Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Känns som jag börjat fega ur på sistonde nåt oerhört...

Vet inte mycket om fi här alls inför den här handen.

Missar jag värde på rivern

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $1(BB) Poker Stars

Hero ($96)

BB ($41.25)

UTG ($35.50)

UTG+1 ($24)

CO ($39)

BTN ($42)

Dealt to Hero A:diamond:A:heart:

fold, fold, CO raises to $2, fold, Hero raises to $3, BB calls $2, CO calls $1,

FLOP ($9) 2:heart:J:heart:K:club:

Hero bets $1, BB folds, CO raises to $2, Hero raises to $3, CO raises to $4, Hero calls $1,

TURN ($17) 2:heart:J:heart:K:club:5:spade:

check, check,

RIVER ($17) 2:heart:J:heart:K:club:5:spade:T:heart:

check, check,

Missat värdebet?

Blev så paff över turn checken att jag checkade rivern av blotta förskräckelsen, när typ varenda drag träffar.

Postad
Tror jag bet/synar turn. Check/synar nog också den rivern, även om vi har hjärteresset.

Min tanke efteråt var att jag borde donkat turn men jag tycker det är ytterst sällsynt på denna nivån att fi checkar bakom efter att ha cappat flop. Turn check-raise måste väl ändå ses som standard mot en okänd fi?

Postad

Jag spelar ju inte fixed, så jag går mest in och sparrar med dig i hopp om att hitta någonting värt att titta närmare på.

Min tanke då jag betar turn är att jag förvisso kan förlora en bet om jag checkar, men också att jag kan förlora en extrabet om jag blir trebetad på turn.

Men kanske är en trebet på turn inte så farlig och kanske är en check bakom allt för otänkbar.

• 5 weeks later...
Postad

Donka turn gör du ju inte om du betar då det cappades på floppen så även om du bara fick syna där så är det ju ingen som har kontroll på potten.

Beta ut han har ofta draget, isf kommer han checka då han vet att du ej foldar turn.

Bet-syn och sen river bet-syn.

• 1 month later...