bossbaver Postad 26 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 April , 2009 Men det var väl helvetesjävlar vilka runkdealers som satt vid borden ikväll o dela ut kort. Antingen missa jag floppen, eller så halvträffa jag o torska... Eller justja, eller så fick jag AA eller KK och det blev rundfold. Kul med poker ibland. Tror inte jag vann en enda showdown faktiskt... Hur orkar ni bara nöta vidare ni übergrinders? Fattar inte, tiltar efter en 15min och blöder chips som en jävla halshuggen gris. Edit. Kvällens session slutar med en finfin timlön på 241kr.. Hade varit ok om det inte var för att det var 241kr med röda siffror... aja så är det ibland... lite väl ofta bara... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 27 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 April , 2009 Nya tag ikväll. wish me luck yall Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 27 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 April , 2009 Spew? $100.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, April 27, 08:19:06 ET 2009 Table Anna 93 (Real Money) Seat 5 is the button Seat 1: BOSSBAVER ( $200.92 USD ) Seat 4: Tankspridd ( $119.86 USD ) Seat 5: longple1 ( $427.23 USD ) Seat 3: Palle06 ( $144.96 USD ) Seat 2: *MIE* ( $43.36 USD ) Palle06 posts small blind [$0.50 USD]. Tankspridd posts big blind [$1.00 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to BOSSBAVER [ Js Jd ] longple1 folds BOSSBAVER raises [$3.50 USD] *MIE* folds Palle06 folds Tankspridd calls [$2.50 USD] ** Dealing Flop ** [ Ad, 7s, Qs ] Tankspridd bets [$5.00 USD] BOSSBAVER raises [$17.00 USD] Tankspridd calls [$12.00 USD] ** Dealing Turn ** [ 5d ] Tankspridd checks BOSSBAVER bets [$33.00 USD] Tankspridd folds Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cobb89 Postad 27 April , 2009 Rapport Share Postad 27 April , 2009 ganska usel sista hand ja =) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 27 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 April , 2009 Hur fan ska jag spela den här handen?!? $100.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, April 27, 08:21:24 ET 2009 Table Anna 93 (Real Money) Seat 1 is the button Seat 1: BOSSBAVER ( $220.89 USD ) Seat 5: longple1 ( $426.23 USD ) Seat 2: *MIE* ( $39.36 USD ) Seat 3: Palle06 ( $155.99 USD ) Seat 4: Tankspridd ( $92.36 USD ) longple1 posts small blind [$0.50 USD]. BOSSBAVER posts big blind [$1.00 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to BOSSBAVER [ Qc Ad ] *MIE* folds Palle06 calls [$1.00 USD] Tankspridd folds longple1 folds BOSSBAVER raises [$4.00 USD] Palle06 calls [$4.00 USD] ** Dealing Flop ** [ Tc, Kc, Qh ] BOSSBAVER bets [$7.00 USD] Palle06 calls [$7.00 USD] ** Dealing Turn ** [ Ah ] BOSSBAVER bets [$12.25 USD] Palle06 raises [$24.50 USD] BOSSBAVER calls [$12.25 USD] ** Dealing River ** [ 7d ] BOSSBAVER checks Palle06 bets [$119.49 USD] BOSSBAVER ??? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 27 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 April , 2009 Bossbaver goes tricky $100.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, April 27, 08:52:06 ET 2009 Table Anna 98 (Real Money) Seat 1 is the button Seat 1: fredster_1 ( $376.76 USD ) Seat 2: BOSSBAVER ( $193.83 USD ) Seat 3: flaghill ( $203.70 USD ) Seat 5: ZOLTANEN ( $171.80 USD ) BOSSBAVER posts small blind [$0.50 USD]. flaghill posts big blind [$1.00 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to BOSSBAVER [ Ac 5c ] ZOLTANEN folds fredster_1 calls [$1.00 USD] BOSSBAVER raises [$4.50 USD] flaghill calls [$4.00 USD] fredster_1 calls [$4.00 USD] ** Dealing Flop ** [ 5d, 9c, Qc ] BOSSBAVER bets [$11.25 USD] flaghill folds fredster_1 calls [$11.25 USD] ** Dealing Turn ** [ Tc ] BOSSBAVER bets [$22.00 USD] fredster_1 raises [$44.00 USD] BOSSBAVER calls [$22.00 USD] ** Dealing River ** [ 2d ] BOSSBAVER checks fredster_1 bets [$65.00 USD] BOSSBAVER raises [$133.58 USD] fredster_1 folds BOSSBAVER wins $317.70 USD from main pot Kvällens 577 händer långa (korta) session sluta plus 266 riksdaler. Inte så man blir miljonär på skiten, men plus iaf Klonka iofs 2k oxå på att jag gjorde servicen på hojen själv istället för att lämna in den på ockerverkstad. KLONK! . Orka ta 2400kr för att byta olja (300kr) plus oljefilter (80kr)... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cobb89 Postad 27 April , 2009 Rapport Share Postad 27 April , 2009 Hur fan ska jag spela den här handen?!? $100.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, April 27, 08:21:24 ET 2009 Table Anna 93 (Real Money) Seat 1 is the button Seat 1: BOSSBAVER ( $220.89 USD ) Seat 5: longple1 ( $426.23 USD ) Seat 2: *MIE* ( $39.36 USD ) Seat 3: Palle06 ( $155.99 USD ) Seat 4: Tankspridd ( $92.36 USD ) longple1 posts small blind [$0.50 USD]. BOSSBAVER posts big blind [$1.00 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to BOSSBAVER [ Qc Ad ] *MIE* folds Palle06 calls [$1.00 USD] Tankspridd folds longple1 folds BOSSBAVER raises [$4.00 USD] Palle06 calls [$4.00 USD] ** Dealing Flop ** [ Tc, Kc, Qh ] BOSSBAVER bets [$7.00 USD] Palle06 calls [$7.00 USD] ** Dealing Turn ** [ Ah ] BOSSBAVER bets [$12.25 USD] Palle06 raises [$24.50 USD] BOSSBAVER calls [$12.25 USD] ** Dealing River ** [ 7d ] BOSSBAVER checks Palle06 bets [$119.49 USD] BOSSBAVER ??? Gör om den till bluffcatcher på turn dvs check/syn sen check/fold på river om han skjuter igen, han checkar nog tillbaka de mesta av sina tvåpar osv. Lätt fold på river som spelad. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 27 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 April , 2009 ganska usel sista hand ja =) Mmm känns lite som att jag gör om min JJ till en ren bluff. Men jag lär väl kunna få bort alla kassa A iallafall va? Hade han haft TPGK hade han (borde han) rejsat pre... Men jo känns som att den bara är "onödigt spelad". Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cobb89 Postad 27 April , 2009 Rapport Share Postad 27 April , 2009 Mmm känns lite som att jag gör om min JJ till en ren bluff. Men jag lär väl kunna få bort alla kassa A iallafall va? Hade han haft TPGK hade han (borde han) rejsat pre... Men jo känns som att den bara är "onödigt spelad". det finns mycket bättre händer att göra spelet med, JJ är nog bland de sämsta händerna du kan göra om till bluff där =) du kan tänka på att åtminstone ha 4 eller mer outs när du gör om en hand till bluff, t.ex hålpipa eller kanske bottenpar med A kicker osv, så även om inte bluffarna går hem tar kan du klonka och vinna potterna ändå, det tiltar dessutom fi Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 27 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 April , 2009 det finns mycket bättre händer att göra spelet med, JJ är nog bland de sämsta händerna du kan göra om till bluff där =) du kan tänka på att åtminstone ha 4 eller mer outs när du gör om en hand till bluff, t.ex hålpipa eller kanske bottenpar med A kicker osv, så även om inte bluffarna går hem tar kan du klonka och vinna potterna ändå, det tiltar dessutom fi just det där tilltalade mig väldigt. Jag tar det till mig och testar vid nästa session Tack för din input o tips cobb! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 28 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 April , 2009 Ikväll har jag FF då tjejen är i götebooooooooorg o jobbar, så då jävlar ska det grindas Sitter på jobbet o laddar upp mentalt för fulla muggar Känns lite som att jag borde ta tag i och cleara klart bonusen (100% insättningsbonus) på Ipoker, har knappt kommit halvvägs då det tar sån jefla tid eftersom jag bara lirar micro... Hmm, kanske ska va duktig o tokmultitablegrinda där ett par timmar ikväll för att få in lite händer. För övrigt så ser mina grafer rätt skapliga ut, iallafall snett uppåt pekandes för både SS och ipoker, nice. