Gå till innehåll

Vad tycker du att jag ska göra?  

142 medlemmar har röstat

1. 1. Vad tycker du att jag ska göra?

• Casha ut ca 2000$ av rullen och grinda upp mig igen
      23
    • Bygga vidare på NL100 till ca 50 inköp på NL200 innan jag går upp
      37
    • Gå upp på NL200 när jag når 30 buy in kravet (typ imorn)
      82

Recommended Posts

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Har varit i Helsingör över helgen. Spelade 20/50 DKK cg med Jens och brossan. Vi bodde på hotell Marienlyst och var precis grannar med hela det danska fotbollslandslaget, ganska så kul att springa in i Christan Poulsen och Jesper Grönkjaer när man var på väg upp till hotellrummet. Jag och brossan passade även på att sno en varsin cola från deras läskeback på lördagskvällen :twisted: .

Var ett actionfyllt cg, där jag började med att springa bra och lyckades efter ett tag plocka hem min livs största pott på ca 17,5k DKK efter att ha floppat stege med 8Ts vs KQ och QT där det blev AI på floppen som var 9QJ. Efter det så vände dock spelet och jag losade först en AI pre med AK vs JJ i en 7-8k pott, sen en coinflip om en 12k pott mot brossan med A4s vs 76os på en 6s5s4x-bräda. Handen efter denna så blev jag ganska så short och missade att reloada, plockade upp AJ och raisade och fick syn av 2-3 spelare och floppade A, men var uppe mot AQ och bustade... Reloadade 7k och tappade ett par händer där jag missade några floppar och blev utbluffad i ett läge av Jens. Hamnade ner på 3k (60BBs) och fick in pengarna med AK vs AQ och bustade. Första kvällen blev alltså ett back på 13,5k DKK, vilket var lite tungt att lägga till på det redan så röda månadsresultatet.

På lördagen så drog vi ner till Helsingör och köpte lite Jameson Whiskey och käkade pizza innan vi drog tillbaka till hotellet för att bada lite jacuzzi och ta en bastu innan kvällens bravader.

Vi spelade en 1k turre under fotbollsmatchen. Vi blev bara 5 spelare till turren och det började med att brossan bustade först, därefter så fick jag en AJ där en dansk raisat från CO och jag synat BTN. Floppen var AJT och det blev bet, raise,reraise AI, call AI. Han satt med KQ för nötstege och jag var ute ur turren. Fick sitta ett litet tag och vänta in CGt. Två av våra favoritfiskar satt och spelade Ultimate Texas och Roulette, så där fanns värde i att få igång ett game. Till slut så drog vi igång ett game på fyra personer. Började med att springa bra och det höll i sig genom hela spelet och slutade andra dagen på +9,5k DKK, skön uppräddning iaf :).

Resan blir totalt ett back på 5k DKK, men det känns som om det har börjat vända och man har fått lite nytändning för att ut och resa lite mer och nöta på mer på nätet.

Trevlig helg som sagt, nu ska jag in och kriga på iPoker!

/Poddna

Tycker det har varit en trevlig helg och det känns som om det har vänt med downswingen osv. Ska försöka få in några händer, men jag har tenta nästa tisdag som jag inte alls har pluggat mycket till, så där kommer det gå en del tid. Efter tentan så har vi 6 dagars "höstlov" från skolan och då blir det lockdown för min del. Kommer att åka till CC, Marienlyst och även försöka få in en massa händer poker.

Postad
Najs att du lyckades plocka igen lite iaf jag lär följa med fler gånger var sjukt bra värde när folk synar ner med botten par.

Mjo, tack gode gud för återhämtningen =)

Eller pushar in 5k danskdollar med 57os med par + gutshot vs UTG raisaren efter han blivit reraisad på floppen...

Postad
Sugen på cosmopol antingen på onsdag eller torsdag?

Tror tyvärr att jag måste passa på det. Har inlämning som ska va inne på fredag, fest lördag och tenta nästa tisdag. Efter nästa tisdag så kan vi dra dit mer än en gång om du vill, eller så kan vi alltid sticka över till Danmark.

Postad

Read 1: Han har aldrig en knekt

Read 2: Han håller hårt i pengarna och gillar inte att få in degen i tveksamma situationer

Fråga 1: Riverbet: Rätt/Fel?

Fråga 2: River bet sizing: Bra/mer/mindre?

GAME #1905711689: Texas Hold'em NL $0.50/$1 19-Oct-2009 18:22:03

Table Boron

Seat 4: AKh9 ($97.00 in chips)

Seat 5: PeetM ($159.30 in chips)

Seat 6: vanderjernish ($34.00 in chips)

Seat 7: joshcadeb1 ($56.94 in chips) DEALER

Seat 9: Cry17 ($114.50 in chips)

Seat 10: GovernorStewie ($195.50 in chips)

Cry17: Post SB $0.50

GovernorStewie: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to GovernorStewie 6 of Clubs7 of Clubs

AKh9: Fold

PeetM: Fold

vanderjernish: Fold

joshcadeb1: Fold

Cry17: Raise (NF) $4.00

GovernorStewie: Call $3.00

*** FLOP *** Jack of SpadesAce of DiamondsJack of Clubs

Cry17: Bet $5.00

GovernorStewie: Call $5.00

*** TURN *** 10 of Spades

Cry17: Check

GovernorStewie: Bet $12.00

Cry17: Call $12.00

*** RIVER *** 3 of Diamonds

Cry17: Check

GovernorStewie: Bet $34.00

Postad
beta river som spelat.

fold flop

Håller med dig om att standard är att folda flop här, men jag vill kunna ställa till det för regsen ibland. Vanligtvis så har jag en hand här, men det måste ju finnas air även här ibland.

Postad
Håller med dig om att standard är att folda flop här, men jag vill kunna ställa till det för regsen ibland. Vanligtvis så har jag en hand här, men det måste ju finnas air även här ibland.

ja men du har såååå många bättre "airhänder" än ett naket bdfd

Postad
ja men du har såååå många bättre "airhänder" än ett naket bdfd

Stämmer, tänkte mest på att brädan är såååå perfekt att bluffa ut honom på. Håller med om att jag överlag inte ska göra spelet, men med tanke på FI så tror jag iaf att jag nästan aldrig får syn på river, sålänge jag inte apar runt för mycket i andra situationer.