Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 400
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Skönt att se dig tillbaka och hoppas att ni får saker att flyta på vartefter. He en riktigt underbar helg tillsammans i nya bilen :)

Stort tack, Skanke (för din medkänsla också). En road blog lär komma vilken dag som helst :-)

Postad

Livet är en fest och imorgon är en annan dag. Det var skönt på den tiden då man var en ung och rask gosse som kunde dricka sig onykter ett par dagar på raken och ändå vara semi-fungerande. Nuförtiden har det gått så långt att då jag ser fram mot en fest så är jag, på samma gång, till bredden fylld av ågren över bakruset. Ska det behöva vara så? Va? Va?!!

Nåja. För ett tag sen sprang jag och en gammal klasskamrat på varann på Facebook. Jag gick sjätte och sjunde klass i en liten byhåla ute på vischan. Skene. Blandade minnen därifrån men när jag och Mats återigen fick kontakt var det ju bara att packa tandborsten/ölen och åka dit.

Inte sett killen på ca tjugo år så vi hade ju en hel del att ta igen. Har ni märkt förresten. Vissa människor är det svårt att komma under skinnet på medans andra spelar det ingen roll hur länge sen det var man sågs sist, man bara fortsätter samtalet som om åren hade stått still. Så var det iaf när jag och Mats möttes upp och började the Skene Tour of 2009. Förbannat kul att att lomma runt i byn, beer in hand, och höra honom berätta om folket man kände, butikerna som stängt ner, butikerna som fanns kvar(!) och bara liksom stortrivas.

Efter en riktigt god köttgryta så förpassade vi så våra arslen till hans soffa (mitt arsle satt f.ö sönder hans soffa, helvete också) och så satt vi och snackade minnen och skit halva natten. Kul som fan helt enkelt :-D

Men så var det ju det där med dagen efter. Fyfan. Det här var i fredags och jag mår fortfarande som en häst med tarmvred, mul & klövsjuka, hepatit A-Ö och en släng av tungan-känns-två-storlekar-för-stor-för-min-mun.

Och då är det inte det att jag hivar i mig några stora mängder alkohol heller. Fick väl i mig en liten whisky, 7-8 öl och en egenkomponerad drink. Och det var över en hyggligt lång tidsrymd.

Ahja. Får väl ta mig i kragen och inse att man inte är tjugo längre...

Sitter här nu och slösurfar lite med en leverpastejmacka fastklistrad i näven och en rykande kopp thé bredvid. Ella sitter vid matbordet och leker med duplolego, Nellie över sig att ställa sig upp utan stöd och sambon ligger uppe och trynar i sängen.

Imorn ska jag vara på Mölndals sjukhus kl nio och bli preppad inför hornhinnetransplantationen på tisdag. Sen blir det övernattning på sjukhuset tills på onsdag då jag får åka hem om allt ser bra ut. Blir nog rätt mkt dötid så jag laddar ipoden med ljudböcker, podcasts och en så mkt How I met your mother som det bara får plats. Ska försöka få in BSG på iphonen också (större skärm ftw) :-P

Ikväll kanske man skulle spela nån liten rulle. Vem vet när man kan sitta framför en dator igen liksom :ola:

Nån jäkla dag ska jag ta tag i att skria en liten reseberättelse över NY-trippen. Tror sambon fått upp bilderna på sidan nu så ska nog kunna länka in lite fina vyer osså :mrgreen:

'til then...

Postad

Din kropp faller sönder bit för bit TF. Du börjar bli gammal. RIKTIGT gammal. Du ska för i helvete opereras! Inser du hur gammal man är då? Och det där med att du inte längre tål sprit; dags att bita ihop lite och bara köra. Aldrig tveka, för det är tvekan som dödar - glöm aldrig det.

Jag tycker att både bakfyllan och ångesten har minskat med åren. Kanske har jag snart nått toppen och åker nerför? Om så är fallet kan jag i alla fall trösta mig med att det finns fämiljefäder och tillika gubbar där ute som har det värre. Det är dig jag menar TF.

Postad

Sitter på avdelningen på sjukhuset nu och väntar på middan. Tror jag har träffat alla läkare och sjuksyrror som jag skulle träffa idag. Ska softa med några medhavda böcker och filmer resten av dan. Har inte fått reda på när jag rullas till OP imorn men det blir på förmiddan iaf. Lika bra att somna tidigt ikväll så man är utvilad.

