Gå till innehåll

Vad tycker du att jag ska göra?  

142 medlemmar har röstat

1. 1. Vad tycker du att jag ska göra?

• Casha ut ca 2000$ av rullen och grinda upp mig igen
      23
    • Bygga vidare på NL100 till ca 50 inköp på NL200 innan jag går upp
      37
    • Gå upp på NL200 när jag når 30 buy in kravet (typ imorn)
      82

Recommended Posts

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Du hittade inget annat i shoppen? :) har ~90k som måste köpas upp och jag hittar inget bra.

Jag ska sitta och lusläsa shoppen imorn, går nog att hitta många bra grejer. Jag behöver ett par nya inneskor, så det blir nog nästa grej som jag skaffar.

Postad
Du hittade inget annat i shoppen? :) har ~90k som måste köpas upp och jag hittar inget bra.

Har kollat lite i Full Tilt shoppen nu. Insåg att där inte fanns så mycket grejer man kan köpa för mycket poäng, om man redan har bra datorskärmar och telefon/musikspelare. Kommer själv att skaffa mig ett par sporttofflor för 6500 FPP, eftersom mina gamla är utslitna efter 2,5 år i korridoren. Efter det blir det nog ett set med whiskeyglas. Sen kommer jag definitiv att skaffa mig en Full Tilt-björn, en brassestol och en darttavla. Frågan är om man vill va serriös och ta en säkerhetsdosa framöver för att försäkra sig om att kontot inte blir hackat, kan ju va värt 5k FPP. Ett medlemskap på Card Runners kommer jag definitivt att skaffa nu när brossans konto har gått ut och eventuellt även ett stoxpokermedlemskap.

Har du hittat något annat användbart musen så får du gärna skriva det! Det går ju ganska så snabbt att få sådana där poäng, har redan skaffat en vit t-shirt och en fickplunta på mindre än en veckas spel.

Btw, lirar du något på full tilt? Vad nickar du isf?

Postad

Har du hittat något annat användbart musen så får du gärna skriva det! Det går ju ganska så snabbt att få sådana där poäng, har redan skaffat en vit t-shirt och en fickplunta på mindre än en veckas spel.

Kan man inte bara beställa Whiskeyglasen i USA? om jag inte kmr ihåg fel.

Tofflorna är grymt sköna ska du veta! :) kan rekommendera "Underlägg" som är ganska användbara att ha vid tv-bordet. kostar 4k poäng. Keps är också nice, men det är smaksak. Visitkortshållare för 1,8k poäng är grymt bra också! Perfekt för en runda på krogen där man inte vill dra med hela plånboken. Den är bra storlek också och sitter som en smäck i fickan.

Beställde en Nallebjörn, Ljusblå keps och "Who you calling fish" Tshirt! en del poäng avverkade iaf.

Spelar inget längre på full tilt. Isf bara någon turnering på skoj :)

Postad
Kan man inte bara beställa Whiskeyglasen i USA? om jag inte kmr ihåg fel.

Tofflorna är grymt sköna ska du veta! :) kan rekommendera "Underlägg" som är ganska användbara att ha vid tv-bordet. kostar 4k poäng. Keps är också nice, men det är smaksak. Visitkortshållare för 1,8k poäng är grymt bra också! Perfekt för en runda på krogen där man inte vill dra med hela plånboken. Den är bra storlek också och sitter som en smäck i fickan.

Beställde en Nallebjörn, Ljusblå keps och "Who you calling fish" Tshirt! en del poäng avverkade iaf.

Spelar inget längre på full tilt. Isf bara någon turnering på skoj :)

Tack för tipsen! Visitkortshållare behöver jag verkligen, min plånbok är extremt klumpig att ha med sig ut! Har ingen TV på mitt lilla korridorsrum så jag tror inte jag kommer ha så värst mkt nytta av ett underlägg.

Tråkigt om det är som du säger med whiskeyglasen, ska kolla upp det närmare...

Postad
Har kollat lite i Full Tilt shoppen nu. Insåg att där inte fanns så mycket grejer man kan köpa för mycket poäng, om man redan har bra datorskärmar och telefon/musikspelare. Kommer själv att skaffa mig ett par sporttofflor för 6500 FPP, eftersom mina gamla är utslitna efter 2,5 år i korridoren. Efter det blir det nog ett set med whiskeyglas. Sen kommer jag definitiv att skaffa mig en Full Tilt-björn, en brassestol och en darttavla. Frågan är om man vill va serriös och ta en säkerhetsdosa framöver för att försäkra sig om att kontot inte blir hackat, kan ju va värt 5k FPP. Ett medlemskap på Card Runners kommer jag definitivt att skaffa nu när brossans konto har gått ut och eventuellt även ett stoxpokermedlemskap.

