Gå till innehåll

En students pokerdagbok


Poddna

Vad tycker du att jag ska göra?  

142 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad tycker du att jag ska göra?

    • Casha ut ca 2000$ av rullen och grinda upp mig igen
      23
    • Bygga vidare på NL100 till ca 50 inköp på NL200 innan jag går upp
      37
    • Gå upp på NL200 när jag når 30 buy in kravet (typ imorn)
      82


Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag skulle inte 3betta QQ mtp stackdjupet.

 

@A3an

 

Tror du verkligen att han raisar set varje gång på den torra brädan? ang. 1 eller 2 barrels så beror det nog ganska mycke på Fi.. Om han släpper mediumpockets

 

Tror inte att han raisar set till 100%, men jag tror att det är en väldigt liten del av hans range som är ett set. Har svårt att se FI syna ner med ett mellanpocket mot en trippelbarrel med tanke på att jag mycket väl kan sitta med en cbettad AK eller AA här, medan hans range är tom på kungar. Tror dessutom att jag kommer få reraise på turn av ett set om kungen kommer, vilket borde medföra att jag även kan trippelbarrella blank river om jag får syn på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

poddis, känns std att syna med slynorna där iom ni är 300 bb djupa men för 100 bb har jag inte ens en 3betcallningrange OOP mot BB.

(och ja för 100bb får vi in det waaay bredare än QQ i blindsen ^^)

 

Jag kan nog sträcka mig ner till typ 88 för 100 BBs. Stackar av AQos för 100BBs men synar nog med en AJ, kan det låta rimligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog rätt, har lite svårt för att folda vissa händer ibland. AJ känns som om den slår en väldigt stor del av hans range.

 

Men den spelar sig väldigt dåligt OOP mot den delen av hans range som slår vår. Då kan du mao lika väl 4beta den och ta ner den mot den delen av hans range som vi faktiskt slår :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gah!

 

Dagen slutar 800$ back. Var +1000$ fram tills de sista tre timmarna på sessionen då helvetet bröt lös... Losade 3 flips om inköp i AK vs QQ battles och tappade även en 1$k pott med AA vs KK AI preflop där FI rivrar sin kung =(

 

Bara skärpa sig och ta nya tag! Dags att sova!

 

Over and out!

 

/Poddna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej PF!

Har undvikit allt som har riskerat att avslöja utgången av WSOP main event (msn, skype, tidningar, forum, pokerkompisar med mera). Är nu tillbaka för att ta upp kampen på Full Tilt! Har haft lite downswing, tappade drygt 1$k häromkvällen/natten mestadels på 0,5/1 (ante, deep) efter att ha gått 1,2$k under all in EV, vilket suger men men... här ska vi inte va negativa.

 

Har glott en massa på Dwans kamp mot Isildur1, jag är nog den enda svensken som håller på Durrrr (snälla, hata mig inte för detta). Ser fram emot fler kamper mellan dom två, även om det verkar som om durrrr har lite dåligt med tid eftersom han ska spela in HSP denna veckan.

 

Har sprungit bra idag, upp 540$, hoppas det fortsätter på det viset. Ska kasta upp lite händer sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du om Jerseytröjorna i FTP-shopen för 25,000 är ngt att ha? de man specialbeställer och får eget namn och nummer på.

 

Jerseytröjorna är väl mest till för folk som desperat behöver visa för andra att dom spelar poker och tycker att dom är något för det. Själv hatar jag pokerplagg, den enda gången jag använder något klädesrelaterat med ett pokermärke på är typ när man sportar och drar på sig en sleten pokerstars tröja eller ngt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

anmäler mitt intresse för en helsingörsresa snart. vilka stakes är det som erbjuds?

 

Känn dig välkommen! Behöver styra upp ett nytt besök, frågan är bara när... Folk är så jobbiga, dom ska bara dricka öl hela tiden och på något konstigt vis så brukar jag hamna mitt i den smeten. Kan nästa fredag bli bra? Behöver spika saken i tid, annars kommer det alltid något skit som dyker upp när man minst anar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...