Gå till innehåll

Par i Pappor Pokulerar


TotalFarsa

Recommended Posts

 

Men om vi snackar sm så tåls det att funderas på. Jag har ju faktiskt kvalat till finalsatten på måndag kväll och har man lite tur med korten så blir det klonken. Annars så är jag inte helt oäven på att dra dit ändå, vi kan ju hålla det lite öppet.

 

SM it is. Vi kan återkomma i frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 400
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nackdelen med att spela andra discipliner än Täxas, och på Skånepoker i synnerhet, är att det kan vara svårt att hitta spel. Det myllrar inte direkt av besatta hilo-bord en lördagsförmiddag. Bestämde mig därför att jag får använda mig av Stars i de fall det inte finns action på Betway. En kort session på de allra minsta borden (typ 0.02/0.04 - 0.05/0.10) gav iaf ett plus på 7.30. Totalt uppe 10.80 då.

 

Vi har ett vad liggande på jobbet. Enkelt upplägg; man ska gissa hur slutplaceringen i kvalserien i hockey kommer att se ut. Jag är VIK:are i själ och hjärta, men bestämde mig för att tippa med hjärnan. Min tabell blir därför följande:

 

1) Rögle

2) SSK

3) VIK

4) AIK

5) Leksand

6) Växjö

 

Resultatet gick min väg igår. Cred till VIK som krigade sig till en seger på bortaplan mot Gnaget. Det som talar för VIK är en av Sveriges bästa målvakter, Johan Thalberg. Definitivt en framtida byggsten i Tre Kronor. Dessutom har vi en grym sniper i Per Arlbrant. Frågan är hur länge han får stanna om VIK inte får elitseriekontrakt?

 

Jag är tämligen säker på att Rögle tar en av de två elitserieplatserna och att Växjö blir jumbo. Däremellan är det en öppen historia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är VIK:are i själ och hjärta, men bestämde mig för att tippa med hjärnan. Min tabell blir därför följande:

 

1) Rögle

2) SSK

3) VIK

4) AIK

5) Leksand

6) Växjö

 

Resultatet gick min väg igår. Cred till VIK som krigade sig till en seger på bortaplan mot Gnaget. Det som talar för VIK är en av Sveriges bästa målvakter, Johan Thalberg. Definitivt en framtida byggsten i Tre Kronor. Dessutom har vi en grym sniper i Per Arlbrant. Frågan är hur länge han får stanna om VIK inte får elitseriekontrakt?

 

Jag är tämligen säker på att Rögle tar en av de två elitserieplatserna och att Växjö blir jumbo. Däremellan är det en öppen historia.

 

Beredd att hålla med förutom två omkastningar. Även om man är född Gnagare.

 

1) Rögle

2) SSK

3) Leksand

4) AIK

5) VIK

6) Växjö

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ölen var så god igårkväll så det var helt enkelt inte läge att slaska vid hemkomsten :oops:

 

Är det standard att hamna i en hätsk diskussion om vem som skulle vinna i en fajt mellan Stålmannen, Läderlappen och Hulken?

 

Andra ämnen som avhandlades med varierande framgång:

 

- Watchmen. Hur bra var filmen egentligen? Är Frank Miller ett geni eller bara allmänt störd? Borde Zack Snyder få komma i närheten av ännu ett serie-crossover?

 

- Varför har pubjäkeln bara 33cl-glas?

 

- Hur påverkar dagens teknik våra ungdomar gällande kommunikation och mobbing?

 

Nu står sambon och stampar vid dörren. Har visst lovat att följa med ut på söndagspromenix :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul. Två småbarnsfarsor som har en db ihop och lirar lowstakes. Jippie...

Skämta bara juh, klart den ska följas!

 

Vissa riktlinjer måste dock dras upp:

 

¤ Fixa stavfelet i rubriken genom att byta plats på K och P.

¤ Om jag ska till Lkp i juni ska ni också dit.

¤ Inget jäkla tjafs om blöjbarn, puré och spjälsängar!

¤ Om Cleburne eller Albert postar ska de bannas omgående! Ffs, en av db-ägarna är ju mod ju. Utnyttja detta faktum!

