MacDaddy Postad 9 Mars , 2009 Rapport Postad 9 Mars , 2009 Nu får det fan va dags för mänskligheten att säga no más till till Combort. De ä så äckliga att ha att göra med så man ryser. Man måste betala räkningarna ett par dagar innan sista betalningsdag för kommer det in en dag försent så skickas påminnelseavgift på 50kr vilket gör att man alltid måste betala comhem räkningen några dagar innan man betalar resternade räkningar för de är det enda företaget i Sverige som skickar påminnelseavgift omedelbart och inte väntar ett par dagar iaf. Sen är supporten helt dumma i huvudet. Ofta när man ringt så visar det sig sen att de inte noterat det man pratat om och när man sen ringer tillbaks om samma ämne så köper de direkt att de gjort fel. De är alltså väldigt medvetna om sina egna tillkortakommanden. Kvaliteten på min digital TV är urusel och jag kan ofta inte ens se på Canal+. För att inte tala om alla man känner som klagar på sin ISP. Nu är det nog! Abonnemanget avslutat! Citera
bjoelle Postad 9 Mars , 2009 Rapport Postad 9 Mars , 2009 Spelar nog ingen roll om vi snackar comhem, telia, bredbandsbolaget eller för den delen något annat företag inom vilken jefla bransch som helst. Sverige är inte direkt så jefla service-minded. Citera
JimmyRare Postad 9 Mars , 2009 Rapport Postad 9 Mars , 2009 Själv har jag upplevt tre-supporten samt comhems som extremt usla. Dock har bredbandsbolaget varit väldigt tillmötesgående. Citera
MJ Postad 9 Mars , 2009 Rapport Postad 9 Mars , 2009 Mitt kort lade av mitt i en porrfilm igår. När min flickvän kontaktakte comhem idag ville de att vi skulle ta kontakt med de som sålt tvn. De är inte direkt villiga att skicka ett nytt kort. Har också haft en massa problem med Canal+. Inte serviceminded för fem öre. Citera
Jennez Postad 9 Mars , 2009 Rapport Postad 9 Mars , 2009 Har aldrig haft några problem med bredbandsbolaget. Visst, har väl varit downtime ett par gånger men över fem år är det ju verkligen ingenting. Ena gången var dessutom "planerad". Bra teknisk support. Långa köer ibland men det är det ju alltid pga alla jävla 40+are som ska ge sig på och leka tekniker på hemburken. Citera
decoy Postad 9 Mars , 2009 Rapport Postad 9 Mars , 2009 Mitt kort lade av mitt i en porrfilm igår. När min flickvän kontaktakte comhem idag ville de att vi skulle ta kontakt med de som sålt tvn. De är inte direkt villiga att skicka ett nytt kort. Har också haft en massa problem med Canal+. Inte serviceminded för fem öre. He-he...berättade din flickvän för supporten, att kortet la av mitt i p-rullen?? :mrgreen: Citera
Metaddict Postad 9 Mars , 2009 Rapport Postad 9 Mars , 2009 He-he...berättade din flickvän för supporten, att kortet la av mitt i p-rullen?? :mrgreen: Hört talas om par som njuter av p-rullar tillsammans? Citera
decoy Postad 10 Mars , 2009 Rapport Postad 10 Mars , 2009 Hört talas om par som njuter av p-rullar tillsammans? Vad är du för en torr typ, som inte känner till det? Självklart förekommer det. Det behöver ju för övrigt inte ha gått till på det sättet, att flickvännen avnjutit p-rullen i hans närvaro, utan att han bara givit henne i uppdrag att ringa Comhem, och klaga på att Comhems kort la av mitt i porrfilmen:lol: . Citera
MJ Postad 10 Mars , 2009 Rapport Postad 10 Mars , 2009 Det var bara jag och min vän Canal+ inatt. Citera
Dead-Inside Postad 10 Mars , 2009 Rapport Postad 10 Mars , 2009 Har aldrig haft några problem med bredbandsbolaget. Visst, har väl varit downtime ett par gånger men över fem år är det ju verkligen ingenting. Ena gången var dessutom "planerad". Bra teknisk support. Långa köer ibland men det är det ju alltid pga alla jävla 40+are som ska ge sig på och leka tekniker på hemburken. Har ganska precis samma erfarenhet faktiskt. Citera
SouthEast Postad 10 Mars , 2009 Rapport Postad 10 Mars , 2009 Här funkar ComHem bra. Bra support fick vi när telefonin strulade. Dom skickade ett "modernt" modem (var 2-3 år sen). Har TV, Telefoni och Bredband genom ComHem. Citera
JesperPV Postad 10 Mars , 2009 Rapport Postad 10 Mars , 2009 comhem och nu på senare tid tre är dom uslaste av dom usla. telia och bredband2 har jag än så länge bara beröm för Citera
Vlade_Divac Postad 10 Mars , 2009 Rapport Postad 10 Mars , 2009 Jag tror knappast att comhem har sämre kuntjänst än exempelvist telia eller något annat bolag, allt handlar ju om vilken person man kommer fram till, det är ju knappast så att det sitter 5 personer där som jobbat i 10 år å kan allt som de bör veta, det är säkert över 100 personer som sitter där och alla är olika bra så allting handlar ju om vem av de man kommer fram till, så är det oavsett om det är Comhem, Telia, Tele2 eller vem det nu kan täknas vara. Jag har själv ringt in till kuntjänsten på comhem och fått prata med riktiga nybörjare som inte kunde svara på nåt men även ringt in å fått väldigt bra hjälp. Citera
