Gå till innehåll

NLT - Hur spela floppad triss?

DallasTower

Recommended Posts

Har inte spelat po typ tva manader, sa behover lite synpunkter po nagra hander antar jag...

Inte jattebra read po nagon, suttit vid bordet kanske 20 minuter, men far kanslan av att det ar lost spel fran manga holl.

Game # 62659981 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Wolverhampton"

Game ended 2005-04-23 03:45:05 UTC

Players:

Ltrain (EUR 241,00 in seat 1)

Banja_Luka (EUR 239,50 in seat 2)

kaver100 (EUR 285,75 in seat 3)

DILLIGRAF (EUR 76,25 in seat 4)

DallaTower (EUR 176,75 in seat 5)

HCA (EUR 153,00 in seat 6)

cuffen (EUR 53,00 in seat 7)

iols9 (EUR 210,50 in seat 8)

Dealer: kaver100

Small Blind: DILLIGRAF (1,00)

Big Blind: DallaTower (2,00)

DallaTower was dealt: 7d - 6s

HCA Fold

cuffen Call (2,00)

iols9 Fold

Ltrain Call (2,00)

Banja_Luka Fold

kaver100 Call (2,00)

DILLIGRAF Fold

DallaTower Check

Pot: 9

76o ar ju ingen hojdare, men ska jag hojja har anda nar ingen visar styrka preflop? Checkar...

Flop 6d - 6h - 4d

DallaTower Check

cuffen Check

Ltrain Bet (7,00)

kaver100 Call (7,00)

DallaTower Call (7,00)

cuffen Fold

Pot: 30

Valjer att slowplaya trissen, kanske javligt dumt med tanke po att det finns bade farg och stegdrag?

Turn 6d - 6h - 4d - Ac

DallaTower Check

Ltrain Check

kaver100 Check

Pot: 30

Tankte nog checkraisa har, men ingen nappar.

River 6d - 6h - 4d - Ac - 3h

DallaTower Bet (20,00)

Ltrain Raise (80,00)

kaver100 Fold

Bettar 20 och far kraftigt omslag, halv potraise typ. Har ingen jattebra read po motstandaren? Hur spelar ni har? Kaken ar ju inte helt otrolig, men har satt manga konstiga spel vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid det här laget ligger ju både stege och färg ute. Förmodligen satt Ltrain på nåt av ovanstående drag eftersom han spelat så passivt fram till river.

Jag hade definitivt bettat ut hårt på floppen för att eventuellt försöka ta potten redan där med tanke på steg/färgdrag. När A kommer på turn bör du även här betta om du hade kvar någon efter ditt bet på floppen, eftersom ett A knappast lär ha hjälprt någon draghand.

När 3an i hjärter kommer på river finns ingen anledning att betta som jag ser det eftersom risken att du är slagen är överhängande. Hade valt att checka för att på så sätt förmodligen få ett mycket lägre bet av fi, och efter det noga övervägt en eventuell syn beroende på vad jag vet om fi och hur han spelat tidigare etc.

Länk till kommentar

Vet inte om spelkvaliten är högre på 1/2 än på 0.5/1 där jag brukar spela nuförtiden och att man därmed behöver spela annorlunda.

På min nivå slöspelar hjag aldrig en sådan hand, vad som än kommer för kort så ger de dig en sämre hand i förhållande till resten.

Nä, kör på, beta pot på floppen. Det behöver inte alls skrämma iväg folk. Ok, nu var det tredje kortet en fyra, men hade det varit ett A sulle du säkert fått betalt av AJ el. AQ.

Rivern i detta specifika fall bör du väl folda om du inte har bra read på Fi och kan motivera synen. Jag hade lagt den.

Vet inte om mitt fluminlägg hjälper något. :lol:

Länk till kommentar

Vid det här laget ligger ju både stege och färg ute. Förmodligen satt Ltrain på nåt av ovanstående drag eftersom han spelat så passivt fram till river.
När 3an i hjärter kommer på river finns ingen anledning att betta som jag ser det eftersom risken att du är slagen är överhängande.

Stege ute ja, om han har 25 (eller 57). Möjligt att han om han har 57s att han lägger in det bettet men..

Var du hittar färgen någonstans begriper jag inte överhuvudtaget.

Oavsett vad som hände på rivern skulle jag bettat på turnen. Som derra säger finns både steg- och färgdrag. Varför låta honom dra gratis om det nu är det han gör? Och om han nu sitter med en högre triss eller t.om. kåk så lär du nog få reda på det när du bettar turnen (förhoppningsvis).

Länk till kommentar

Tycker du överdriver slowplayen och som sagt, det finns ett färgdrag ute och då måste du få alla draghänder att göra en dålig deal. Höj på flopen!

Turn:

Varför? du såg ju att det var en bett och en syn på flopen, detta skulle säga mig att minst en av dom har färgdrag och den andra kanske har 2 overs. iallafall; betta turn!!

river:

Jaha, har kom ju ingen större hjälp för nån. Jag skulle tro att det var så att en spelare satsa på färgdrag och den andra hade ett overcard som var ett Äss och här fick han det... Tror inte att det är mer dramatiskt än så. Syna den, torskar du den så vet du iallafall hur han spelar. Om han limpar me AA eller om han satsar på färgdraget/nötfärgen osv osv.

Mitt tips på river är alltså syna för att få info, du har en jävligt bra hand me tanke på korten på brädan och om han nu har dig slagen så får du så otroligt mycke info om hans spel så det är nästan löjligt. Du tjänar mer på att syna än att lägga dig, kanske inte just nu, men i framtiden.

Länk till kommentar

Tackar for alla synpunkter. Som sagt har jag inte spelat po lange och behover nog lite hjalp ibland...

Vad som hande: Jag synade tillslut, och FI vander upp 64o, floppad kak :/

Kande ockso att jag slowplayade for langt, dumt i langden, men formodligen sparade jag lite po mitt passiva spel just den har handen.

Länk till kommentar

När 3an i hjärter kommer på river finns ingen anledning att betta som jag ser det eftersom risken att du är slagen är överhängande.

Stege ute ja, om han har 25 (eller 57). Möjligt att han om han har 57s att han lägger in det bettet men..

Var du hittar färgen någonstans begriper jag inte överhuvudtaget.

Oavsett vad som hände på rivern skulle jag bettat på turnen. Som derra säger finns både steg- och färgdrag. Varför låta honom dra gratis om det nu är det han gör? Och om han nu sitter med en högre triss eller t.om. kåk så lär du nog få reda på det när du bettar turnen (förhoppningsvis).

Kan bara skylla på att jag var trött när jag skrev inlägget, självklart ligger ingen färg där ser jag nu :)

Länk till kommentar

Kande ockso att jag slowplayade for langt, dumt i langden, men formodligen sparade jag lite po mitt passiva spel just den har handen.

Det kan jag inte riktigt se, särskilt inte med tanke på att du synade på river.

Na, men jag kan se det. Hade jag bettat pot eller sa po turn hade han synat/slagit om, och da hade jag formodligen anda bettat/synat po river, tror jag iallafall...

Länk till kommentar