Gå till innehåll

Bord som "förbjuder" HitNRun...


PokerLeffe

Skulle du vilja ha "anti-hitNrun-bord" i som komplement till de vanliga borden.  

66 medlemmar har röstat

  1. 1. Skulle du vilja ha "anti-hitNrun-bord" i som komplement till de vanliga borden.

    • Ja
      13
    • Nej
      49
    • Vet ej.
      4


Recommended Posts

Jag har ett förslag. Bord som förbjuder HitNRun-spel.

 

Tänk typ att efter man klickat att vill lämna spelet så måste man spela typ minst 20 händer till eller posta 20 BB till bordet.

Edit* Antalet händer det ska gälla är bara ett förslag, det skulle lika gärna kunna vara att när man väljer att lämna så måste man vara aktiv i 5 potter till innan man lämnar bordet. Annars "straffas" man med t.ex. 5 BB i böter till bordet som läggs till nästa pott.

 

T.ex. När man vill sluta så klickar man i en ruta och en räknare ovanför avataren räknar ner hur många fler händer man måste vara aktiv innan man får lämna kostnadsfritt. När man väl klickat i rutan så finns det "ingen återvändo" så man kan inte klicka i och ur den utan har man väl valt att lämna så är man aktiv i max 5 händer till. (Detta är ett exempel på hur ett sådant system skulle kunna fungera)

Jag är så jävla trött alla nissar som sätter sig och fiskar och sedan drar efter de fiskat en hand. Vad säges?

 

Kan inte alla som tycker "anti-HitNRun" bord är en bra idé gemensamt e-posta alla (eller iaf ett par utvalda bolag) och föreslå det så kanske vi kan få igenom det.

 

//Leffe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En stor fördel med cashgame kontra turneringar är för mig att jag kan kliva när jag vill, om något kommer upp. Jag skulle aldrig planera en hit n run, men bordet skulle ändå aldrig spela vid ett sånt bord.

 

Det är inte direkt så att man förlorar EV mot någon som gör hit n runs, så jag vet inte riktigt varför man skulle bry sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En stor fördel med cashgame kontra turneringar är för mig att jag kan kliva när jag vill, om något kommer upp. Jag skulle aldrig planera en hit n run, men bordet skulle ändå aldrig spela vid ett sånt bord.

 

Det är inte direkt så att man förlorar EV mot någon som gör hit n runs, så jag vet inte riktigt varför man skulle bry sig.

Det är inte för alla, men jag finner det sjukt upptiltande när någon fiskar ett eller ett halvt inköp av en och sedan drar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske du borde skärpa dig och koncentrera dig på att spela bra poker istället?

Själva poängen är att jag tycker att HitNRun elemeneten som förekommer förstör lite av det roliga med poker. Det är därför jag vill "bli av" med det. Visst har man förmodligen EV+ mot folk som spelar den typen av spel, men det gör spelandet tråkigare anser jag. Och jag tror inte att dessa "nissar" kommer sluta spela bara för att bordet kräver att man ska sitta kvar minst 20 händer typ. På SvS skule det kunna finnas Anti HitNRun bord i lobbyn precis som det finns "straddle" bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själva poängen är att jag tycker att HitNRun elemeneten som förekommer förstör lite av det roliga med poker. Det är därför jag vill "bli av" med det. Visst har man förmodligen EV+ mot folk som spelar den typen av spel, men det gör spelandet tråkigare anser jag. Och jag tror inte att dessa "nissar" kommer sluta spela bara för att bordet kräver att man ska sitta kvar minst 20 händer typ. På SvS skule det kunna finnas Anti HitNRun bord i lobbyn precis som det finns "straddle" bord.

 

räkna med att mindre tomtar kommer att sätta sig vid dessa bord och motståndet blir tuffare.Är det EV+ kan man ju fråga sig???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Pokerleffe, bort med hit and run! Det största nöjet med poker är ju att läsa motspelaren och agera därefter, detta försvinner helt mot hit and run spelare som sitter ner 10händer max. HU är helt uteslutet att spela där fisken nöjer sig med att gå + 1 BB och sen sticka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idiotiskt förslag.. ni lever på folk som vill vinna lite snabba cash = gamblers eller fiskar som skottar efter en mindre downswing. Nästa grej att föreslå kanske blir att förbjuda dåliga spelare att casha ut pengar från sajten eftersom de vunnit på tur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela HU sng istället så slipper du ju det problemet. Varför skulle en fisk som planerar att vinna snabba pengar sätta sig vid ett anti-hitnrun?

