Gå till innehåll

Stöld och beef mellan Cleburne och Eurythmech (avdelat från Megamugg-tråden)

Cleburne

Recommended Posts

edit: Alltså - jag tycker det är fullt jämförbart med att "sno" några av företagets pennor - dvs ett icke-problem. Men lite skoj var det allt.

Den är sådana brottslingar som ser till att vi aldrig har några pennor kvar.

Jag gör ju f-n inget annat än beställer pennor! Till ett glasmästeri!!

Btw. Jag vill också ha en mugg, är det försent?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, ...stjäla pennor.

Ni är alla en massa fjantar.

Det finns inga riktiga lagar förutom naturlagarna, och när jag lyckats bryta en sådan också, förtjänar jag ett nobelpris.

Edit: Usch så man skriver när man är på tilt. Har vunnit tillbaka lite nu. :-)

Edit 2: ligger plus nu! :h: till alla och låt bli pennorna!

Länk till kommentar

Jodå, det är det definitivt eftersom jag fick klartecken av vår VD att utnyttja det för att sedemera betala företagets fraktkostnad som är ca ½ av vad en normal (mega) får betala för att skicka ett paket.

Jaha, då får jag be om ursäkt. I made an ass out of you and umption.

Länk till kommentar

Som sagt... :)

edit: Alltså - jag tycker det är fullt jämförbart med att "sno" några av företagets pennor - dvs ett icke-problem. Men lite skoj var det allt.

Inte för att det är rätt att sno pennor, men företag räknar med att pennor ska försvinna, och så har det faktiskt ett reklamvärde för företaget (man sprider sin logotyp)*. Nu var det ju inte så, men om man (utan tillåtelse) låter arbetsgivaren betala för något privat är det stöld som i stort sett ingen arbetsgivare skulle acceptera.

Ingen har väl fått sparken för att ha snott en penna från arbetsgivaren, men "rena" stölder kan man få sparken för direkt, oavsett värdet.

*Det är ju viss skillnad mellan att ta med sig en penna hem och mellan att stjäla större mängder pennor.

Länk till kommentar

Vem snor man ifrån när man utnyttjar företagsförmåner som privatperson?

Om man gör det utan tillåtelse stjäl man från företagets ägare. Om man exempelvis låter företaget stå för privata försändelser har man stulit den summa som det kostade företaget, men nu hade ju Ängeln inte gjort det.

Men jag vet inte riktigt om det är värt att ens försöka diskutera detta med dig. Du har ju visat att du prioriterar pilsner till dig före en arbetarklassfamiljs sjukvård. Enligt din egen definition är du...vad var det nu... Något om ett svin som borde borde tvingas att dela med sig eller nåt.

Länk till kommentar

Om man gör det utan tillåtelse stjäl man från företagets ägare. Om man exempelvis låter företaget stå för privata försändelser har man stulit den summa som det kostade företaget, men nu hade ju Ängeln inte gjort det.

Men jag vet inte riktigt om det är värt att ens försöka diskutera detta med dig. Du har ju visat att du prioriterar pilsner till dig före en arbetarklassfamiljs sjukvård. Enligt din egen definition är du...vad var det nu... Något om ett svin som borde borde tvingas att dela med sig eller nåt.

Haha. Så.

Om man gör det med tillåtelse - vem stjäl man ifrån då?

Länk till kommentar

Haha. Så.

Om man gör det med tillåtelse - vem stjäl man ifrån då?

Om man "får" något från företaget ska det beskattas som en löneförmån.

Alltså "stjäl" man från staten :mrgreen:

Ex. Vi hade för några år sen, ett företag på orten som delade ur generösa personalrabatter, det blev ett dj.. liv på skattemyndigheterna.

Ex2. Tänk tanken, Jag som företagare beslutar att ge mig själ som anställd en "felinköpt, överbliven" dyrare pryl. (f-n det ska jag fundera mer på)

Länk till kommentar

Det är förvisso imponerande att du lyckas ge skimmer av att vara dummare än du är - men det känns inte gulligt längre.

Vem stjäl man i sådana fall ifrån?

Att stjäla med tillåtelse går liksom inte att göra, men Crappy har ju rätt i att man "stjäl" från alla stackars arbetare vars sjukvård man är skyldig att betala enligt dig. Nej, vänta. Alla andra är skyldiga att betala enligt dig, men du ska ju självklart inte behöva göra det eftersom...ja, där går jag bet.

Kan inte du stanna under din sten där det är mörkt och slemmigt? Du borde ju känna dig som hemma.

Länk till kommentar

Man stjäl alltså från alla svenska medborgare, är det korrekt uppfattat?

Nja, det är så du uppfattar det. Jag vet inte om du har missat det, men jag tror inte på tvångsfinansiering och slaveri. Det är din medicin som du och dina likasinnade tomtar tvångsmatar frihetssinnade med och den smakar illa.

yuck.jpg

Länk till kommentar

Det spelar väl ingen roll om du är barbar med märklig uppfattning om vad frihet är eller inte - jag menar, skattemedlen har väldigt lite att göra med vad nån Svenne Banan i Vallentuna tycker att göra. Allt rullar på oavsett vad du anser om saken.

Oavsett din existens så kommer ju skattemedlen oss alla till gagn.

Länk till kommentar

Men kan du sluta vara en hycklande tjuv (enligt din egen definition d.v.s.)?

Jag har så klart redan läxat upp dig i min dagbok, men om du nu verkligen inte förstår, och alltså inte trollar, utan vill veta mer - så kan du ju be mig att återigen reda ut allt i min dagbok. Bara för dig.

Men varför tror du dig ha rätten att förfölja mig med en massa dravel i helt oskyldiga trådar och forumdelar?

Länk till kommentar