Gå till innehåll

WSOP 2009 satelliter på PokerStars


Bananmannen

Recommended Posts

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag fattar att man inte får några 100 000 VIP om man inte spelar main event. Men vad händer med inköpet på $10k? Får man det på Stars-kontot så att man kan casha ut det? Kommer att bli pappa i juni och vet ej om jag kan åka om jag kvalar in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jna,

 

Du får $11000 på ditt konto. Om du väljer att inte åka, kan du spela poker med pengarna, casha ut eller göra vad du vill med pengarna.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Får man hotellrummet oavsett om man väljer att spela eller inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Bra fråga. Återkommer med svar under dagen och tillsvidare så kopierar jag in följande:

 

# 1. I understand that if I win a seat to the Main Event in a PokerStars satellite that you will not buy me into the event, but will simply deposit the $10,000 (plus $1,000 for travel expenses) into my PokerStars account. Is this correct?

 

# Yes. Your accommodation at The Palms (check-in on July 2 and departure on July 10) is included within the prize package and will be automatically booked for you once you have completed the next stage of the registration process on RegOnline (you will receive information about how and when to register by e-mail on May 1). You do have the option of taking the cash equivalent of the hotel ($1,000) by indicating this on the RegOnline form. If you do take the cash equivalent this will also be deposited into your PokerStars account. PLEASE NOTE: The RegOnline form is mandatory for all players who have qualified for the WSOP* through PokerStars (regardless of whether you intend to participate in the event or not).

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så även om man är under 21 år (eller vad nu åldersgränsen är) kan man alltså spela saterliterna och sedan säga att man inte kan spela main event och på så sätt få 11K$ in på stars kontot som man kan casha ut?

 

Du behöver inte säga nånting. Pengarna kommer in på kontot automatiskt, ingen ställer frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det stämmer. Du kan spela WSOP satelliterna även om du är under 21. Du kan rulla fram paketet till ett senare år då du uppfyller kraven om 21 år eller så kan du ta pengarna nu om du hellre önskar det.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Okej :)

Tack för snabbt svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man nu har så mycket tur och vinner 2 paketer vad ska man då göra med dom, så kan man får dom inkassad på sitt konto båda två eller är de bara tillåtelse att vinna en.

 

Hej,

 

Om du vinner två paket så kommer du att få W$11 000 + $1000 i kontanter för det andra paketet.

 

Mvh,

 

Alexander

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag kan spela cash game men dom där pengarna.

 

Vad menars igenligen med $W?

 

Är det möjligt att blir Supernova VIP om man inte spela i WSOP? Förstår mig inte på detta.

 

Den som kvalar genom PokerStars har även möjlighet att blir krediterad 100000 VPPs och bli SuperNova VIP, delta i en miljon dollar gratisturneringar samt till ytterligare priser.

 

Alla spelare som kvalificerar sig till Main event (och skriver på WSOP* 2009 Terms & Conditions och spelar turneringen) kommer att krediteras med 100000 VPPs - vilket innebär att man blir SuperNova eller tar ett steg närmare SuperNova Elite status.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$W går att använda som inköp i satteliter till liveevents och i vissa fall som direktinköp till live events.

 

Det står ju i klartext att du ska spela turneringen för att få 100k VPP extra.

 

PS folk: Hur lång tid tar det innan pengarna är på ens pokerstarskonto om man vinner ett paket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$W går att använda som inköp i satteliter till liveevents och i vissa fall som direktinköp till live events.

 

Det står ju i klartext att du ska spela turneringen för att få 100k VPP extra.

 

PS folk: Hur lång tid tar det innan pengarna är på ens pokerstarskonto om man vinner ett paket?

 

upp till 5 dagar står det, jag fick efter 1 dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Blackbird, se Alex svar ovan.

 

Första paketet betalas i $ och om du är så duktig/skicklig att du kvalificerar dig flera gånger betalas resterande paket ut i W$. W$ kan användas som inköp till liveevents om man är Platinum eller SuperNova VIP. De går även att användas in inköp i merparten av de listade turneringar och satelliter som du hittar i "events"-fliken.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Nu har jag fått tag i den information du efterfrågade Akumila.

 

Om du winner ett WSOP paket har du rätt att utnyttja hotelvistelsen oavsett om du spelar Main event eller inte.

 

Varje spelare har möjlighet att i samband med registreringen välja om de vill ta del av hotelvistelsen eller kontantalternativet ($1000).

 

Jag hoppas att det förklarar saken. Du får alltså välja om du vill bo på hotell eller $1000 i kontant. Om du inte skall spela så känns det rimligt att välja kontanterna men om du ändå vill åka dit i samband med eventet men inte skall spela kan du ändå välja hotellvistelse.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter ju vettigt :) Man kanske vill åka dit och kolla och kanske spela något side event om man inte känner att man skulle ha så stor chans att vinna xD
Så tänkte jag gör, om jag kvalar in. Kommer dock gå på kontanterna då och boka ett bättre hotell för de pengarna.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...