Om jag ska vara ärlig så är stoxpoker :oops:

Leggopoker >>>>> Stoxpoker

förutom Jared Tendlers psykologi videos som är nöten men förutom det är d bläääh. Dålig sida, dåliga videosar, dålig kvalitet etc

Postad
Om jag ska vara ärlig så är stoxpoker :oops:

Leggopoker >>>>> Stoxpoker

förutom Jared Tendlers psykologi videos som är nöten men förutom det är d bläääh. Dålig sida, dåliga videosar, dålig kvalitet etc

Okej, bra att du sa det! Kommer inte sträva efter ett sånnt konto sålänge som jag inte får totalt överflöd av poäng.

Postad

Spelar jag "rätt" här?

FI har spelat väldigt aggro hittils. På 80 händer så har han 34/31/7.67 med 28% i 3bet preflop (inte för att det säger så mkt på det lilla samplet).

Full Tilt No-Limit Hold'em, $2.00 BB (6 handed) - Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB ($120)

BB ($352.25)

UTG ($316.45)

MP ($423.35)

Hero (CO) ($372.05)

Button ($400)

Preflop: Hero is CO with 9club.gif, 8club.gif

UTG bets $6, 1 fold, Hero calls $6, Button calls $6, 1 fold, BB calls $4

Flop: ($26.80) 5diamond.gif, 4diamond.gif, 8spade.gif(4 players)

BB checks, UTG bets $18, Hero raises to $54, 2 folds, UTG calls $36

Turn: ($134.80) 6diamond.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $88

Total pot: $134.80

Postad

Vet inte om jag gillar min linje här, hur hade ni spelat?

FI är en NL400 reg som spelar med ganska normala stats för nivån.

Full Tilt No-Limit Hold'em, $2.00 BB (6 handed) - Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB ($241.90)

BB ($409.65)

UTG ($529.25)

Hero (MP) ($397.30)

CO ($469.15)

Button ($396.90)

Preflop: Hero is MP with Aclub.gif, 9club.gif

UTG bets $8.80, Hero calls $8.80, 3 folds, BB calls $6.80

Flop: ($29.20) 4heart.gif, 8club.gif, Qheart.gif(3 players)

BB checks, UTG checks, Hero checks

Turn: ($29.20) Jclub.gif(3 players)

BB bets $24, 1 fold, Hero raises to $72

Total pot: $77.20

Postad

Hand 1 gillar jag inte flopraisen men nu blir ju din hand i princip en bluff när du raisar och skjuter turn. Turn är ju ett bra bluffkort iaf ändå fast du gör det me fel typ av hand.

Hand 2 Tycker jag bara syn är bra. Du vill ju inte bli bortraisad från ditt drag och att få in det på turn är inte så jävla hett, den linjen (checka bakom flopp, raisa turn) du tar tar jag bara mot donks då den är så svår att balansera.

Postad
Hand 1 gillar jag inte flopraisen men nu blir ju din hand i princip en bluff när du raisar och skjuter turn. Turn är ju ett bra bluffkort iaf ändå fast du gör det me fel typ av hand.

Hand 2 Tycker jag bara syn är bra. Du vill ju inte bli bortraisad från ditt drag och att få in det på turn är inte så jävla hett, den linjen (checka bakom flopp, raisa turn) du tar tar jag bara mot donks då den är så svår att balansera.

+1

Postad

Håller med dig helt om hand 2, fick någon dum idé för mig bara. Jag kan ju egentligen inte ha speciellt många händer där mer än typ QJ eller bluff.

Hand 1 tycker jag är krångligare eftersom FI är så pass aggro. Jag tror att jag är uppe mot överkort relativt ofta i den här situationen och vill dels försvara min hand samtidigt som jag tror att han kommer att skjuta på turn väldigt, väldigt ofta om jag synar flopp. Känns tungt att behöva ta call flop/fold turn eller call flop/call turn/fold river om två gator blankar då han lätt kan köra över mig med ett missat FD eller vad som helst eftersom han raisat UTG och kan ha väldigt starka händer. Reraisen på flopp gör min range ganska så mycket snävare och överlag så sitter jag med set/2par/högt FD i den här situationen, känns som om att det blir mycket lättare att spela handen och eftersom jag känner mig ganska så förvirrad i den här situationen så kännes det som om jag överreppar min hand här så försvarar jag den dels mot suckouts från överkort och jag kan även potkontrolla turn om den blankar/skjuta jag träffar eller det kommer ett scare card. Det känns inte som om han kan syna reraise flop och bet turn med speciellt många händer här.

Är inte komfortabel riktigt här, men jag får nog börja lära mig att ta lite fler synar här och där. Är som sagt ny vid borden och har lite läckor här och var i krångliga beslut där jag hellre kör på att sätta press på FI och ge honom svåra beslut.

Postad
Blir det något Helsingör i helgen är rätt sugen på lördag

Tror inte det. Ska nog på en försenad halloweenfest på lördag och annars åker jag nog hem eftersom mamma fyller år :P

Postad

-270$ slutar dagen på. Hade ett par jobbiga händer som jag inte kunde komma ifrån, vilket hindrade dagen från att bli grön. 2 timmar skola imorn, så det blir nog mer poker då. Ha det gott tills dess!