Plockade med laddkabel till ipoden/phonen o tur var det för det suger verkligen batteri att surfa pf :) O det går lååångsamt... Men har inge bättre för mig.

Postad

Gångna helg har nätt och jämt överlevts. Dottern har fyllt sju år med allt vad det innebär i form av kalas och släktbjudning. Sen körde vi lite duetter på nyfådda Abba Singstar som mina föräldrar förärat henne.

Nåväl, nu var det hur som blues det skulle handla om. Det här var ingen lätt match. Först ska man lyssna igenom en massa skit. Jag har ett hum om ungefär vad jag är på jakt efter, och lite artister, någon låt här och där. Ett av problemen i genren är densamma som för countrysvängen. En låt man tycker är bra kan finnas i en mängd versioner, där man ska plöja ett gäng olika för att känna efter vilken man faktiskt vill ha. Jag kan säga så mycket som att det blir i alla fall en svensk med på listan, believe it or not. Det blir åtminstone tre vita personer (män, tyvärr är nog samtliga män på listan....), varav en vääääldigt vit.

Dessutom har jag sållat bort Linkin' Louisiana Peps. Nu kan ni ju börja spekulera, den som vill.

Postad
??? Om frågan är riktad till mig så är jag totally lost. Är den till TF så kan jag meddela att han ligger på skärbrädan den närmaste tiden :-D
dev är något av en vokalakrobat men i det här fallet misstänker jag att det är BB King som avses;)

Själv rullas jag ner till op om två timmar. Fick precis morfintablett och voltaren. Kopplade dropp på mig. Bad om ett som smakar ägg o bacon. Tror inte hon förstod :)

Postad
Av de tre bästa rockbanden i historien är två nedlagda och kommer aldrig att återuppstå, då sångarna i bägge banden har gått bort. Joey Ramone gick bort för ganska precis åtta år sedan, och ett och ett halvt år senare fick han sällskap på den sista resan av Joe Strummer från The Clash.

Det kvarvarande bandet är Social Distortion. Framöver ska jag brodera ut texten lite mer angående dessa, men nu nöjer jag mig med att konstatera att de står på scen i Göteborg den 25 juni, vilket inte ger mig nåt val. Det är liksom bara att packa väskan och resa.

Ett band som (för att använda ditt uttryck) fallit mig helt mellan stolarna.

Lyssnat en del på dom och riktigt fastnat för denna:

Sån jävla röst!

Postad
Nåväl, nu var det hur som blues det skulle handla om. Det här var ingen lätt match. Först ska man lyssna igenom en massa skit. Jag har ett hum om ungefär vad jag är på jakt efter, och lite artister, någon låt här och där. Ett av problemen i genren är densamma som för countrysvängen. En låt man tycker är bra kan finnas i en mängd versioner, där man ska plöja ett gäng olika för att känna efter vilken man faktiskt vill ha. Jag kan säga så mycket som att det blir i alla fall en svensk med på listan, believe it or not. Det blir åtminstone tre vita personer (män, tyvärr är nog samtliga män på listan....), varav en vääääldigt vit.

Dessutom har jag sållat bort Linkin' Louisiana Peps. Nu kan ni ju börja spekulera, den som vill.

Mycket kul initiativ med blues. Lite missnöjd blir jag om inte någon av Son House eller Robert Johnson är med.

Postad
Man vill gärna ha en rapport.

Svårt att skriva inlägg när inte ögona fungerar som de ska antar jag.

Vet inte, men skulle tro att han har någon slags restriktion när det gäller att "se" och anstränga ögona.

I vilket fall. Vi håller tummarna att det gick bra TF.

Postad

Kikar in lite snabbt och meddelar att jag fortfarande är vid liv efter op:n Först idag som jag kunnat sitta en kort stund vid datorn men det är jäkla frestande för ögonen så, tja, det blir bara för att posta det här.

Det ser ut som (pun intended) att op:n har gått bra men inget är säkert förns farbror doktorn säger att risken för avstötning är över. Fram tills dess vågar jag mig inte på att vara annat än försiktigt optimistisk.

Kikar in varteftersom det börjar kännas stabilt. Kan ta en dag, kan ta en vecka.

Simma lugnt.

