Gaston116 Postad 9 Mars , 2009 Rapport Postad 9 Mars , 2009 En hand som utspelade sig i ett omaha game med blinds 10/10 Jag ser floppen för 100 kr med handen . 5 spelare till floppen som kommer första spelare pottar 500, jag synar, spelaren efter pottar om till 2500 med 1000 bakom, och spelaren efter går all in för 8000. Fold fram till mig som sitter med ca5000 och 600 av mina pengar i potten, vad ska jag göra? Citera
Hagan Postad 9 Mars , 2009 Rapport Postad 9 Mars , 2009 Folda, för dåliga odds för att dra till kåk. Citera
Gaston116 Postad 9 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2009 Tänk även på att om jag synar så spelar jag en sidepot med han som gick all in sist på 4000kr. Citera
Elitloppet Postad 9 Mars , 2009 Rapport Postad 9 Mars , 2009 Fold pre är väl ett alternativ. Nu blir det väl fold antar jag. Citera
döfiskdö Postad 9 Mars , 2009 Rapport Postad 9 Mars , 2009 Fold inte odds att dra till kåken även fast båda dom skulle visa förg utan ngt par, nån av dom kan btw gått bananaz med sitt 888 vilket suger för dej Citera
Gaston116 Postad 9 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2009 Fold pre är väl ett alternativ. Nu blir det väl fold antar jag. Är det verkligen fold pre 600bb djupa? Aja, jag foldade iaf och får se första personen vika upp nöt färgen och andra personen som jag skulle haft en sidepot på 4000 med vika upp 88xx Om vi är ganska säkra på att så är fallet så måste vi väll syna? Citera
Ola Brandborn Postad 9 Mars , 2009 Rapport Postad 9 Mars , 2009 Är det verkligen fold pre 600bb djupa? Aja, jag foldade iaf och får se första personen vika upp nöt färgen och andra personen som jag skulle haft en sidepot på 4000 med vika upp 88xx Om vi är ganska säkra på att så är fallet så måste vi väll syna? Whut? Hur kan du veta det (kan ju vara precis tvärt om) Du har, utan att du vet att någon har triss, sex outs på floppen och nio outs på turn. Som läget är nu, med färg och en triss till ute, så har du tre outs på floppen och sex outs på turn (med ett killerout emot dig också). Det är inte ens syn om vi sätter båda spelarna på färg utan parblockers. Men okej, om vi kollar på motståndarnas kort, att det är exakt den setupen, då hittar du en "semifrirullning" såklart. Citera
Gaston116 Postad 9 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2009 Whut? Hur kan du veta det (kan ju vara precis tvärt om) Du har, utan att du vet att någon har triss, sex outs på floppen och nio outs på turn. Som läget är nu, med färg och en triss till ute, så har du tre outs på floppen och sex outs på turn (med ett killerout emot dig också). Det är inte ens syn om vi sätter båda spelarna på färg utan parblockers. Men okej, om vi kollar på motståndarnas kort, att det är exakt den setupen, då hittar du en "semifrirullning" såklart. För att han i stort sätt säger det till mig. Citera
Recommended Posts