Postad

Största skillnaden som jag har märkt mellan 6max (ante) och 8max är 3bettandet. Skulle vilja höra lite allmänna tankar om hur man bäst spelar dessa situationer ur ett 4bet-perspektiv när FI börjar 3betta över 10%.

Själv så försöker jag att hålla min 4bet range relativt tight och jag brukar begränsa mig till att 4betta AA, KK, AK (ibland QQ, JJ beroende på position, table image och magkänsla) samt mixa upp det med ett par "4bet bluffar" oftast i form av A2-A5 (oftast suited), lite mer sällan någon suitad mellankortshand och någon gång de lägre pocketparen. Lite tankar kring detta samt om jag borde göra några adjustments hade varit guld.

Sen undrar jag lite på om man alltid ska 4betta AK (förutsätt att FI inte är meganit), hamnar ibland i situationer där jag får för mig att ta synen ist för att gå för 4bet/stack. Har sett ngn CR-video med Cole South där han predikade om att man alltid vill få in AK preflop för 200BB, är det ngt att sträva efter?

Spelade en hand idag, där jag blev väldigt fundersam över huruvida jag skulle 4betta eller bara syna 3beten. FI hade en 3bet på 12% och med tanke på att det nu gick ner på 3handed och att vi sitter på blindsen så kan man nog gissa på att hans 3bet ligger ännu högre. Stackdjupen samt att jag sitter ur position fick mig att inte 4betta här, rätt/fel tänkt?

Full Tilt No-Limit Hold'em, $2.00 BB (3 handed) - Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB ($600.30)

Button ($237.45)

Hero (SB) ($624.55)

Preflop: Hero is SB with Qdiamond.gif, Qspade.gif

1 fold, Hero bets $6, BB raises to $20, Hero calls $14

Flop: ($40.90) Kdiamond.gif, Jspade.gif, 9heart.gif(2 players)

Hero checks, BB checks

Turn: ($40.90) 10heart.gif(2 players)

Hero checks, BB bets $28, Hero calls $28

River: ($96.90) 7heart.gif(2 players)

Hero checks, BB checks

Total pot: $96.90 | Rake: $1

Postad

Full Tilt Poker Game #15831461670: Table Titleist (6 max, ante, deep) - $1/$2 Ante $0.30 - No Limit Hold'em - 8:30:28 ET - 2009/11/06

Seat 1: Dengalne17 ($372.35)

Seat 2: olin7 ($225.50)

Seat 3: bg255 ($419.20), is sitting out

Seat 4: TheYellowKid ($400)

Seat 5: RiggedJames ($286.10)

Seat 6: piriformis ($245.30)

Dengalne17 antes $0.30

olin7 antes $0.30

TheYellowKid antes $0.30

piriformis antes $0.30

olin7 posts the small blind of $1

TheYellowKid posts the big blind of $2

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Dengalne17 3 of Diamonds2 of Diamonds

piriformis folds

Dengalne17 raises to $6

olin7 folds

TheYellowKid calls $4

*** FLOP *** 4 of Diamonds10 of Hearts8 of Hearts

TheYellowKid checks

Dengalne17 has 15 seconds left to act

Dengalne17 checks

*** TURN *** 4 of Diamonds10 of Hearts8 of HeartsAce of Spades

TheYellowKid checks

Dengalne17 checks

*** RIVER *** 4 of Diamonds10 of Hearts8 of HeartsAce of Spades9 of Diamonds

TheYellowKid bets $10

Dengalne17 calls $10

*** SHOW DOWN ***

TheYellowKid shows 10 of DiamondsKing of Spades a pair of Tens

Dengalne17 mucks

TheYellowKid wins the pot ($32.50) with a pair of Tens

Dengalne17: lool

*** SUMMARY ***

Total pot $34.20 | Rake $1.70

Board: 4 of Diamonds10 of Hearts8 of HeartsAce of Spades9 of Diamonds

Seat 1: Dengalne17 (button) mucked 3 of Diamonds2 of Diamonds - Ace Ten high

Seat 2: olin7 (small blind) folded before the Flop

Seat 3: bg255 is sitting out

Seat 4: TheYellowKid (big blind) showed 10 of DiamondsKing of Spades and won ($32.50) with a pair of Tens

Seat 5: RiggedJames is sitting out

Seat 6: piriformis folded before the Flop

Postad

FI har relativt vid call range preflop och från vad jag hittils plockat upp så tror jag att han reraisar set på flopp.

Tänk er att river blankar, skjuter vi igen då?

Full Tilt No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Button ($335.15)

SB ($300.90)

BB ($266.05)

Hero (UTG) ($693.30)

MP ($431.60)

Preflop: Hero is UTG with 3diamond.gif, Adiamond.gif

Hero bets $8, 1 fold, Button calls $8, 1 fold, BB calls $6

Flop: ($26.50) 3heart.gif, 6club.gif, 8spade.gif(3 players)

BB checks, Hero bets $18, 1 fold, BB calls $18

Turn: ($62.50) Kheart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $40,