 

Tror det var det mesta atm. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varning för off-topic!

 

totalfarsa, jag har problem med vissa funktioner på forumet. Jag kan tex inte byta avatar, skicka privata meddelanden (därav skriver jag här :)) eller se mina prenumerations-trådar.

 

Jag får då upp ett meddelande att jag inte har tillgång till dessa delar av forumet. Att antingen moderator har stängt av mig eller mitt konto väntar på aktivering.

 

Ska jag få ett aktiveringsmeddelande när jag registrerar mig? Det har jag nämligen inte fått.

 

MVH Brunka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varning för off-topic!

 

totalfarsa, jag har problem med vissa funktioner på forumet. Jag kan tex inte byta avatar, skicka privata meddelanden (därav skriver jag här :)) eller se mina prenumerations-trådar.

 

Jag får då upp ett meddelande att jag inte har tillgång till dessa delar av forumet. Att antingen moderator har stängt av mig eller mitt konto väntar på aktivering.

 

Ska jag få ett aktiveringsmeddelande när jag registrerar mig? Det har jag nämligen inte fått.

 

MVH Brunka

 

 

Förklaring:

http://pokerforum.nu/forum/om-poker-se-och-pokerforum-nu/51029-om-att-skicka-pm.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det standard att hamna i en hätsk diskussion om vem som skulle vinna i en fajt mellan Stålmannen, Läderlappen och Hulken?
Det är ju en löjlig diskussion. De lever ju inte i samma serieuniversa och skulle bara kunna mötas i crossovernummer, då det av kontraktsskäl alltid blir oavgjort.

 

Läderlappen vs Stålmannen vinner Läderlappen så länge Stålmannen insisterar på att vara snäll. Tydligen dräller världen av krypotonit och Stålis är lite av en godtrogen idiot. Dessutom så har Stålis strykit med 4-5 gånger förut, medan Läderlappen bara gjort det en gång.

 

- Watchmen. Hur bra var filmen egentligen? Är Frank Miller ett geni eller bara allmänt störd? Borde Zack Snyder få komma i närheten av ännu ett serie-crossover?
Nu blir Alan arg på dig.

75604-42606-alan-moore_large.jpg

 

För att svara på frågan så är det rätt löjligt att tala om genier i seriesammanhang. Det finns bara ett litet fåtal serieförfattare som alls har ambitionen att skapa något med samma tyngd som en romanförfattare. Och i de fallen rör det sig om duktiga hantverkare som lägger ned den tid och energi som krävs för att få något någorlunda ambitiöst. De är på ungefär samma nivå som en vanlig ok till bra författare, men framstår som genier eftersom övriga serieskapare skriver på en 14-årings nivå.

 

Debaterbart om Miller ens platsar bland de seriösa serieförfattarna. Han är originell i branschen, men gör inte mycket annat än tecknar slående och skriver pastischer som inte är mycket annat än våldsamma maktfantasier plockade från noir och liknande genrer. Story-, karaktärs- och temamässigt är hans prylar rätt bedrövliga.

 

Det finns inga löjliga genier i stil med Göethe i serievärlden, och kommer heller knappast göra det, eftersom sådana talanger har bättre saker för sig än att göra karriär i ett litteraturghetto utan några som helst karriärmöjligheter eller möjlighet att umgås med likasinnade. Motsvarigheten inom musikvärlden skulle vara att Mozart eller Hendrix valde att enbart fokusera på kazoo.

 

Nu står sambon och stampar vid dörren. Har visst lovat att följa med ut på söndagspromenix :ola:
Det är därför man bör ha sin sambo kopplad på gården, eller ute i en inhägnad, så att hon fritt kan röra på sig och få den motion hon behöver under dagen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra idé!

Rensa ut alla med ovanliga åsikter och synsätt och behåll alla med de rätta åsikterna...

 

Haha, välkommen tillbaka! Hoppas du insåg ironin i ovanstående.

Just fan. Du måste ju också hänga på till Linköping i juni. Vi saknar någon med nasse-mustasch å det går ju inte an. Givetvis får du ta med din skånska hångelnallebjörn!

