experimenterar lite med min spelstil.

Hand 1:

Hoppas att kunna utnyttja UTG+1 syn och ta bort Fi1, får jag in degen mot Fi1 så har jag alltid färgdraget som utväg. Fi1 lägger sig och UTG+1 synar min flopp raise ist. Vad anser ni om denna linje?

0.25/0.50 Texas Hold'em (No Limit )

Seat 1: BB (50.00)

Seat 2: UTG (57.10)

Seat 3: UTG+1 (89.04)

Seat 4: HERO (103.02)

Seat 5: SB (78.09)

SB post SB 0.25

BB post BB 0.50

** Deal **

BB [N/A, N/A]

UTG [N/A, N/A]

UTG+1 [N/A, N/A]

HERO [Js, Qs]

SB [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

UTG Fold

UTG+1 Raise to 2.00

HERO Call 2.00

SB Fold

BB Raise to 8.00

UTG+1 Call 8.00

HERO Call 8.00

*** Flop(Board): *** : [4s, 8s, 6h]

*** Bet Round 2 ***

BB Bet 18.18

UTG+1 Call 18.18

HERO Raise to 65.00

BB Fold

UTG+1 Call 65.00

*** Turn(Board): *** : [4s, 8s, 6h, 4c]

*** Bet Round 3 ***

UTG+1 All-in 16.04

HERO Call 16.04

*** River(Board): *** : [4s, 8s, 6h, 4c, Jd]

*** Showdown *** : Rake: 3.00 Total Pot: 201.51

BB Fold Win: 0.00

UTG Fold Win: 0.00

UTG+1 [As, 7s] Pair of fours Win: 0.00

HERO [Js, Qs] Two pair jacks and fours Win: 201.51

SB Fold Win: 0.00

Hand 2:

Knappen har 4bettat mina 3bettningar ganska frekvent och gjort det ganska vekt dessutom med liten storlek på bettet som ni ser nedan. Min tanke är att han har crap tilräckligt många gånger för att det ska funka, speciellt när han höjer så pass vekt som han gör. Tankar?

0.25/0.50 Texas Hold'em (No Limit )

Seat 2: Knappen (106.60)

Seat 3: SB (39.55)

Seat 4: HERO (201.49)

Seat 5: UTG (98.50)

Seat 1: UTG+1 (48.25)

SB post SB 0.25

HERO post BB 0.50

** Deal **

Knappen [N/A, N/A]

SB [N/A, N/A]

HERO [2s, 4s]

UTG [N/A, N/A]

UTG+1 [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

UTG Fold

UTG+1 Fold

Knappen Raise to 1.50

SB Call 1.50

HERO Raise to 7.00

Knappen Raise to 15.00

SB Fold

HERO Raise to 38.00

Knappen Fold

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Total Pot: 31.50

Knappen Fold Win: 0.00

SB Fold Win: 0.00

HERO By default Win: 31.50

UTG Fold Win: 0.00

UTG+1 Fold Win: 0.00

Alla komentarer uppskattas!:-D

MVH Peekka

Postad
fold pre båda?
sanning.

Annars gillar jag floppspelet även om du borde pusha istället för att lämna minstacken.

Andra handen tror jag är en sån där grej du nu kommer förlora en massa pengar på bara för att det råkade fungera denna gång.

Postad
Äh, 24s är väl inte en optimal men ändå helt ok 5betsbluffhand mot en frekvent 4betare :-)

Varför frågar du om du är övertygad om att ditt spel e jättebra?

Hidden brag över en 5betsbluff som lyckats??

Postad

Hand 1 är ok, om du nu väljer syn pre. Däremot håller jag med föregående talare att du lika gärna kan pusha floppen istället för att låta FI ha kvar en ministack på turn.

Hand 2 så vill jag helst ha ngn form av blocker, tex Ax när jag 5 betar honom. Tror du kommer hamna i problem väldigt ofta med en hand som 24s.

Postad

Hand 2 så vill jag helst ha ngn form av blocker, tex Ax när jag 5 betar honom. Tror du kommer hamna i problem väldigt ofta med en hand som 24s.

Vet inte om jag är trög nu, men är en blocker just det vi INTE vill ha? Eller har jag missuppfattat något? är det inte bättre att ha två LEVANDE kort istället här? Eller vad?

Postad
Vet inte om jag är trög nu, men är en blocker just det vi INTE vill ha? Eller har jag missuppfattat något? är det inte bättre att ha två LEVANDE kort istället här? Eller vad?

Om du 4-5 betsbluffar så vill vi ju helst att handen inte ska gå vidare efter vår bet. Så om vi tex har ett A, så minskar det chansen att fi sitter på tex AA, och chansen blir då större att vi kan ta ner handen direkt.

Beror alltså på vad du har för intention med handen, om du vill få in det, eller om du vill 4 betsbluffa och folda mot push. Därför spelar det mindre roll att vi har levande kort då vi ändå inte vill spela vidare handen efter vår "bluffbet". Därför föredrar jag att göra det med kort som blockerar chansen att han har starka händer.

Postad

Tack för alla komentarer, mkt intressant läsning!

Ang hand 1 så är troligen en push bättre och ser det nu efter att ha läst era komentarer. Min tanke var dock att försöka reppa ett set och på så sätt få bort Fi1, vilket lyckades dock fattade inte den andra killen det och synade med sitt högre färgdrag vilket han inte borde ha odds för där, eller? Tycker det mer eller mindre skriker färgdrag om jag väljer att pusha.

Hand 2, detta är ett spel som jag gjorde som ett experiment och var inte alls meningen som en hidden brag eller ngt liknande;-) .

Fi bettade på knappen varje gång och SB har nästan varje gång synat. När jag då har squezat så har han 4bettat mig väldig svagt varje gång, tex jag 3bettar till 6 han till 14, jag till 7 hand till 15 osv. Min tanke var redan innan handen att 4bettar han mig vekt igen så kommer jag trycka tillbaka. Mot honom kan jag dessutom göra det utan att bli comittad och kunna lägga mig om han pushar eftersom vi båda är 200bb djupa. Rätt eller fel?

Handen var ganska readbaserad och inte ett spel som görs mot random Fi. Så var min tankegång iaf :roll:

/Peekka

Postad
Hand 1 är ok, om du nu väljer syn pre. Däremot håller jag med föregående talare att du lika gärna kan pusha floppen istället för att låta FI ha kvar en ministack på turn.

Hand 2 så vill jag helst ha ngn form av blocker, tex Ax när jag 5 betar honom.Tror du kommer hamna i problem väldigt ofta med en hand som 24s.

this