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 28 April , 2009 Rapport Share Postad 28 April , 2009 graph or it didnt happen Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 28 April , 2009 Rapport Share Postad 28 April , 2009 Känns lite som att jag borde ta tag i och cleara klart bonusen (100% insättningsbonus) på Ipoker, har knappt kommit halvvägs då det tar sån jefla tid eftersom jag bara lirar micro... Hur beräknas bonusen på iPoker? Jag har precis clearat en $200 bonus på Ongame, där man bara får poäng ifall potten rakeas med minst $0.10. Det innebär att potten måste upp till minst $2.00 för att man ska få poäng över huvud taget, och på PLO10 där jag började är det sällan potterna överstiger den summan. Jag var egentligen överrullad för PLO10, så jag bytte upp mig till PLO25 istället. Väl där samlade jag poäng med en betydligt högre fart än 2,5x den jag gjort på PLO10, eftersom pottraise+syn pre alltid gav potter på minst $2. Det kan vara värt att kolla på om du skulle ha möjlighet att gå upp nån nivå, annars kanske du rakear en massa som inte ger någonting alls mot bonusen. Det kan obv också vara så att iPokers bonusar är vettigare än Ongames. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 28 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 April , 2009 graph or it didnt happen hehe, taget. Hur beräknas bonusen på iPoker? Jag har precis clearat en $200 bonus på Ongame, där man bara får poäng ifall potten rakeas med minst $0.10. Det innebär att potten måste upp till minst $2.00 för att man ska få poäng över huvud taget, och på PLO10 där jag började är det sällan potterna överstiger den summan. Jag var egentligen överrullad för PLO10, så jag bytte upp mig till PLO25 istället. Väl där samlade jag poäng med en betydligt högre fart än 2,5x den jag gjort på PLO10, eftersom pottraise+syn pre alltid gav potter på minst $2. Det kan vara värt att kolla på om du skulle ha möjlighet att gå upp nån nivå, annars kanske du rakear en massa som inte ger någonting alls mot bonusen. Det kan obv också vara så att iPokers bonusar är vettigare än Ongames. Får ta o kolla på det, tror jag rejkar en del som du säger utan att det räknas. Får väl skotta lite då helt enkelt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 28 April , 2009 Rapport Share Postad 28 April , 2009 Får ta o kolla på det, tror jag rejkar en del som du säger utan att det räknas. Får väl skotta lite då helt enkelt Bara du inte skottar NL1000 på råd från mig och gular hela lönen. Verkar iof rätt bra på iPoker, kollade på VC poker som jag förmodligen kommer börja spela på under maj, och de delar ut poäng från första centen i rake. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 28 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 April , 2009 Bara du inte skottar NL1000 på råd från mig och gular hela lönen. lol nejdå, tänkte väl "skotta" nl50 eller nl100 Men gular jag rullen kommer jag skylla allt på dig ändå iofs... så du får väl hoppas jag klonkar lite ikväll då Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cobb89 Postad 28 April , 2009 Rapport Share Postad 28 April , 2009 just det där tilltalade mig väldigt. Jag tar det till mig och testar vid nästa session Tack för din input o tips cobb! hehe jodå, gör det inte överdrivet mycket bara, onödigt att bluffa för mkt på lägre nivåer där folk är så synglada Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 28 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 April , 2009 Jahapp då var det dags för kvällens session då. Puh, hade visst en del att fixa o trixa med innan... Mecka lite hoj, tvätta lite hoj, torka lite hoj, och när slangen ändå var framme passade jag på att tvätta lite bil. O sen var jag ju tvungen att åka lite hoj när hojen ändå stod framme... Öhh o sen var jag tvungen att äta lite mat... Men NU så Wish me luck, speciellt du Penguin Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 28 April , 2009 Rapport Share Postad 28 April , 2009 Wish me luck, speciellt du Penguin Jag önskar dig den största doomswitchriggen man kan råka ut för. Må dina överpar möta set och dina floppade färger stirra in i kåkar på river! Bahh! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 28 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 April , 2009 Det blev en 404 händers session på Svenska spel, istället för den planerade ipoker-grinda-bonus-slantar-sessionen... Aja, en allmänt stabil men lite tråkig session, inget spännande eller direkt konstigt hände. Eller jo fan, rätt många bluffar satt. Tillhör inte vanligheterna plussa stabila 287kr, med en timlön på 289kr... Så med andra ord rätt så exakt en timmes lång session. Känns ganska lagom kan jag känna, blir lite slarvig och slapp efter det. Börjar missa öppna lägen och syna ner för löst efter det. Så nu blir det till att hänga lite tvätt så får vi se om det blir en sväng till sen. Har tidigare inte lirat med fulla inköp för jag inte trivts med 200bb i stacken... Men har börjat lira med fullt nu, vilket jag börjar vänja mig med. Blir ju bättre betalt med nötterna om inte annat... Dock desto dyrare med antinötterna aja. Kanske är ett sätt för mig att tvingas tighta till mig en smula... Men nu, hänga ett par kilo vit tvätt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 28 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 April , 2009 Svenska spels monstersize på 4100 händer: Ipokers sega värld: Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 28 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 April , 2009 Det fick bli en session till.. 396 mer händer för pokerrutinshjärnan att ta med i beräkningarna... Hitta en megafisk jag lyckades stacka av på ett av borden. Tur va det för jag var riktigt kall på ett annat... 366kr plus dock, på en knapp timmes lir... En bra pokerafton! Nu är det hög tid att nanna kudde. Puss o kräm dagboken! Edit. kör übermicro 0.5-1kr på SS fn. Eller ja... körde det idag iallafall =) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 28 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 April , 2009 Världens skönaste version av den klassiska låten Black betty, eller black bunny som min bror trodde den hette . Samma bror som trodde Metallica sjöng i One-låten: "And I wish for tea" istället för "And I wish for death"... aja, OT, men hysteriskt roligt. Här är låten iallafall: http://www.youtube.com/watch?v=huCzArRIYPc. Hitta den tyvärr inte med bara själva låten, men se det som lite extra underhållning med bågarna som far runt.... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 29 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 29 April , 2009 Vad bör man ligga på för BB/100 vid NLCH 5max resp. 6max? Eller rättare sagt, vad är en vettig siffra att ligga på? Vad ligger du på? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 29 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 29 April , 2009 Jag och 5 av mina vänner fyller 30 i år... Det hade vi tänkt att fira inkl. respektives med att dra ner till Åhus över helgen och hänga, äta, softa, festa o ha det bra. Kommer bli riktigt nice. Jag och en av dem som ska med tänkte ta hojarna ner, vilket gör resan ännu lite roligare. Ser fram emot det riktigt mycket Klonk på den. Funtar på o teckna en "fortkörningsböter-försäkring" för 500kr innan jag åker, men vetefan om jag orkar. Hoppas jag slipper badbeats. I annat fall får vi väl köra ifrån farbror blå om han är tjurig Och ikväll kommer det väl inte bli någe poker alls, eftersom jag har massor med grejjer o fixa innan resan. bla lämna bort alla våra miljoner husdjur till min snälla bror, far och snälla svärföräldrar. Sen tänkte jag snika in mig hos nån med tv, så jag kan se lite av hockeyn ikväll oxå. Sverige-USA kl 20.00 om jag inte fått allt om bakfoten... Right? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts