Gå till innehåll

Bara sbjhmy(?) 2.5-5 svs och nostalgi

Recommended Posts

Postad

Va på första studentskivan för året i

måndags och hade sjukt kul, även om

förkrök och efterfest självklart va roligare

än själva skivan.

Men halvsjuk ångest fick man ju,

minns ens egna studentmånad själv.

Var en av de absolut roligaste tiderna i livet.

Så tänkte bjuda er på min studentdag.

sitter uppe till 03 för att styra

sista låtarna till boomboxen så

vi har lite schysst musik inför

champagenfrukosten,

går upp 06.30 studentdagen

för att få på sig kostymen,

se till så man har med sig allt

och hinner med bussen in mot stan.

Kaos i slussen så får hoppa av

och gå någon kilometer i stekande

sol å mörk kostym, härligt.

klockan närmar sig 08.00 och man har hunnit få i sig två öl.

Anländer till champagnefrukosten vid 08.45

å kramkalas uppstår, gruppbilder tas och

allsång bryter ut till tonerna av Kenta

- Just idag är jag stark.

Öl flöder och sista flakbanderollen

sprayas i all hast (guldfläckar på nya skorna :()

n525385475_1245133_1352.jpg

n525385475_1245150_6220.jpg

n525385475_1245163_332.jpg

runt 09.35 börjar vi gå i samlad trupp mot dramaten för att möta om de som hitter till båten vi ska med. Allsång, öl och allmän glädje men framför allt - värme!

n701005480_3115859_8430.jpg

Går på båten, står på däck å signar mössar och kramar lärare osv, smyger in på toan för att njuta av insmugglad öl. Efter ca en timme är vi framme mot utspringet och möts av ett stort jubel

n701005480_3115930_4333.jpg

StudentNackaBjorn2%20(94).JPG

StudentNackaBjorn2%20(5).JPG

StudentNackaMari.JPG

Allsång igen, "det é vi, som é, s3b!" ekar högst och det är allmänt förvirrat :) Foton, blommor, skyltar och champagne. Byter om till badbyxor och linne och springer upp mot skolan där flaken avgår, letar reda på lärare för nycklar till skåp så man får tag på banderoller som målats, stress kaos värme springa trötthet.

StudentNackaBjorn2%20(163).JPG

StudentNackaBjorn3%20(20).JPG

StudentNackaBjorn3%20(13).JPG

StudentNackaAmanda%20(31).JPG

På flaket 12.00 för avgång, solen bränner galet, inget vatten bara öl och skumpa i en 2timmar och 45 lång färd (roligase jag gjort på jääääääääääävligt länge) konstant dans, tjoande å röj.

n701005480_3115939_1610.jpg

n824640095_3160517_1158.jpg

n824640095_3160570_6466.jpg

Slussen 14.45 går mot bussen som ska ta mig till mottagninen. Äter lite mat, möter upp polare som anländer, öppnar presenter, dricker en,två och 10 staropramen, vinet flödar samtidigt som man simmar runt i poolen och bastar. Jävligt trevligt att sitta ute i solen med släktingar å nära vänner.

22.30 får man skjuts hem för att duscha å byta om till festkläder, ska få skjuts in till stan sen. Går in i badrummet tröttare än aldrig förr, ser hur mjuk och skön tvätthögen ser ut att vara. Lägger mig ner (?) för att vila en 15-20 min....men vaknar inte. förrän 05.00 och det är försent för att styra taxi dit, slutskivan är ju över för länge sen. Går till sängen och sover, vaknar vid 14.00.

Beger mig då mot en polares mottagning som tar studenten den dagen, och vad gör en missad slutskiva när den dagen blev som den blev, fast det är en annan historia...

• Svars 76
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Hemma nu efter tre riktigt jävla sjuka dagar i Borås, top10 i roliga saker jag gjort i mitt liv (och då har mina 19 snart 20 år innehållt en hel del :) ). Håller på och skriver ner fragment av vad som hände under resan som personligt reseminne samt för att återuppliva ett par minnesluckor. Får även hjälp med detta av några polare som var med och höll sig lite mer vakna.

Pokern då. Är upp exakt 5000kr i april på typ 4 speldagar. Känns naturligtvis bra även om jag har lite ångest över att inte få någon rakeback denna månad. Vidare fungerar inte pokertracker varken som hud eller som resultatorienterare. Överväger därför att byta tillbaka ungefär i mitten på månaden. Nöta poker är iaf något jag ska göra ordentligt denna månad för att väga upp backet dessa 3 dagar i Borås. 7.000sek lyckades jag bränna på tre dagar. Drack då inte en enda drink på hela resan, inge sprit ingenting. Enbart öl. Och mat. Och lite boendekostnader såklart men ändå sjukt mycket pengar som jag inte vet hur jag gjort av med.

Skål