Postad

Har vart hemma från sjukan sedan i onsdags men det är egentligen först idag som jag känner mig som människa igen. Tur att man är sjukskriven för det är nästan ett heltidsjobb att läsa in sig på allt som hänt sedan dess, inte minst med tanke på SM-veckan.

Hursomhelst, operationen verkar ha gått bra. Ser fortfarande väldigt suddigt på det opererade ögat men vill gärna tro att jag inte inbillar mig att det blir bättre så småtteligen. Med lite tur kanske synen har växt sig såpass stark fram till turren i linköping i juni att jag kan spela utan att behöva fråga vilka kort som fallit på bordet :-P

Sjukskriven i ytterligare tre veckor nu. Ska passa på att mysa runt med småttingarna och sambon här hemma. Det är som en illa planerad semester där sambon får göra allt jobb :-P

Postad

5) William Elliot Whitmore – Cold and Dead

Det är vackert på samma sätt som bara en begravning kan vara. Där sorg och vemod lämnar hopp om framtiden.

När det enda som återstår av världen som vi kände den är damm, sand och sten, står vi där och ser på civilisationens slut till tonerna av William Elliot Whitmore.

Cold & Dead, från Whitmores debutalbum Hymns for the Hopeless är den enda ”nutida” låten på listan över omistliga blueslistan. Ändå känns det som en fullkomligt naturlig introduktion till vad som komma skall. Visst, W E Whitmore är både vit och till och med yngre än undertecknad. Som om han inte bara influerats av de verkliga legenderna i genren, utan i princip också tagit upp tråden direkt där de slutade. Sluter man ögonen och blundar en smula, är detta ljudspåret till Amerika anno 1930-tal någonstans vid Mississippideltat.

Detta är en av tre acapella-låtar på min lista. En slump att jag valt låtar utan instrumentalkomp? Njae, jag vet inte det jag. Få musikstilar kan som blues stå för sig själva musik, om det finns en sångare som kan bära upp harmonierna med känsla i rösten. I de fallen det inträffar så blir intrycket och närvarokänslan mycket mer påtaglig, och känslan, ”the blues”, sitter där som en nål i höger förmak. William Elliot Whitmore är en sådan sångare. Dessutom är han ett bevis på att blues inte handlar om hudfärg eller tidsålder.

“Oh, sing with me a hymn

For the light that has dimmed

For the heart that no longer beats

And even until death

when nothing else is left

and the pain has finally ceased

And the sun will never shine

on this cold dead heart of mine”

Postad

Men Valter! Här läser man i Odjurens db att du blir coachad av självaste gdaily till vinst i nån rulle och inte ett ord om det hämnar här? Anfäkta och anamma, så lite pokerrelaterat som du och jag sysslar med så kunde man ju tänka sig att det skulle förtjäna en notis i vart fall :ola:

Hittade precis $14 på bwin som jag skeppade in i en $10 SnG som jag vann i stor stil efter att mina ppA fått stå i en multipott allin pre mot 4 Fi :-P Sen blev det lite Nl100 och nu sitter det $115 på kontot. Ska strax in och förlora de på NL200 :mrgreen:

Ögat känns nu bättre och bättre för var dag som går. Efter att läkarn tagit bort skyddslinsen från ögat så kom stygnen åt att skava i ögat så de senaste två dagarna har vart lite extra knepiga med mycket tandagnissel och gnäll från undertecknad. Men men, det går ju åt rätt håll så man ska väl inte klaga.

Avstötningsrisken ja. När jag lägger ner kortisonet så är den tydligen påfallande under det kommande halvåret. Kul nyhet :shock:

Ser ungefär lika illa nu som innan op:n. Det berodde tydligen mest på stygnen som drar implantatet. Varteftersom de tar bort stygnen så ska tydligen den nya hornhinnan börja bete sig som det är tänkt. Kommer att ta upp till ett år dock. Mewh.

Ahja, nu ska bwin shortstackas. Jag ger det ca 10 minter innan jag är busto. Men då har iaf ett par timmar av dan gått åt det här lilla projektet...

*edit* Familjen kom hem efter ett par minuters spel och jag kliver med $164. Suck it, varians!

Postad

Vi ska ju till linköping nästa vecka, räcker inte det?!

Poker och poker, hur intressant är det att läsa om egentligen?

Ska iaf återuppta mobilbloggandet under lnköpingshelgen. Kan bli intressant :mrgreen: