Gå till innehåll

Hur och var sparar ni era pokervinster?


Vitae

Recommended Posts

De flesta här säger ju att Neteller med debitcard är det smidigaste och bästa sättet att få ut sina pengar från pokersiter samt slippa skattmasen ifall det rör sig om mer än fjuttsummor. Vart gör ni av pengarna när ni tagit ut dem på bankomaten ifall det är mer än förbrukningspengar? Stoppar ni dem i madrassen? Sätter in dem på svenskt bankkonto? Bankfack? Utländskt bankkonto? Eller har ni helt enkelt hela patrasket på Neteller och använder erat konto där som förvaringsplats?

 

Kort och gott: Var sparar ni era stålars?

 

Ifall ni inte vill svara i tråden får ni gärna PM:a mig. Jag spelar bl.a. på siter baserade i Gibraltar, och det verkar som att det är skattefritt då och borde vara lugnt att plocka ut direkt till svenskt bankkonto, men jag vill se vilka alternativ som finns tills det är helt bestämt vad som gäller.

 

* RP, lite matigare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss säga att du snittar 30k/månad för ut cashning och är orolig för att banken efter ett tag kommer skicka en rapport til skattemasen (visst finns risken) iom att summan kommer från utlandet och verkar aningen misstänksam då den kommer in varje månad. Ett tips då är att öppna tex tre konton på tre olika banker. Risken att nån av bankerna skicker en rapport minskar avsevärt iom att summan som kommer in varje månad är 10k iställer för 30k. Detta kan vara ett bra sätt att sprida risken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: Är det riskfritt att ta ut pengarna via debitcard och sen gå till banken och göra en insättning? Vill inte banken veta vars ifrån jag får 30.000 i kontanter varje månad?

 

Banken bryr sig inte var dina pengar kommer ifrån. Om, jag säger om, det förhatliga Skatteverket skulle fråga är det väl inte särskilt svårt att komma på en del förklaringar. Använd fantasin.

 

Som någon annan skrev i tråden, så minskar man risken markant om man har konto på flera banker. Det finns en uppsjö av "nya" banker att skapa konton på. ICA-banken (199 kr/år) , Ikanobanken, plus en hel del andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...