Gå till innehåll

Gus goes wild!


BeroendeForever

Recommended Posts

Måste ni verkligen analysera den här handen? Han blev väl tiltad och hävde ur sig en idiotkommentar, inte mycket mer än så... Något fusk lär ju inte ägt rum iaf.

 

som jag sa innan, handen ifråga är inte så intressant EGENTLIGEN. Däremot väckte gus en intressant diskussion framförallt på 2+2 forumet som en bieffekt typ.

 

4-5 personer instasätter sig alltid och spelar mot gus, detta är inget konstigt då han betraktas som en jättefisk trots fina resultat varje år online. Dessa 4-5 personer råkar vara mycket nära vänner, som har stakat varandra hejdlöst mycket i headsup matcher mot Gus och andra fiskar på 500/1k( detta kan bekräftas av dom själva ) men folk är lite nyfikna på hur dom gör i shorthanded mot gus.

 

JAG finner det föga troligt att så pass tighta vänner INTE byter % med varandra för att minska den inbördes varians som uppstår mellan dem. Byter de tillräckligt stora % så kan dem spela fullständigt normalt mot varandra dag ut och dag in utan några som helst collusionmisstankar men så LÄNGE gus förlorar så vinner dem rakt ut.

 

Dwan, Galfond, Dangs osv är ju förstås så genomärliga personer och inte alls intresserade av att plusa rakt ut så något sådant förekommer ju förstås inte....

 

Skulle de lyckas spela helt collusionfritt så har dem fortfarande en enorm fördel mot gus som nu måste slå ett team av spelare som inte berörs nämnvärt ekonomiskt av potterna emellan dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ni verkligen analysera den här handen? Han blev väl tiltad och hävde ur sig en idiotkommentar, inte mycket mer än så... Något fusk lär ju inte ägt rum iaf.

 

Kan du dela med dej av all fakta du tydligen har om du vet att fusk inte ägt rum? Har du suttit bakom Jman när han spelar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För dom som är intresserade så finns det faktiskt en handanalys gjord av killen med QQ i det här inlägget :

 

http://forumserver.twoplustwo.com/showpost.php?p=9436390&postcount=148

 

efterhandskonstruktion eller ej, låter jag vara osagt ..

 

Jag tycker att han förklarar sig bra. Det är inte alls ett skumt spel, skönt hur han beskriver Gus i PLO, håller med honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ingen expert på handrankingar i omaha, men syn är +EV där.

Gus behöver 25% för syn i det läget om jag har räknat rätt.

 

http://twodimes.net/h/?z=6179156

pokenum -mc 500000 -o as ks 7c ac - 8s qd qs 8c - 7h jd 8d 9s

Omaha Hi: 500000 sampled boards

cards win %win lose %lose tie %tie EV

As Ks Ac 7c 266828 53.37 233172 46.63 0 0.00 0.534

Qs 8s 8c Qd 98284 19.66 401716 80.34 0 0.00 0.197

9s Jd 8d 7h 134888 26.98 365112 73.02 0 0.00 0.270

 

Just där ja, men varför han går med ens så långt att han comittar känns lite väl löst iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...