upandcoming Postad 10 Mars , 2009 Rapport Postad 10 Mars , 2009 så att andra företag också har dålig support skulle vara någon slags ursäkt? Citera
Snabelguy Postad 10 Mars , 2009 Rapport Postad 10 Mars , 2009 Har aldrig haft några problem med bredbandsbolaget. Visst, har väl varit downtime ett par gånger men över fem år är det ju verkligen ingenting. Ena gången var dessutom "planerad". Bra teknisk support. Långa köer ibland men det är det ju alltid pga alla jävla 40+are som ska ge sig på och leka tekniker på hemburken. Vad var det där för påhopp?? Känner mig kränkt.. Citera
Jennez Postad 10 Mars , 2009 Rapport Postad 10 Mars , 2009 Vad var det där för påhopp?? Känner mig kränkt.. Det förvånar mig inte. Men det är fakta så det är väl per definition inget påhopp. Citera
MikeTime Postad 10 Mars , 2009 Rapport Postad 10 Mars , 2009 Mitt kort lade av mitt i en porrfilm igår. När min flickvän kontaktakte comhem idag .... He-he...berättade din flickvän för supporten, att kortet la av mitt i p-rullen?? :mrgreen: Hört talas om par som njuter av p-rullar tillsammans? Vad är du för en torr typ, som inte känner till det? Självklart förekommer det. Det behöver ju för övrigt inte ha gått till på det sättet, att flickvännen avnjutit p-rullen i hans närvaro, utan att han bara givit henne i uppdrag att ringa Comhem, och klaga på att Comhems kort la av mitt i porrfilmen:lol: . Det var bara jag och min vän Canal+ inatt. Skit i comhem. Den här diskussionen är mer intressant. Citera
schoolbook Postad 10 Mars , 2009 Rapport Postad 10 Mars , 2009 Har aldrig haft några problem med bredbandsbolaget. Visst, har väl varit downtime ett par gånger men över fem år är det ju verkligen ingenting. Ena gången var dessutom "planerad". Bra teknisk support. Långa köer ibland men det är det ju alltid pga alla jävla 40+are som ska ge sig på och leka tekniker på hemburken. Jag hade bredbandsbolaget tills för drygt två år sedan då jag lackade ur på dem rejält. Vi var utan telefon/bredband i drygt fyra dygn medan de påstod att de "jobbade på saken". Detta kunde dock lätt konstateras vara ren lögn eftersom vad de uppgav som skäl att de ej kunde fixa det var att de ej kom in i kopplingsrummet i vår bostadsrättsförening och misslyckades med att komma i kontakt med ansvarig i föreningen. Det var bara det att hon har telefonsvarare, ingen hade talat in. Hade de sagt att de hade fullt upp och det skulle dröja innan de kunde fixa det hade jag kunnat ta det, men upprepade lögner när jag ringde och kollade fick mig att be dem dra åt helvete. Hoppade på ett "3 för 2"-erbjudande från comhem i stället. Visst har det strulat kortare perioder ibland, inget får mig dock att gå tillbaka till bredbandsbolaget. Citera
PokerPeter Postad 12 Mars , 2009 Rapport Postad 12 Mars , 2009 Comhem har funkat superbra för mig, kör bara internet. Billigt, snabbt och utan krångel. De gånger jag ringt, var för att fråga något innan jag tecknade abbet. Då var de såklart hjälpsamma. Citera
Qhunden Postad 12 Mars , 2009 Rapport Postad 12 Mars , 2009 Tycker comhem funkar riktigt bra. Betydligt mindre krångel än BBB/Bostream som jag haft i 5 år. De är dessutom ensamma om att för en billig summa kunna leverera 50/10mbit till min adress. Och för första gången får jag faktiskt den hastighet som utlovas. Citera
MJ Postad 12 Mars , 2009 Rapport Postad 12 Mars , 2009 Kan meddela att jag fått ett nytt kort och behöver därmed inte känna mig ensam om nätterna. Tack Comhem! Citera
overmuch Postad 12 Mars , 2009 Rapport Postad 12 Mars , 2009 Min Comhemtelefon låg nere i 3 månader och dom orkade inte bry sig, blev totalt ignorerad av deras vedervärdiga support, blev tvungen att byta till telia...vilket var synd då jag bor i ett comhem hus och tyckte tjänsten var bra i övrigt. Citera
Staahla Postad 12 Mars , 2009 Rapport Postad 12 Mars , 2009 Jag har för vana att alltid betala mina räkningar någon vecka sent och jag har aldrig fått någon påminnelseavgift av Comhem på ivf över 15 förseningar. Det låter som vanligt Macc-svammel detta. Citera
ApoteketAB Postad 28 Maj , 2009 Rapport Postad 28 Maj , 2009 RÖÖÖÖÖÖÖÖV! Är så illa att jag måste koppla in mobila bredbandet i hemmet! Har 6 månader kvar på abonnemangstiden! Kommer man runt det, eller blir man tvungen att offra ett inköp för att slippa skiten? Bahnhof eller BB2? /kuken i fittan. Citera
popquee Postad 29 Maj , 2009 Rapport Postad 29 Maj , 2009 RÖÖÖÖÖÖÖÖV! Är så illa att jag måste koppla in mobila bredbandet i hemmet! Har 6 månader kvar på abonnemangstiden! Kommer man runt det, eller blir man tvungen att offra ett inköp för att slippa skiten? Bahnhof eller BB2? /kuken i fittan. Bahnhof alla dar i veckan. Inte minst för att kunna ladda ner utan att riskera att åka fast. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.