Gå till innehåll

Hur slutar man spela i rätt tid?


Skuggvarg

Recommended Posts

Jag har ett så kallat "angenämt problem", det går nämligen oftast väldigt bra för mig när jag spelar och jag lyckas regelbundet öka min insats med 50-70%. I den stunden blir man väldigt glad och tänker att man borde lägga av medan man ligger på topp...

 

...

...

...

 

...vilket jag tyvärr inte gör, utan spelar glatt vidare. Det går ju så bra, så då kan man lika gärna vinna lite till. Stort tankefel! Gå direkt till fängelse, utan att passera "gå"! Efter denna glädjepunkt börjar det nämligen snabbt gå åt skogen och det slutar istället med att jag gått back med 10-100% av min insats (vanligtvis 10-20% dock, sällan värre än så, men jag går ju back istället för plus).

 

Så min fråga är:

Hur fasen undviker man att dras med i detta glädjerus så att man kan sluta spela medan det går bra? Den som gapar efter mycket, osv... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att du regelbundet vinner i början av sessionen för att sedan förlora på slutet? Är det inte så att du ibland börjar med att förlora för att sen vinna?

 

...vilket jag tyvärr inte gör, utan spelar glatt vidare. Det går ju så bra, så då kan man lika gärna vinna lite till. Stort tankefel!
Om det här är sant och du vinner för att du spelar bra är det inte något tankefel utan då är det korrekt att spela så länge du orkar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det behöver inte handla om att han är en kass spelare..det kan ju vara så att han spelar ofukoserat efter att ha spelat en längre tid?

 

Visst kan det vara så, i teorin. Men det är ju ändå så att man har hört det här så många gånger - och vem som helst förstår att man inte rushar iväg och vinner i början i mer än kanske 60%-70% av sessionerna som mest. Så man kan vara säker på att OP har missat något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är spelberoende. Sök hjälp.

 

Skulle inte tro det. Faktum är att jag inte spelar poker särskilt ofta eller mycket, så jag har väldigt svårt att se att jag skulle vara beroende av det. Däremot har jag svårt att lägga ner det jag håller på med för stunden och det kan röra sig om många olika saker. Det är ett grundläggande problem jag har som jag alltid haft svårt att styra över.

 

För att ytterligare klargöra hur jag menade i mitt första inlägg, så är det naturligtvis inte så att jag börjar spela och direkt vinner en massa pengar, men det är så att jag efter en stunds spelande ofta har gått plus med 50-70% av vad jag började spela med, och där skulle jag behöva slänga upp en stor fet stoppskylt framför ögonen och lägga ner spelsessionen.

 

Det ligger nog mer sanning i att jag är väldigt fokuserad i början av sessionerna och spelar tajt och skickligt, för att sedan tappa fokus efter en stund (vilket isåfall skulle hänga ihop rätt bra med hur jag brukar funka i övrigt också).

 

Ska försöka tänka både på att spela i lagom långa sessioner och att även sätta upp fasta mål, t.ex. att om jag uppnår minst 50% ökning av det kapital min spelsession började med så ska jag sluta spela där och då. Det kan säkert vara så att jag inte orkar hålla koncentrationen uppe alltför länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar i princip bara på SvS och där måste man ju föra över pengar från spelkortet till pokerkontot inför varje session. Jag har för vana att föra över en bestämd summa. Denna summa är det jag har att röra mig med under sessionen, jag tillåter mig således inte att föra över ytterligare slantar under samma session.

Detta gör att jag tvingar mig själv att logga ut och göra något annat innan jag loggar på igen för en ny session.

 

Kanske ett tips iaf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar i princip bara på SvS och där måste man ju föra över pengar från spelkortet till pokerkontot inför varje session. Jag har för vana att föra över en bestämd summa. Denna summa är det jag har att röra mig med under sessionen, jag tillåter mig således inte att föra över ytterligare slantar under samma session.

Detta gör att jag tvingar mig själv att logga ut och göra något annat innan jag loggar på igen för en ny session.

 

Kanske ett tips iaf?

 

Jag hade tänkt börja spela på SvS av andra skäl, men det låter lite extra krångligt att pengarna ligger på kortet och måste föras över till spelkontot...men det kanske är en bra grej?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade tänkt börja spela på SvS av andra skäl, men det låter lite extra krångligt att pengarna ligger på kortet och måste föras över till spelkontot...men det kanske är en bra grej?

 

Alltså, när du loggar in på klienten så kommer överföringsrutan upp automatiskt. Tar ganska exakt 0.85 sekunder att föra över pengarna. När du loggar ur förs kvarstående belopp på pokerkontot automatiskt över till spelkortet igen.

 

Man kan även sätta egna spelgränser (ex; du kan i förväg bestämma att du bara kan spela upp 10 inköp / dygn, 50 inköp / vecka och liknande. Dock tar det ungefär en vecka innan spelgränserna kan ändras efter att du satt dom...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spekulerar fritt utefter hur jag själv ibland agerar. Kanske ger det nåt, kanske inte.

 

Du börjar spela tight och diciplinerat, inväntar rätt läge för att sätta in stöten, möter du hårt motstånd så accepterar du att troligen har fi bäst hand. Med detta spel så har snart din stack ökat fint. Då vill man ha mer. Du vill öka din fina vinst, det blir intressant att spela lite draghänder, du vill inte ge dig då du ändå har en hyffsad hand som kanske, kanske kan bli ännu bättre på rivern... Och så minskar stacken igen. Kort och gott du slaskar bort mer då det gått bra.

 

Rena gissningar såklart. I mitt eget spel så kommer jag på mig själv då och då med detta fenomen. Något som jag försöker träna bort. Jag spelar främst turrar och sittar. Mitt spel har alltid varit som sämst efter någon större turrevinst :shock::-( .

 

Blir man medveten om det så går det att träna bort :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spekulerar fritt utefter hur jag själv ibland agerar. Kanske ger det nåt, kanske inte.

 

Du börjar spela tight och diciplinerat, inväntar rätt läge för att sätta in stöten, möter du hårt motstånd så accepterar du att troligen har fi bäst hand. Med detta spel så har snart din stack ökat fint. Då vill man ha mer. Du vill öka din fina vinst, det blir intressant att spela lite draghänder, du vill inte ge dig då du ändå har en hyffsad hand som kanske, kanske kan bli ännu bättre på rivern... Och så minskar stacken igen. Kort och gott du slaskar bort mer då det gått bra.

 

Rena gissningar såklart. I mitt eget spel så kommer jag på mig själv då och då med detta fenomen. Något som jag försöker träna bort. Jag spelar främst turrar och sittar. Mitt spel har alltid varit som sämst efter någon större turrevinst :shock::-( .

 

Blir man medveten om det så går det att träna bort :-D

 

Jo, det kan nog vara så även för mig. Klart man blir sporrad att spela mer när det går bra men då gäller det att hålla sig lugn.

 

Märker själv att jag ibland stressar upp mig när någon giv varit extra pressande, då försöker jag lugna ner mig och ta djupa andetag så pulsen ska lugna sig. Är man uppstirrad tar man garanterat dåliga beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...