 

Kramar

Mike ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen än så länge:

 

0115 Mata ettåringen. Hon tar nappflaska i sängen.

 

0130 Ettåringen vaknar igen. Går upp och får henne att somna. Tar tio minuter.

 

0150 Hon vaknar igen. Denna gång somnar hon om igen. Ingalunda jag-

 

0200 Treåringen har vaknat och kommer in och lägger sig mellan oss. Det är väldigt mysigt att ha den lilla bredvid sig i sängen men jag vet av erfarenhet att jag kommer att vakna med ryggont då jag sover konstigt med henne i sängen.

 

0610 Vaknar med ryggont

 

0630 Minstingen vaknar. Går ner och fixar nappflaskan. Hon tar hälften och kräks sedan upp det. Nejnejnejnejnej...

 

0700 Konstaterat kräksjuka efter att hon kräkts ännu ett par ggr och äntligen verkar ha tömt maggen. Nu är det bara att hålla henne med vätska som gäller och hålla tummarna för att man själv, och övriga familjen, klarar sig

 

0800 Hon kräks igen men verkar trött så jag lägger henne i sängen. Somnar.

 

0930 Vaknar. Får sitta med mig vid matbordet när jag käkar frulle. Kräks. Torka

 

0945 Skriver det här

 

Och så lite poker. Ikväll är det final-satten till Sm via betway. F.n 7 st anmälda och därmed är väl övervärdet borta. Kvalade via en $5-satte så jag är en nöjd campare ändå.

 

Dagen skuggas ändå av lilltjejens kräksjuka. Ska till V-ås och pokra till helgen, inplanerat sen länge. Har inte tid att bli sjuk nu.

 

Såg ni Wipeout igår förresten? Skrattade så jag grät åt Nour :-D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doh. Min dag känns klart lugnare än TFs. Kan berätta att jag ligger 19.50 upp på projektrullen i alla fall.

 

Jag ser väldigt mycket fram emot helgen med livepoker och häng i goda vänners lag.

 

Under dagen ska jag presentera fyra av de bästa svenska plattor som gjorts, utan inbördes ordning. Jag tänkte lista fem, men jag hittade bara fyra stycken som jag självklart kunde säga att de ställt sina skor i segmentet.

 

Innan jag drar igång på allvar, så kan jag lista några bubblare som aldrig kom med i det slutliga allvaret:

 

* Nikola Sarcevic - Lock Sport Krock. Nikola som till vardags frontar Örebros finest och tillika ett av mina favoritband, Millencolin, spelade för några år sedan in en fantastiskt vacker, sorglig och högst personlig skiva. En av de huvudsakliga inspirationskällorna till skivan var den tragiska händelsen då Nikolas äldre, handikappade bror försvann från sitt hem och aldrig återfanns. Resultatet av Nikolas personliga smärta och en vilja att göra något annat än Millencolin ett tag, är hur som helst en av de bättre singer-/songwriterplattorna som gjorts i Sverige.

 

* Millencolin - Kingwood. Millen är som sagt var ett av mina absoluta favoritband. Jag har varit ett fan sen dag ett, och såg dem bland annat när de var förband till Dia Psalma och Charta 77 på Badhuset i Örebro för 16 år sen.

 

* David Sandström - Om inget händer innan i morgon så kommer jag. David Sandström är mest känd som trummis i Refused. Det här ambitiösa projektet är en temaskiva om Davids morfar som tog sitt liv innan David föddes. Det är en skiva som av flera anledningar ligger mig varmt om hjärtat. Dock möjligen något för experimentell för att nå hela vägen fram på en sån här lista.

 

* Jailbird Singers - Tjyvballader & Barnatro. Tre kåkfarare som under skydd av mecenaten Cornelis Vreeswijk skapade grym gospel och country på svenska, i en tid då det mesta i det svenska musikklimatet var rätt soso.

 

Nåväl, åter inom kort med ett av de fyra riktiga bidragen.

