alund1 Postad 11 Mars , 2009 Rapport Postad 11 Mars , 2009 http://www.kongregate.com/games/Coolio_Niato/light-bot stuck på level 10 Citera
eurythmech Postad 11 Mars , 2009 Rapport Postad 11 Mars , 2009 Är på sexan än så länge - kul spel! Citera
alund1 Postad 11 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 11 Mars , 2009 mm, jag går bet. har försökt många olika kombos nu.... Citera
Drunken_Penguin Postad 11 Mars , 2009 Rapport Postad 11 Mars , 2009 Lite lätt beroendeframkallande ja... Är på tian nu jag med, men den ska nog gå! Citera
alund1 Postad 11 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 11 Mars , 2009 trodde jag löste den nyss, men hade en ruta för lite i main Citera
Drunken_Penguin Postad 11 Mars , 2009 Rapport Postad 11 Mars , 2009 Klarade tian nu. Det såg inte snyggt ut, men han kom fram till slut. Citera
eurythmech Postad 11 Mars , 2009 Rapport Postad 11 Mars , 2009 Måste man få honom att hoppa på stället och gå på stället för att lyckas? Dvs använda script med överflödiga kommandon? Citera
alund1 Postad 11 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 11 Mars , 2009 ja det tror jag, just nu så provar jag med att gå på stället emellanåt Citera
Drunken_Penguin Postad 11 Mars , 2009 Rapport Postad 11 Mars , 2009 Det var så jag gjorde. Tveksam till om det går att få honom att göra det snyggt. Jag orkar inte hur som helst. Edit: Elvan är sjukt mycket jobbigare än tian. Man kommer nära varje gång, men en liten bit fattas. Tiltande... Citera
alund1 Postad 11 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 11 Mars , 2009 klara tian nu, men som sagt det var inte snyggt. hade 2 rutor över t.o.m till slut Citera
Hjort Postad 12 Mars , 2009 Rapport Postad 12 Mars , 2009 Tiltar lite smått på elvan. Vill göra en loop så han ormar sig fram över spelplanen, men går så där. Edit: Om jag tänker rätt så är maxloopen på som mest 14 styrkommandon. Och då borde min idé vara omöjlig. Eftersom det krävs 15 kommandon för att tända en hel lamprad. Edit, edit: Nej, förresten min idé är inte omöjlig. Fast lite halvknepigt att veta om en given 14-kommandosslinga någonsin kommer leda till att alla lampor tänds. Edit, edit, edit: Ormning funkade, tyvärr utan slinga. Hade velat kunna lösa 8xN-planer iaf. 12:an var riktigt antiklimax. Edit, edit, edit, edit: Loopar avslutas visst aldrig, oavsett om man tänt alla lampor. Så blev oändligt segervarv för gubben. Citera
alund1 Postad 12 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2009 Tiltar lite smått på elvan. Vill göra en loop så han ormar sig fram över spelplanen, men går så där. Edit: Om jag tänker rätt så är maxloopen på som mest 14 styrkommandon. Och då borde min idé vara omöjlig. Eftersom det krävs 15 kommandon för att tända en hel lamprad. Edit, edit: Nej, förresten min idé är inte omöjlig. Fast lite halvknepigt att veta om en given 14-kommandosslinga någonsin kommer leda till att alla lampor tänds. Edit, edit, edit: Ormning funkade, tyvärr utan slinga. Hade velat kunna lösa 8xN-planer iaf. 12:an var riktigt antiklimax. Edit, edit, edit, edit: Loopar avslutas visst aldrig, oavsett om man tänt alla lampor. Så blev oändligt segervarv för gubben. så jag tänkte också, alltså jätte-loopar, men blev som du skrev.... 12=fml edit tian var klurigast. Citera
Jennez Postad 12 Mars , 2009 Rapport Postad 12 Mars , 2009 Är det ngn som kan hinta på tian? Bara ge f1 eller nåt? Citera
Drunken_Penguin Postad 13 Mars , 2009 Rapport Postad 13 Mars , 2009 Är det ngn som kan hinta på tian? Bara ge f1 eller nåt? Du har PM Jennez. Vill inte skriva för mycket spoilers här i tråden. Citera
Hjort Postad 13 Mars , 2009 Rapport Postad 13 Mars , 2009 Instruktioner för tian i stora drag. Spoilervarning. Är det ngn som kan hinta på tian? Bara ge f1 eller nåt? Du behöver göra en funktion för att rensa en rad, en annan funktion för radbytena och så lite svängkommandon i huvudprogrammet. Typ. Citera
Drunken_Penguin Postad 13 Mars , 2009 Rapport Postad 13 Mars , 2009 Instruktioner för tian i stora drag. Spoilervarning. Du behöver göra en funktion för att rensa en rad, en annan funktion för radbytena och så lite svängkommandon i huvudprogrammet. Typ. Du tänker väl på elvan nu? Citera
affe2000 Postad 13 Mars , 2009 Rapport Postad 13 Mars , 2009 hilafeafdafdhlklaf Kom till elvan utan problem men där tar det tvärstopp. Någon som vill ge lfer hintar än de som delats ut? Jag kommer aldrig att kunna somna annars. Citera
Drunken_Penguin Postad 13 Mars , 2009 Rapport Postad 13 Mars , 2009 hilafeafdafdhlklaf Kom till elvan utan problem men där tar det tvärstopp. Någon som vill ge lfer hintar än de som delats ut? Jag kommer aldrig att kunna somna annars. Du har också PM. Säg till om du vill ha fler och mer detaljerade hintar. Citera
affe2000 Postad 13 Mars , 2009 Rapport Postad 13 Mars , 2009 Du har också PM. Säg till om du vill ha fler och mer detaljerade hintar. Lol. Insåg inte att man kunde slänga in en funktion i en annan. tack för hjälpen. Citera
Hjort Postad 13 Mars , 2009 Rapport Postad 13 Mars , 2009 Du tänker väl på elvan nu?Jo, det gjorde jag. Citera
Supertequila Postad 13 Mars , 2009 Rapport Postad 13 Mars , 2009 Tian... läs inte om ni inte vill veta: (SPOLIER) Huvudfönster: F1, vänstersväng, f2, vänstersväng, hopp, vänstersväng, f2, högersväng, hopp, hopp, framåt, lampa. F1: framåt, framåt, framåt, hopp, vänster, hopp, hopp F2: hopp, vänster, framåt, höger, hopp, framåt, framåt, lampa Citera
Loveless Postad 13 Mars , 2009 Rapport Postad 13 Mars , 2009 Någon som lyckats få färre än 180 kommandon totalt? Citera
Recommended Posts