Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
gamla klassiska flatta flop, minraisa turn brukar betyda stål. Vetifan om jag orkar vika dock. Troligtsvis ser jag en river..

Kände lite så också och kikade river, man kan ju träffa kåk eller nåt. Blev dock en trea till på river så det blev ett superlätt vik där.

Postad
Kände lite så också och kikade river, man kan ju träffa kåk eller nåt. Blev dock en trea till på river så det blev ett superlätt vik där.

Jag orkar sällan lägga dom heller...

Har inte spelat en hand sen i söndags, har för mycket på jobb just nu så pokern får stå till sidan. Vi har precis bytt affärssystem till SAP, say no more.

Det är väl inte fullt lika illa som på försäkringskassan men mycket, väldigt mycket.

Idag blir det SvS 500:-, ska strax sticka iväg på 2 timmar innebandy och kommer hem lite efter 22 så det blir bra att varva ner med. Imorgon fredag blir det lite mer..

Postad

Kvällens enda poker blev lite livespel med ett par kompisar på nosebleed-nivån 1/2 SEK.

Backade såklart även där men dock bara 300 spänn. Torskade iofs en 900 kronors-pott på en soklar flip (AdQd vs AJ på AxJdTd) så det var ju ingen skandal. Kul att få lira lite live och diskutera händer när man lirar. Kan ju aldrig vara fel med andras synpunkter ibland.

Måste nog in och skapa en rejäl kvällstilt på FTPs superturbo SNGs innan jag lägger mig.

Postad

Hihi, detta är väl förmodligen en fold enligt SNG-böckerna, men snubben har faktiskt ett så kallat CAPS-nick så man måste ju syna. Sån guldinfo hittar man inte i några pokerböcker.

Seat 1: _locasdf (330)

Seat 2: DrLollo (600)

Seat 3: WILY MO (345)

Seat 5: Hakflem (255)

Seat 6: JBI4000 (270)

Seat 7: StMaSe (300)

Seat 8: Joe_Cool54 (300)

Seat 9: m118834 (300)

JBI4000 posts the small blind of 15

StMaSe posts the big blind of 30

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hakflem Ace of HeartsQueen of Hearts

Joe_Cool54 folds

m118834 folds

_locasdf folds

DrLollo folds

WILY MO has 15 seconds left to act

WILY MO raises to 345, and is all in

Hakflem calls 255, and is all in

JBI4000 folds

StMaSe folds

WILY MO shows 8 of HeartsKing of Diamonds

Hakflem shows Ace of HeartsQueen of Hearts

Uncalled bet of 90 returned to WILY MO

*** FLOP *** Jack of HeartsQueen of DiamondsKing of Clubs

*** TURN *** Jack of HeartsQueen of DiamondsKing of Clubs4 of Hearts

*** RIVER *** Jack of HeartsQueen of DiamondsKing of Clubs4 of Hearts6 of Hearts

WILY MO shows a pair of Kings

Hakflem shows a flush, Ace high

Hakflem wins the pot (555) with a flush, Ace high

The blinds are now 20/40

*** SUMMARY ***

Total pot 555 | Rake 0

Board: Jack of HeartsQueen of DiamondsKing of Clubs4 of Hearts6 of Hearts

Seat 1: _locasdf didn't bet (folded)

Seat 2: DrLollo didn't bet (folded)

Seat 3: WILY MO showed 8 of HeartsKing of Diamonds and lost with a pair of Kings

Seat 5: Hakflem (button) showed Ace of HeartsQueen of Hearts and won (555) with a flush, Ace high

Seat 6: JBI4000 (small blind) folded before the Flop

Seat 7: StMaSe (big blind) folded before the Flop

Seat 8: Joe_Cool54 didn't bet (folded)

Seat 9: m118834 didn't bet (folded)

Postad
Hihi, detta är väl förmodligen en fold enligt SNG-böckerna, men snubben har faktiskt ett så kallat CAPS-nick så man måste ju syna. Sån guldinfo hittar man inte i några pokerböcker.

:-D

Så fort jag ser någon som konstant skriver med CAPS i chatten så får han en kort och kärnfull note. Har aldrig slagit fel hittills.

Egentligen borde man ju utnyttja detta och regga sig som typ UCANSUKMYBALZ och sen bara skriva med stora bokstäver om hur tur alla andra har och hur riggad sajten är. Gärna med lite felstavningar här och där.

OMG U LUKY BASTERD. THIS OLNY HAPENS ON FUKIN TOMTEPOKR.

Vem skulle inte syna en all-in överbet från den killen?

Postad
:-D

Så fort jag ser någon som konstant skriver med CAPS i chatten så får han en kort och kärnfull note. Har aldrig slagit fel hittills.

Egentligen borde man ju utnyttja detta och regga sig som typ UCANSUKMYBALZ och sen bara skriva med stora bokstäver om hur tur alla andra har och hur riggad sajten är. Gärna med lite felstavningar här och där.

OMG U LUKY BASTERD. THIS OLNY HAPENS ON FUKIN TOMTEPOKR.

Vem skulle inte syna en all-in överbet från den killen?

Hihi, måste ju vara extremt mycket +EV

Bra read :D. Jag fattar dock inte varför det skulle vara en fold? Vad är det för spelform?

Jag måste såklart varit full när jag skrev det. Det är Full Tilts super turbo SNGs där man startar med 300 marker. Inte direkt läge att folda nånting där med tanke på hur folk spelade.

Postad

Ahhh, fredag och allt vad det innebär. Kom hem lite tidigare från jobbet så jag snöra på joggingskorna i det fina vädret och tog en 6km runda. Efter det, lite gemensam matlagning och fredagsmiddag och barnen åt hyfsat utan för mycket tjat så jag är helnöjd...

Plus att jag har en veckas semester nu och dit vi ska ser det ut så här....

furtuventura.png

Postad
Hakflem: caps-lock readen slår aldrig fel.

Kidder: Var bär det av om man får fråga?

Fuerteventura, den ö som ligger närmst Afrika av Kanarieöarna.

Lirar bara 2 st idag, rullen börjar tryta och jag får anpassa därefter och i SvS busta jag precis. Fick aldrig nåt att jobba med egentligen får in det med A5s mot sen raise. Hans KQ floppar rätt.

Kvar i Mansion och 100k, stay tuned..

Postad
Fuerteventura, den ö som ligger närmst Afrika av Kanarieöarna.

Var där förra året. Rätt mysigt ställe imo! Iofs var typ det enda jag gjorde att käka och dricka då vi hade all inclusive :)

Postad
Var där förra året. Rätt mysigt ställe imo! Iofs var typ det enda jag gjorde att käka och dricka då vi hade all inclusive :)

Hehe, samma här. Passar dock bra med en krona som fungerar mer som ankare än som flöte.

Postad

Men så här ska det inte se ut, denna handen för chiptvåa. Åker strax efter med A7 mot 44. Lite dollares blev det dock, 6155$ för att vara exakt. En bra början på semestern.

Gonatt

88414939.png

Postad

Snyggt Kidder! Osis på sista handen men men.

Semester alltså. Sånt är jag ju sjukt sugen på också, glaciären som ligger utanför mitt fönster verkar aldrig smälta. En ny rullstensås har även siktats ett par kvarter bort, så det är på den nivån av vinter vi snackar just nu.

Har lyckats övertyga en polare att två veckors vinterflykt är rätt medicin, frågan är bara vart vi ska sticka?

Han är snål och jag springer som en enbent sköldpadda med korsbandsskada i sitt stackars sista ben, så det måste vara nånstans med typ Thailändska priser. Behöver dock inte vara Thailand eftersom jag var där i fjol. Nån som har nåt hett tips?

Lirade fö inget igår pga alkoholande och kommer inte att bli nåt idag heller pga ungefär samma anledning fast i kvadrat.

Det kanske blir ett tjugotal superturbosar dock, klart frustrerande men småkul spelform.

Postad
Snyggt Kidder! Osis på sista handen men men.

Semester alltså. Sånt är jag ju sjukt sugen på också, glaciären som ligger utanför mitt fönster verkar aldrig smälta. En ny rullstensås har även siktats ett par kvarter bort, så det är på den nivån av vinter vi snackar just nu.

Har lyckats övertyga en polare att två veckors vinterflykt är rätt medicin, frågan är bara vart vi ska sticka?

Han är snål och jag springer som en enbent sköldpadda med korsbandsskada i sitt stackars sista ben, så det måste vara nånstans med typ Thailändska priser. Behöver dock inte vara Thailand eftersom jag var där i fjol. Nån som har nåt hett tips?

Lirade fö inget igår pga alkoholande och kommer inte att bli nåt idag heller pga ungefär samma anledning fast i kvadrat.

Det kanske blir ett tjugotal superturbosar dock, klart frustrerande men småkul spelform.

Ty ty. Efter jag har åkt på måndag morgon så får du ta över stafettpinnen och vända trenden.

Det blir en eller två turrar ikväll. Full Tilt 6-manna 90k ligger nära tillhands.

Ta en stänkare för mig också då, jag håller mig till ett par glas vin idag bara.

Postad

Ute i 90k på Fulltilt med JJ mot AA. Lirar en satt till Ipoker 250k med 10 platser betalda och 50 lirare så en del övervärde där.

Lirar också 50k GTD på samma site, iskall hitills, lite stölder och AJ mot KQ som stod. Ligger på average.

Postad

Klara satten till 250k imorgon. Kom precis ITM i 50k dock med ganska taskig stack.

Men det är lite familjetilt här nu, minstingen har precis kräkt ner hela sängen. Om det är nåt vi inte behöver just nu så är det en maginfluensa. Flyget går 08:10 på måndag, bli frisk, bli frisk....

Postad

Uppdatering på familjefronten, den lilla har klarat dan utan vidare uppstötningar. Det verkar som det var nåt kortvarigt som skulle ut bara.

Eftersom jag åker imorgon bitti vid 05:30 så blir det bara ett fåtal turneringar idag och då handlar det om dom allra tidigaste. Så Warmup är given och så blev det Ipoker för där hade jag kvalat in mig sen igårkväll.

Nu kör vi.