 

EDIT: Äh, what the fuck. Jag slänger upp de fyra riktiga i inbördes ordning, med Sveriges genom tiderna bästa platta sist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju en löjlig diskussion. De lever ju inte i samma serieuniversa och skulle bara kunna mötas i crossovernummer, då det av kontraktsskäl alltid blir oavgjort.

 

Läderlappen vs Stålmannen vinner Läderlappen så länge Stålmannen insisterar på att vara snäll. Tydligen dräller världen av krypotonit och Stålis är lite av en godtrogen idiot. Dessutom så har Stålis strykit med 4-5 gånger förut, medan Läderlappen bara gjort det en gång.

 

Nu blir Alan arg på dig.

75604-42606-alan-moore_large.jpg

 

För att svara på frågan så är det rätt löjligt att tala om genier i seriesammanhang. Det finns bara ett litet fåtal serieförfattare som alls har ambitionen att skapa något med samma tyngd som en romanförfattare. Och i de fallen rör det sig om duktiga hantverkare som lägger ned den tid och energi som krävs för att få något någorlunda ambitiöst. De är på ungefär samma nivå som en vanlig ok till bra författare, men framstår som genier eftersom övriga serieskapare skriver på en 14-årings nivå.

 

Debaterbart om Miller ens platsar bland de seriösa serieförfattarna. Han är originell i branschen, men gör inte mycket annat än tecknar slående och skriver pastischer som inte är mycket annat än våldsamma maktfantasier plockade från noir och liknande genrer. Story-, karaktärs- och temamässigt är hans prylar rätt bedrövliga.

 

Det finns inga löjliga genier i stil med Göethe i serievärlden, och kommer heller knappast göra det, eftersom sådana talanger har bättre saker för sig än att göra karriär i ett litteraturghetto utan några som helst karriärmöjligheter eller möjlighet att umgås med likasinnade. Motsvarigheten inom musikvärlden skulle vara att Mozart eller Hendrix valde att enbart fokusera på kazoo.

 

Det är därför man bör ha sin sambo kopplad på gården, eller ute i en inhägnad, så att hon fritt kan röra på sig och få den motion hon behöver under dagen.

 

Fan vad jag blev glad av att läsa det här inlägget. Stålmannen måste väl dessutom var en av de mest ointressanta superhjältarna genom tiderna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4. Perssons Pack - Äkta Hjärtan

 

Per Persson, Bollnäs stolthet, möjligen vid sidan av hockeyspelaren Anders Eriksson och Viktoria Silvstedt, torde vara en av Sveriges mest underskattade låtsnickare. Eller inte, såna uttalanden görs ju mer eller mindre slentrianmässigt när man verkligen gillar en artist. I vilket fall spelar det ingen roll. Det viktiga är ju att Perssons musik inte direkt är unik; det unika är ju hur långt före sina genrekollegor de ligger rent kvalitativt. Packet tar det banala och gör stor musik av.

 

Persson hade tidigare ett förbannat bra countrypunkband kallat Dead Scouts. Det är förlåtet att lägga ner ett sånt band om man istället skapar nåt omistligt, som Perssons Pack. Packet lever, dör och återuppstår i cykler känns det som. Då och då kommer det en platta, och lägstanivån är skrämmande hög. Konceptet är lika enkelt som genialt. Klassisk svensk visrock i samma fåra som Lundell och Winnerbäck, dock med mer countryhäng och annan amerikansk folkkänsla i venerna. Vidare så Persson i mina ögon en textförfattare av den sällsynta sorten som till och med blir en historieberättare där verken kan stå utan melodi. Likt en Townes Van Zandt, eller Warren Zevon.

 

Jag kan stå i timmar och orera om hur jävla bra det här är, men varför? Har du minsta intresse av rock på svenska, eller bara vill höra att det går att göra rak, melodiös och enkel rock med grymma texter så lyssnar du in dig på det här. Packet visar att riktigt - jag menar riktigt - bra texter varken behöver vara invecklade eller innehålla speciellt svåra ord. Less is more.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3) The Sinners - From Heart Down

 

Egentligen vanlig jävla rak rock i samma anda som Sator eller The Nomads. Uptempo kallas det tydligen om man förvärvsarbetar med tv-produktioner som Schlagerfestivalen eller Idol.