 

Jag syftar inte speciellt på HU, jag spelar SH.

 

Idiotiskt förslag.. ni lever på folk som vill vinna lite snabba cash = gamblers eller fiskar som skottar efter en mindre downswing. Nästa grej att föreslå kanske blir att förbjuda dåliga spelare att casha ut pengar från sajten eftersom de vunnit på tur?

 

Nej det är att dra det för långt, men jag tycker spelet blir tråkigare när hälften av lirarna vid bordet drar så fort de vunnit en "större" pott. Majoritet av oss som lirar gör det inte för att det är vårt leverne utan för att det är kul och att man eventuellt får lite extra slantar att dryga ut livet med. På small stakes spelar det mindre roll om vissa fiskar väljer att inte spela på vissa bord då många fiskar kommer göra det ändå.

 

Alla bord med riggade med utdragingar borde förbjudas 8-)

 

Hitnrun är oftast smallstackar, bättre att bara höja min inköp.

 

Det vore också ett alternativ, men jag stör mig mindre på de som sitter med 20BB som gör en HitNRun än de som gör det med låt säga 75-100BB De fiskar in sin hålstege eller träffar 2 outarn på river och drar handen efter...

 

Detta kanske är ett problem för mig, men det spär på min tilt som jag upplever när osannolika saker blir sanning... Jag tror att alla eller iaf de flesta upplever tilt så det är inget speciellt för mig.. Men om fisken skriver ty i chatten och drar sedan så vill man ju skicka ut skärmen genom fönstret...

 

Man borde förbjuda allt som tvingar en att anpassa sig. Att tänka är jobbigt.

 

Jag skulle vilja säga mitt förslag främjar spelet. Tänk efter.

 

spela inte mot smallstacks, sitt ut,

 

Som sagt speler SH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja säga mitt förslag främjar spelet. Tänk efter.

 

Jag skulle vilja säga att det finns deepbord om du vill spela djupstackat. Det du gnäller på är dessutom inte att spelet förändras, utan att fiskar går med dina pengar utan att du får chansen att ta tillbaka dem.

 

Det som jag skulle vilja säga att du har missat i ekvationen är att för varje fisk som träffar sin hålstege på river och drar så finns det 9 stycken som missat sin hålstege och har donerat hela sin stack till dig. Vill du stoppa alla dem från att spela sitt spel?

 

Dessutom är det ju fruktansvärt lätt för hitnrunners att så fort de satt sig "sitta ur" och spela de 20 händerna eller whatever och sen gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja säga att det finns deepbord om du vill spela djupstackat. Det du gnäller på är dessutom inte att spelet förändras, utan att fiskar går med dina pengar utan att du får chansen att ta tillbaka dem.

 

Det som jag skulle vilja säga att du har missat i ekvationen är att för varje fisk som träffar sin hålstege på river och drar så finns det 9 stycken som missat sin hålstege och har donerat hela sin stack till dig. Vill du stoppa alla dem från att spela sitt spel?

 

Dessutom är det ju fruktansvärt lätt för hitnrunners att så fort de satt sig "sitta ur" och spela de 20 händerna eller whatever och sen gå.

Jag har aldrig hävdat att jag vill spela djup eller shortstack osv. Vad jag vill slippa är HitNRun spel där man lämnar bordet så fort man vinner en pott. Vad jag menar med 20 händer är minst 20 "spelade" händer där man postat minst 1 BB till potten t.ex. Så om man sitter passivt och bara tittar på och viker så förlorar man 30 iom att man postar small blind också.

 

Och visst finns det de som donerar sin stack också men kontentan av det hela är att det gör spelet tråkigare och för alla oss som inte spelar brödfödan på ministakes tror jag att spelet hade varit sjukt mkt roligare.

 

Och jag tror fortfarande att "fisk" kommer spela där. Se det som ett alternativ precis som SvS övermörk bord. eller som vissa har med "no discoennect protect" och med disconnect protect"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har du tänkt om man spelar 10 bord och uppkopplingen mot nätet dör, ska man betala 200bb för det? Tänk igen fisk! :ola: (kör rebuy turrar!!!)

Det är en tanke som jag ej hade tänkt på helt ärligt. Men det måste ju gå att lösa på ngtvis. Försök se lösningar istället för problem liksom...

 

Eller så är det en av riskerna man får ta om man tio tablar.. folk som tio tablar är oftast tråkiga att ha vid bordet ändå... kan gott och väll tänka mig vara utan dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...