 

Sinners var talk of the town i brytningen mellan 80- och 90-tal. De hade klippkort på scenerna på Hultsfred, gjorde något eller några gig på Roskilde, och ansågs rent allmänt vara ett av rikets bästa liveband.

 

Det mesta de rörde vid spände mellan riktigt bra till riktigt, riktigt bra, men debutplattan (som för övrigt producerades av legendariske Wilmer X-trummisen Sticky Bomb) From Heart Down är så inihelvete komplett att man tappar luften en smula. Sven Köhlers röst flyger som en geting mellan gitarr-riffen, och låtar som If I Only Were Lazy och Walk On By hade gjort självaste Ramones en smula avis. Fly like a butterfly, sting like a bee.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen än så länge:

 

0115 Mata ettåringen. Hon tar nappflaska i sängen.

 

0130 Ettåringen vaknar igen. Går upp och får henne att somna. Tar tio minuter.

 

0150 Hon vaknar igen. Denna gång somnar hon om igen. Ingalunda jag-

 

0200 Treåringen har vaknat och kommer in och lägger sig mellan oss. Det är väldigt mysigt att ha den lilla bredvid sig i sängen men jag vet av erfarenhet att jag kommer att vakna med ryggont då jag sover konstigt med henne i sängen.

 

0610 Vaknar med ryggont

 

0630 Minstingen vaknar. Går ner och fixar nappflaskan. Hon tar hälften och kräks sedan upp det. Nejnejnejnejnej...

 

0700 Konstaterat kräksjuka efter att hon kräkts ännu ett par ggr och äntligen verkar ha tömt maggen. Nu är det bara att hålla henne med vätska som gäller och hålla tummarna för att man själv, och övriga familjen, klarar sig

 

0800 Hon kräks igen men verkar trött så jag lägger henne i sängen. Somnar.

 

0930 Vaknar. Får sitta med mig vid matbordet när jag käkar frulle. Kräks. Torka

 

0945 Skriver det här

 

Och så lite poker. Ikväll är det final-satten till Sm via betway. F.n 7 st anmälda och därmed är väl övervärdet borta. Kvalade via en $5-satte så jag är en nöjd campare ändå.

 

Dagen skuggas ändå av lilltjejens kräksjuka. Ska till V-ås och pokra till helgen, inplanerat sen länge. Har inte tid att bli sjuk nu.

 

Såg ni Wipeout igår förresten? Skrattade så jag grät åt Nour :-D

 

 

Illa med kräksjukan!! :-(

 

Varför matar ni på nätterna?

Vi slutade mata på natten för "länge sen", vår bli 10 mån om ett par veckor.

Han käkar kvällsvällingen mellan 20-21, sen får han inte käk förrän han vart vaken nån timme eller mer på morgonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Illa med kräksjukan!! :-(

 

Varför matar ni på nätterna?

Vi slutade mata på natten för "länge sen", vår bli 10 mån om ett par veckor.

Han käkar kvällsvällingen mellan 20-21, sen får han inte käk förrän han vart vaken nån timme eller mer på morgonen.

Våra tjejer somnar vid 19-snåret varje kväll. 3-åringen sover då till ca 06-0630 medans lilltjejen på ca 8 månader vaknar och vill ha mat minst en gång per natt. Men nu börjar det hända att hon faktiskt sover hela natten. Är väl mitt i brytet kan jag tänka mig.

 

Hon har inte kräkts mer än det hon gjorde i morse. Har fått i henne lite vatten och lite gröt. Nu har hon sovit i snart två timmar. Med en jädra skopa tur så kräks hon inge mer :-D

 

Mentalt inställd på att klonka satten ikväll. Ber på förhand om ursäkt för skumma spel, utdragningar och osannolika riverklonkar :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför matar ni på nätterna?

Vi slutade mata på natten för "länge sen", vår bli 10 mån om ett par veckor.

Han käkar kvällsvällingen mellan 20-21, sen får han inte käk förrän han vart vaken nån timme eller mer på morgonen.

 

Ungen/barnet är väl hungrig... doooh. Förstår ju jag utan ens ha egna barn... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...